• LitenBlommma

MA v 8+5 :(

Hej,

Skulle varit på mitt första ul i morgon, men fick en blödning i fredags som tilltog igår. Blödningen började efter/under sex så var först inte så orolig förrän någon dag efteråt när det fortsatte blöda och jag kände att mina grav symptom försvunnit. Åkte in till gynakuten igår kväll som fastslog att fostret slutat leva i v. 8+5, skulle varit i v.12 nu. På lördag ska jag in för att få tabletter som hjälper mig blöda ut det, då min kropp inte stött ut det av sig självt än. Någon som varit med om liknande? Är jätteorolig för smärtan. Känner mig så ensam, chockad, ledsen och grundlurad på nåt konstigt sätt :( undrar om det finns nåt jag kunde gjort annorlunda? Mat? Motion?

Ni som fått missfall, hur lång tid tog det innan ni blev gravida igen? Skulle må bra av lite solkskenshistorier nu..

• Svar på tråden MA v 8+5 :(
  • 0lsson89
    pewwelin skrev 2016-04-06 21:39:47 följande:

Tack olsson89! Vet att det var solskenshistorier som hjälpte mig att hålla hoppet uppe :) nu är det väl ingenting som säger detta helt kommer gå vägen, men det känns annorlunda mot sist.

Såg att du själv haft ma (fick veta mitt 23/12)å att du också är gravid igen. Stort grattis till det :) jag tror och hoppas att vi har oddsen med oss denn gång åt det positiva hållet :)

Vad härlig du är, det tror jag med!! :D ..och grattis till dig också! när är du beräknad? :) 

Jag känner också annorlunda, har mycket molvärk, mår illa till och från, tycker saker luktar illa och har fått bauta-boobs hehe.. ska på ultraljud på måndag, känns som en jättemilstolpe! :) 
    MA 151223 - v.6+2 --> nytt BF 161117
  • pewwelin

Tack :) är beräknad runt den 8/11 som det ser ut nu. Har läst allt mellan 8-11 beroende på olika sidor..

Å du 16? :) då är vi nära varandra. Får man fråga vart i landet du bor?

Härligt med ultraljud! Antar du kommer vara kring 8+5 som jag var på senaste, tycker man ändå börja ana en liten bebis ta form då, så mysigt att se :)

Vi fick ett till vul när vi är i 12+5. Den snälla gynekologen tyckte vi skulle få se att vi kommit längre än sist :D å det tackar man väl inte nej till :p

• Eili
    0lsson89 skrev 2016-04-03 20:05:41 följande:

TACK! :D jag mår bra! kommer lite småillamående från och till men inget att klaga på direkt :) och stora bröst då haha. Idag är jag i v.8 (7+3) och vi ska på tidigt ultraljud nästa måndag, längtar som skjutton! Fast denna gången känns det, peppar peppar, som att det är mer på riktigt. Känner liksom av det mer den här gången :) hade nästan inga symptom förra gången. 

Ja grymt om ni orkar köra varannan dag! Jag övervägde den metoden men insåg att vi är alldeles för trötta på kvällarna haha :D

vad skönt då! Det är en grym känsla när man känner att jobbiga saker börjar släppa. Håller verkligen alla tummarna för er skull och tror det kommer vara er tur snart! 

Jag hade också det vad jag kommer ihåg, eller jag hade iallafall mens flera dagar än jag brukar! Så tror det är helt normalt, är ju säkert för att kroppen är extra känslig efter att det vuxit något och sen har den fått jobba ut allt. 

Vi bor i Partille, utanför Göteborg 

KRAM!

Stort grattis till plusset :)

Jag fick missfall i september och blev gravid i januari. Är i vecka 13 nu. Gjorde vul i vecka 7 och då slog hjärtat. Har inte gjort något mer sedan dess. Efter att ha läst den här tråden överväger jag att boka in en tid för ul för att kolla så bebban lever. Har egentligen inte haft särskilt mycket symtom alls men senast igår kunde jag inte äta en maträtt som jag vanligtvis älskar och det brukar vara ett tecken :)
  • pewwelin

Såg nu olsson89 att ni bodde utanför gbg, jag som slarvat å läst igenom :p.

Eili. Är du inte inne i de sk spökveckorna då? Läst de brukar komma runt 10-11 nångång då tex illamåendet går ner, tarmsvullnaden går ner mm.

Jag är också orolig emellanåt fast jag sett den för 1 v sen. Tror aldrig man kan bli lugn, speciellt när man vart med om mf/ma. :/

• Eili
    pewwelin skrev 2016-04-11 07:22:43 följande:

Såg nu olsson89 att ni bodde utanför gbg, jag som slarvat å läst igenom :p.

Eili. Är du inte inne i de sk spökveckorna då? Läst de brukar komma runt 10-11 nångång då tex illamåendet går ner, tarmsvullnaden går ner mm.

Jag är också orolig emellanåt fast jag sett den för 1 v sen. Tror aldrig man kan bli lugn, speciellt när man vart med om mf/ma. :/

Det är möjligt att det är så. Är i vecka 13+0 idag men vi har bestämt oss för att boka in ett UL för att dubbelkolla. Sambon blev nojig för att jag blivit lite nojig. Känns som en evighet att vänta till RUL om sex veckor.
  • 0lsson89

Blev ingen solskenshistoria för oss, idag på UL såg hon en hinnsäck men inget foster.. Snopet som skjutton!! :/

Bara att försöka ladda om IGEN. Känns som man börjar kunna det här nu hehe :P

MA 151223 - v.6+2 --> nytt BF 161117
  • pewwelin

Neeeej olsson89! :(

Fy fan vad livet är orättvist. Beklagar innerligt! Kramar

Eili: ja är mab orolig så är ju det alltid bäst å titta upp, då får man ju svar iaf. :) har ni fått någon tid?

• Eili
    pewwelin skrev 2016-04-12 08:28:41 följande:

Neeeej olsson89! :(

Fy fan vad livet är orättvist. Beklagar innerligt! Kramar

Eili: ja är mab orolig så är ju det alltid bäst å titta upp, då får man ju svar iaf. :) har ni fått någon tid?

Jag ringde idag och fick en tid på fredag. Känns skönt att vi ändå fick en tid så pass snabbt. Kunde ha fått en redan idag men jag hade inte möjlighet att komma ifrån jobbet vid den tidpunkten de hade fått ett återbud. Känner mig något lugnare idag i alla fall :) Min sambo lyssnade på min mage med stetoskop och var övertygad som att han kunde höra bebisens hjärtslag, jag kunde inte höra det tyvärr, men jag har ju nedsatt hörsel efter en dubbelsidig öroninflammation så är inte så förvånad :)
  • pewwelin

Allt är säkert bra med den lille, men tur ni fick ul så du kan bli lugn :)

Vilken oro det är hela tiden när man är gravid tycker jag.. Å jag lever dessutom med blödningar till å ifrån på toalettpappret.. Inte nå kul. Men verkar va irriterad på tappen.. Längtar tills RUL, eller när ungen är ute :p

• Eili
    pewwelin skrev 2016-04-12 15:30:46 följande:

Allt är säkert bra med den lille, men tur ni fick ul så du kan bli lugn :)

Vilken oro det är hela tiden när man är gravid tycker jag.. Å jag lever dessutom med blödningar till å ifrån på toalettpappret.. Inte nå kul. Men verkar va irriterad på tappen.. Längtar tills RUL, eller när ungen är ute :p

Jo det tror jag med men alltid skönare och bli lugnare :) Haha när ungen är ute är det annat man oroar sig för ;)
Svar på tråden MA v 8+5 :(