• LitenBlommma

MA v 8+5 :(

Hej,

Skulle varit på mitt första ul i morgon, men fick en blödning i fredags som tilltog igår. Blödningen började efter/under sex så var först inte så orolig förrän någon dag efteråt när det fortsatte blöda och jag kände att mina grav symptom försvunnit. Åkte in till gynakuten igår kväll som fastslog att fostret slutat leva i v. 8+5, skulle varit i v.12 nu. På lördag ska jag in för att få tabletter som hjälper mig blöda ut det, då min kropp inte stött ut det av sig självt än. Någon som varit med om liknande? Är jätteorolig för smärtan. Känner mig så ensam, chockad, ledsen och grundlurad på nåt konstigt sätt :( undrar om det finns nåt jag kunde gjort annorlunda? Mat? Motion?

Ni som fått missfall, hur lång tid tog det innan ni blev gravida igen? Skulle må bra av lite solkskenshistorier nu..

• Svar på tråden MA v 8+5 :(
  • LitenBlommma
    0lsson89 skrev 2016-02-11 23:16:57 följande:

Mår fortfarande jätteilla till och från, men lite brun flytning nu ikväll.. Förvirrad :(

Hur har det gått? 

Själv har blödningen äntligen börjat avta för mig, mer som brunaktiga flytningar nu. Börjar se lite mer ljust på livet och bara längtar tills vi kan börja försöka igen. Men har också bestämt mig för att inte stressa fram något. Som min kusin sa som har haft 2 missfall; när du väl blir gravid igen kommer du skita fullständigt i hur många månader det tog, du kommer bara vara så jäkla lycklig över att vara gravid. Vilket låter rätt rimligt. Visst vill jag bli gravid snart igen, men om det blir en höstbebis eller vinterbebis spelar inte så stor roll nu. Ska bara se till att leva hälsosamt och få i mig folsyra. Och ha en jäkla massa härligt sex :P Någon som prövat bisolvon förresten? Hört många som blivit gravida efter dom ätit det då det tunnar ut flytningar så det blir lättare för spermier att simma sig fram ;) {#emotions_dlg.flower}
  • LitenBlommma
    Mommy1986 skrev 2016-02-09 17:36:14 följande:
    Det är snart 2 1/2 år sedan.
    Bara att gråta ut. :) Jag tyckte det kändes olustigt att gå tillbaka till jobbet första veckan, men det gick bättre sedan.
    Hänt har hänt och tyvärr kan ingen påverka det. Det är ju trots allt av en orsak graviditeten avstannar. Jag försökte tänka att bebis inte var friskt.
    Sörj och gråt ut, bara att släppa ut allt. Känns bättre så småningom, även om det lämnar en tomhets känsla.
    Men du ska blicka framåt och försöka på nytt när du känner dig redo. :)
    Tack {#emotions_dlg.flower}

Tyckte också det kändes lite konstigt första dagen på jobbet efter att ha varit borta en vecka, men sen kändes det bara skönt att komma in i rutin igen och ha annat att tänka på.
    Försöker också tänka att bebis inte var frisk och att det helt enkelt inte var menat denna gång. Är ändå glad att jag kan få barn; finns ju par som inte ens kan det. Och när man tittar på allt som händer när en bebis blir till så inser man att det verkligen är ett mirakel. Längtar tills vi får vårat lilla mirakel Hjärta
  • 0lsson89
    LitenBlommma skrev 2016-02-13 11:07:06 följande:
    Hur har det gått? 

Själv har blödningen äntligen börjat avta för mig, mer som brunaktiga flytningar nu. Börjar se lite mer ljust på livet och bara längtar tills vi kan börja försöka igen. Men har också bestämt mig för att inte stressa fram något. Som min kusin sa som har haft 2 missfall; när du väl blir gravid igen kommer du skita fullständigt i hur många månader det tog, du kommer bara vara så jäkla lycklig över att vara gravid. Vilket låter rätt rimligt. Visst vill jag bli gravid snart igen, men om det blir en höstbebis eller vinterbebis spelar inte så stor roll nu. Ska bara se till att leva hälsosamt och få i mig folsyra. Och ha en jäkla massa härligt sex :P Någon som prövat bisolvon förresten? Hört många som blivit gravida efter dom ätit det då det tunnar ut flytningar så det blir lättare för spermier att simma sig fram ;) {#emotions_dlg.flower}
    Mensen kom tyvärr :/ Men är lite på samma spår som dig, orkar inte vara ledsen över något jag inte kan påverka ändå.. Det får komma när det kommer nu, och tar det en månad till så innebär det att jag kan köra handboll en månad extra bara.. Tänker att om det går att stoppa kroppen genom att hoppas för mycket så kanske man kan lura den att man inte längtar också, haha!

