LitenBlommma skrev 2016-02-24 22:47:35 följande:
Har varit fokuserad på jobb och övningsköra senaste 2 veckorna, har varit bra för mig tror jag istället för att ligga hemma och deppa. Lyckades dessutom med min uppkörning idag så nu har jag äntligen mitt körkort :) känns som jag förtjänar det med tanke på att sist jag körde upp kugga jag och fick reda på mitt MA samma dag... Kände mig som världens mest misslyckade person då; inget körkort & ingen bebis :(
Äntligen lite flyt..:) har slutat blöda nu, har väl liiiiite beiga/bruna flytningar men börjar känna mig som mig själv igen iaf. Sitter fort och googlar missfall och läser om det mycket när jag är ensam dock, men tror det är mitt sätt att bearbeta det på. På måndag ska jag träffa en väninna som varit med om samma, ser fram emot det. Det är sån otrolig skillnad att prata med någon som förstår och varit med om missfall jämfört med någon som inte har det. Är så trött på folk som kommenterar om något dom inte har nån aning om. 'Ja nu vet ni ju iaf att ni kan bli gravida!' Eller 'missfall är ju sååååå vanligt, ni ska se att det går snabbt att bli gravid igen du är ju så ung!' handlar ju inte om det utan om att jag har en stark önskan att bilda familj och blev otroligt ledsen och besviken när det inte blev som jag trodde, man bygger ju upp framtidsplaner.. Och VAD är det som säger att vi blir gravida snart igen?? Vet att dom menar väl, men hatar att folk i vår närhet vet vad som hänt och att vi försöker igen för det sätter liksom ännu mer stress på mig.
Nu väntar jag in första mens sen börjar vi igen, känns såååå skönt att inte blöda nåt mer nu iaf...!
Hehe ja bisolvon är slemlösande vid förkylning :) googla på bisolvon + gravid så finns massa trådar om det.
Hur går det för dig? Kram!
Men ååhh, stort grattis!! :D körkortet är ju verkligen nått som kan tynga en som attans.. att man nästan får börja om helt på nytt när man kuggar. Vad skönt att höra att du ser framåt!
håller me dig om kommentarerna.. eller "men du vet du vad? jag har hört att det är jättevanligt!" alltså.. 1. tror du inte jag har googlat/tagit reda på precis ALLT, både negativt och positivt som finns att ta reda på så fort graviditet var ett faktum? och 2. alla andra, alltså förutom du, säger precis samma sak! du är inte den första som "fått höra" saker om missfall.
kan irritera ihjäl mig på det! ja, folk försöker hjälpa men som du skriver, om de är så att man kanske inte kan bli gravida igen då? om man har alla odds på sin sida men de inte funkar ändå?
jag trodde ju också att vi skulle bli gravida sådär snabbt igen, innan första mensen och allt va alla skriver om.. men nä.. så de blir ju falska förhoppningar på sånt också.. bäst är dom som bara säger "men vad tråkigt att höra, är ni okej? det kommer när det kommer, tillslut när det är menat att det ska komma" eller liknande. De som inte lägger för stora värderingar utan mer lyssnar utan att tycka massa synd om eller vad som helst..
även det där med att folk vet att man försöker, och att man "förstörde" överraskningen nu inför nästa EVENTUELLA (
) graviditet.. men tror att man mår bäst i att försöka släppa alla såna tankar, när det väl kommer så kommer det bli helt fantastiskt!! Jag försöker tänka så och bara längta istället :)
ska ha ägglossning nu i dagarna, mina ÄL-tester tog slut idag, men jag ska lägga ner dom nu.. testat som en galning de senaste haha. mest för att jag tycker det är kul och spännande. men nu tänker jag att vi har sex varje dag denna veckan och hoppas på de bästa! :)
Heja dig och oss och alla andra, kram!