LitenBlommma skrev 2016-02-07 22:03:07 följande:
Kan nog bero på hur mkt man har att blöda ut. Jag hade ju redan blödit ut det värsta 'av mig själv' hemma, så räckte med en cytotec för mig att blöda ut det sista. Gjorde en medicinsk abort för några år sedan och då fick jag mellan 3-4 tabletter tror jag.
Ja nu väntar jag också bara på att få blöda klart så vi kan börja försöka igen. Har också många i min närhet som får barn nu eller är gravida. Scrollar förbi deras bilder snabbt på facebook, känns tråkigt att jag inte riktigt kan glädjas med dom just nu.. Orkar inte riktigt med släktingar som vet vad som hänt som ska fråga massa frågor heller. Vill bara att alla ska hålla tyst och låtsas som inget har hänt. Förstår såklart att dom menar väl, men orkar inte riktigt dela med mig av känslor med människor som inte varit i samma situation eller vet hur det är att gå igenom nåt sånt här. Trodde aldrig att missfall kunde tära så mycket på en psykiskt.
usch, ja det är hemskt att känna sig bitter och avundsjuk istället för att kunna glädjas :(
och som du skrev, när folk ska fråga å tycka synd om en. förstår också att de menar väl men egentligen hade ja inte velat säga nått alls och bli gravid igen snabbt istället hehe, men de funka inte riktigt..
Jag fick ju bara som en vanlig mens i 5 dagar, så testade jag med ÄL stickor i säkert 2-3 veckor och de visade svagt positivt hela tiden.. tillslut gav jag upp. men den dagen jag trodde jag skulle få mens igen (om man räknade missfallet som en vanlig mens) så tog jag både ÄL test och gravtest bara ifall att.. ÄL testet visade superstarkt, strecket va till och med starkare än kontrollstrecket! tog även ett CB-digital, positivt också. var en vinst bara i sig att äntligen få nått positivt även om de bara va på ÄL.. så körde vi på där runt ÄL och nu väntar jag på BIM på fredag.. oändlig väntan verkligen! har dessutom börjat må lite små illa korta stunder, det gjorde jag inte under missfalls-graviditeten. Så jag hoppas det betyder att vi kan ha tur denna gången!
..och att det som sagt är som alla säger att det kan gå snabbt att bli gravid igen efter missfall! :)
håller massa tummar för oss alla!!