Bisolvon? Är inte det mot förkylning eller typ hosta? hehe.. däremot så käkar jag rosenrot nu under mensen.. har hört lite olika om det, vissa skriver även att det även kan orsaka missfall men jag vetteskjutton asså.. man ska inte äta det när man närmar sig ägglossning bara så jag äter bara under mensen..

skönt för dig att det äntligen äntligen börjar avta! Hör av dig när du vet när du har ägglossning, kanske vi tajmar Flört 
    MA 151223 - v.6+2
  • LitenBlommma
    0lsson89 skrev 2016-02-24 22:18:19 följande:

Hur går det för dig LitenBlomma? 

Har varit fokuserad på jobb och övningsköra senaste 2 veckorna, har varit bra för mig tror jag istället för att ligga hemma och deppa. Lyckades dessutom med min uppkörning idag så nu har jag äntligen mitt körkort :) känns som jag förtjänar det med tanke på att sist jag körde upp kugga jag och fick reda på mitt MA samma dag... Kände mig som världens mest misslyckade person då; inget körkort & ingen bebis :(

Äntligen lite flyt..:) har slutat blöda nu, har väl liiiiite beiga/bruna flytningar men börjar känna mig som mig själv igen iaf. Sitter fort och googlar missfall och läser om det mycket när jag är ensam dock, men tror det är mitt sätt att bearbeta det på. På måndag ska jag träffa en väninna som varit med om samma, ser fram emot det. Det är sån otrolig skillnad att prata med någon som förstår och varit med om missfall jämfört med någon som inte har det. Är så trött på folk som kommenterar om något dom inte har nån aning om. 'Ja nu vet ni ju iaf att ni kan bli gravida!' Eller 'missfall är ju sååååå vanligt, ni ska se att det går snabbt att bli gravid igen du är ju så ung!' handlar ju inte om det utan om att jag har en stark önskan att bilda familj och blev otroligt ledsen och besviken när det inte blev som jag trodde, man bygger ju upp framtidsplaner.. Och VAD är det som säger att vi blir gravida snart igen?? Vet att dom menar väl, men hatar att folk i vår närhet vet vad som hänt och att vi försöker igen för det sätter liksom ännu mer stress på mig.

Nu väntar jag in första mens sen börjar vi igen, känns såååå skönt att inte blöda nåt mer nu iaf...!

Hehe ja bisolvon är slemlösande vid förkylning :) googla på bisolvon + gravid så finns massa trådar om det.

Hur går det för dig? Kram!
  • 0lsson89
    LitenBlommma skrev 2016-02-24 22:47:35 följande:
    Har varit fokuserad på jobb och övningsköra senaste 2 veckorna, har varit bra för mig tror jag istället för att ligga hemma och deppa. Lyckades dessutom med min uppkörning idag så nu har jag äntligen mitt körkort :) känns som jag förtjänar det med tanke på att sist jag körde upp kugga jag och fick reda på mitt MA samma dag... Kände mig som världens mest misslyckade person då; inget körkort & ingen bebis :(

Äntligen lite flyt..:) har slutat blöda nu, har väl liiiiite beiga/bruna flytningar men börjar känna mig som mig själv igen iaf. Sitter fort och googlar missfall och läser om det mycket när jag är ensam dock, men tror det är mitt sätt att bearbeta det på. På måndag ska jag träffa en väninna som varit med om samma, ser fram emot det. Det är sån otrolig skillnad att prata med någon som förstår och varit med om missfall jämfört med någon som inte har det. Är så trött på folk som kommenterar om något dom inte har nån aning om. 'Ja nu vet ni ju iaf att ni kan bli gravida!' Eller 'missfall är ju sååååå vanligt, ni ska se att det går snabbt att bli gravid igen du är ju så ung!' handlar ju inte om det utan om att jag har en stark önskan att bilda familj och blev otroligt ledsen och besviken när det inte blev som jag trodde, man bygger ju upp framtidsplaner.. Och VAD är det som säger att vi blir gravida snart igen?? Vet att dom menar väl, men hatar att folk i vår närhet vet vad som hänt och att vi försöker igen för det sätter liksom ännu mer stress på mig.

Nu väntar jag in första mens sen börjar vi igen, känns såååå skönt att inte blöda nåt mer nu iaf...!

Hehe ja bisolvon är slemlösande vid förkylning :) googla på bisolvon + gravid så finns massa trådar om det.

Hur går det för dig? Kram!

Men ååhh, stort grattis!! :D körkortet är ju verkligen nått som kan tynga en som attans.. att man nästan får börja om helt på nytt när man kuggar. Vad skönt att höra att du ser framåt! 

håller me dig om kommentarerna.. eller "men du vet du vad? jag har hört att det är jättevanligt!" alltså.. 1. tror du inte jag har googlat/tagit reda på precis ALLT, både negativt och positivt som finns att ta reda på så fort graviditet var ett faktum? och 2. alla andra, alltså förutom du, säger precis samma sak! du är inte den första som "fått höra" saker om missfall.
    kan irritera ihjäl mig på det! ja, folk försöker hjälpa men som du skriver, om de är så att man kanske inte kan bli gravida igen då? om man har alla odds på sin sida men de inte funkar ändå?
    jag trodde ju också att vi skulle bli gravida sådär snabbt igen, innan första mensen och allt va alla skriver om.. men nä.. så de blir ju falska förhoppningar på sånt också.. bäst är dom som bara säger "men vad tråkigt att höra, är ni okej? det kommer när det kommer, tillslut när det är menat att det ska komma" eller liknande. De som inte lägger för stora värderingar utan mer lyssnar utan att tycka massa synd om eller vad som helst.. 
    även det där med att folk vet att man försöker, och att man "förstörde" överraskningen nu inför nästa EVENTUELLA ( Flört) graviditet.. men tror att man mår bäst i att försöka släppa alla såna tankar, när det väl kommer så kommer det bli helt fantastiskt!! Jag försöker tänka så och bara längta istället :) 

ska ha ägglossning nu i dagarna, mina ÄL-tester tog slut idag, men jag ska lägga ner dom nu.. testat som en galning de senaste haha. mest för att jag tycker det är kul och spännande. men nu tänker jag att vi har sex varje dag denna veckan och hoppas på de bästa! :) 

Heja dig och oss och alla andra, kram! 

MA 151223 - v.6+2
  • Melisande

Fick ett MA för fem år sen mellan de två andra barnen. Var i vecka 11+2 när jag började blöda. På Gynakuten hittade man knappt embryot, för graviditeten hade avstannat redan i vecka 4-5. Kändes fruktansvärt att ha varit "skengravid" i ett par månader med både större bröst och mage som växte varje vecka. Minns att vi to m börjat berätta för folk eftersom vi gått in i vecka12, inkl på jobbet. Det var skitjobbigt.

Fick cytotec och blödde som en gris i en vecka ungefär. Det var nästan lika smärtsamt som min första förlossning. Allt kom inte heller ut till efterkontrollen, men man bedömde att jag inte behövde skrapas.

Det tog ett halvår innan min mens blev vettig igen efter att ha tagit cytotecen, vilket jag hört från fler håll att man fått som biverkning.

• LitenBlommma
    0lsson89 skrev 2016-02-25 23:05:55 följande:

Men ååhh, stort grattis!! :D körkortet är ju verkligen nått som kan tynga en som attans.. att man nästan får börja om helt på nytt när man kuggar. Vad skönt att höra att du ser framåt! 

håller me dig om kommentarerna.. eller "men du vet du vad? jag har hört att det är jättevanligt!" alltså.. 1. tror du inte jag har googlat/tagit reda på precis ALLT, både negativt och positivt som finns att ta reda på så fort graviditet var ett faktum? och 2. alla andra, alltså förutom du, säger precis samma sak! du är inte den första som "fått höra" saker om missfall.

kan irritera ihjäl mig på det! ja, folk försöker hjälpa men som du skriver, om de är så att man kanske inte kan bli gravida igen då? om man har alla odds på sin sida men de inte funkar ändå?

jag trodde ju också att vi skulle bli gravida sådär snabbt igen, innan första mensen och allt va alla skriver om.. men nä.. så de blir ju falska förhoppningar på sånt också.. bäst är dom som bara säger "men vad tråkigt att höra, är ni okej? det kommer när det kommer, tillslut när det är menat att det ska komma" eller liknande. De som inte lägger för stora värderingar utan mer lyssnar utan att tycka massa synd om eller vad som helst.. 

även det där med att folk vet att man försöker, och att man "förstörde" överraskningen nu inför nästa EVENTUELLA ( ) graviditet.. men tror att man mår bäst i att försöka släppa alla såna tankar, när det väl kommer så kommer det bli helt fantastiskt!! Jag försöker tänka så och bara längta istället :) 

ska ha ägglossning nu i dagarna, mina ÄL-tester tog slut idag, men jag ska lägga ner dom nu.. testat som en galning de senaste haha. mest för att jag tycker det är kul och spännande. men nu tänker jag att vi har sex varje dag denna veckan och hoppas på de bästa! :) 

Heja dig och oss och alla andra, kram! 

Tack! Ja så skönt att ha fixat kortet! Förutom missfallet så har det här verkligen legat som ett mörkt moln över mig. Var ute och körde för första gången själv igår, lite läskigt men fy tusan vilken frihetskänsla! Var så nervös innan, men så fort jag satte mig i bilen och satte på musik slappna jag av och bara köööörde :) så skönt att slippa ha nån bredvid sig som säger åt en vad man ska göra hela tiden också! Körde fan bättre själv :P

Nä har bestämt mig för att inte berätta för nån förrän typ efter RUL nästa gång. Förutom kanske min bästa vän som själv varit med om missfall, eftersom hon varit ett otroligt stöd nu. Det värsta är väl att förra gången var jag så lugn och såg verkligen fram emot allt. Nu känns det som om något har tagits ifrån mig litegrann; kommer inte alls våga glädjas på samma sätt när jag plussar som första gången. Kommer bara vara orolig för allt.. Fast å andra sida. Försvinner väl aldrig oron när man väljer att skaffa barn..!

Ah jag tänker också ta det som det kommer. Bara ha en jäkla massa skönt sex och hoppas att det går vägen. Leva sunt och ha någorlunda koll på ÄL, men vill inte bli desperat och 'jaga' plusset. Tror stress i såna här lägen ibland kan bli som en blockering istället..

När har du BIM nästa gång?

Kraaam <3
  • LitenBlommma
    Melisande skrev 2016-02-26 09:52:52 följande:

Fick ett MA för fem år sen mellan de två andra barnen. Var i vecka 11+2 när jag började blöda. På Gynakuten hittade man knappt embryot, för graviditeten hade avstannat redan i vecka 4-5. Kändes fruktansvärt att ha varit "skengravid" i ett par månader med både större bröst och mage som växte varje vecka. Minns att vi to m börjat berätta för folk eftersom vi gått in i vecka12, inkl på jobbet. Det var skitjobbigt.

Fick cytotec och blödde som en gris i en vecka ungefär. Det var nästan lika smärtsamt som min första förlossning. Allt kom inte heller ut till efterkontrollen, men man bedömde att jag inte behövde skrapas.

Det tog ett halvår innan min mens blev vettig igen efter att ha tagit cytotecen, vilket jag hört från fler håll att man fått som biverkning.

Usch jag vet det var nästan den värsta känslan när jag insåg att jag gått runt och trott att jag varit i vecka 12, sen har man gått runt med ett dött embryo i flera veckor! Hade också precis berättat för nära vänner och familj. Var bara att höra av sig till alla igen och berätta hur det låg till.. Nästa gång tänker jag vänta länge med att berätta, förutom till dom som jag vet skulle vara ett bra stöd om det händer igen (peppar peppar).

För mig har cytotec funkat bra, men kan nog bero på att min kropp satte igång det själv bara någon dag efter jag fått reda på det så det mesta hade blödit ut av sig självt redan. Smärtsamt som faan, men glad idag att jag slapp skrapning. Hur lång tid tog det innan du blev gravid igen?
  • Melisande

[quote=76380052][quote-nick]LitenBlommma skrev 2016-02-26 15:13:00 följande:[/quote-nick]

För mig har cytotec funkat bra, men kan nog bero på att min kropp satte igång det själv bara någon dag efter jag fått reda på det så det mesta hade blödit ut av sig självt redan. Smärtsamt som faan, men glad idag att jag slapp skrapning. Hur lång tid tog det innan du blev gravid igen?[/quote

Det dröjde 1,5 år ungefär... MA i oktober 2011 och mitt andra barn föddes i oktober 2013. Vi försökte verkligen ihärdigt däremellan att bli gravida igen så jag hade nästan gett upp att få fler barn.

Svar på tråden MA v 8+5 :(