• LitenBlommma

MA v 8+5 :(

Hej,

Skulle varit på mitt första ul i morgon, men fick en blödning i fredags som tilltog igår. Blödningen började efter/under sex så var först inte så orolig förrän någon dag efteråt när det fortsatte blöda och jag kände att mina grav symptom försvunnit. Åkte in till gynakuten igår kväll som fastslog att fostret slutat leva i v. 8+5, skulle varit i v.12 nu. På lördag ska jag in för att få tabletter som hjälper mig blöda ut det, då min kropp inte stött ut det av sig självt än. Någon som varit med om liknande? Är jätteorolig för smärtan. Känner mig så ensam, chockad, ledsen och grundlurad på nåt konstigt sätt :( undrar om det finns nåt jag kunde gjort annorlunda? Mat? Motion?

Ni som fått missfall, hur lång tid tog det innan ni blev gravida igen? Skulle må bra av lite solkskenshistorier nu..

• Svar på tråden MA v 8+5 :(
  • 0lsson89
    LitenBlommma skrev 2016-02-26 14:58:04 följande:
    Tack! Ja så skönt att ha fixat kortet! Förutom missfallet så har det här verkligen legat som ett mörkt moln över mig. Var ute och körde för första gången själv igår, lite läskigt men fy tusan vilken frihetskänsla! Var så nervös innan, men så fort jag satte mig i bilen och satte på musik slappna jag av och bara köööörde :) så skönt att slippa ha nån bredvid sig som säger åt en vad man ska göra hela tiden också! Körde fan bättre själv :P

Nä har bestämt mig för att inte berätta för nån förrän typ efter RUL nästa gång. Förutom kanske min bästa vän som själv varit med om missfall, eftersom hon varit ett otroligt stöd nu. Det värsta är väl att förra gången var jag så lugn och såg verkligen fram emot allt. Nu känns det som om något har tagits ifrån mig litegrann; kommer inte alls våga glädjas på samma sätt när jag plussar som första gången. Kommer bara vara orolig för allt.. Fast å andra sida. Försvinner väl aldrig oron när man väljer att skaffa barn..!

Ah jag tänker också ta det som det kommer. Bara ha en jäkla massa skönt sex och hoppas att det går vägen. Leva sunt och ha någorlunda koll på ÄL, men vill inte bli desperat och 'jaga' plusset. Tror stress i såna här lägen ibland kan bli som en blockering istället..

När har du BIM nästa gång?

Kraaam <3

Förstår det!! till skillnad från missfall kan man ju påverka körkortet, så grymt jobbat verkligen!! :D haha ja för att man inte har nån som kritiskt granskar en, tyckte de va en pers när jag tog lektioner! 

Jo vi ska också hålla det så hemligt som det bara går.. bara nån enstaka närmsta, och typ en klasskompis som har hjälpt mig massor med frågor om att skaffa barn :) skönt att ha nån förutom sin karl att bolla tankar och frågor med..

Jag har nog BIM den 10/11 där.. har inte lyckats hitta ÄL denna månaden, släppte testandet lite och tänkte att sålänge vi kör på bra denna veckan så är de lugnt (det var förra veckan + måndag) men nu börjar jag bli osäker att min cykel är så oregelbunden att min ÄL kan vara/ha vart när som helst :( blir så trött på allt funderande haha..

Hur tänker ni med att gå vidare? ska ni avvakta ett par månader tills din kropp återhämtat sig helt eller? :)

KRAM! <3 

MA 151223 - v.6+2
  • LitenBlommma
    0lsson89 skrev 2016-03-03 20:48:01 följande:

Förstår det!! till skillnad från missfall kan man ju påverka körkortet, så grymt jobbat verkligen!! :D haha ja för att man inte har nån som kritiskt granskar en, tyckte de va en pers när jag tog lektioner! 

Jo vi ska också hålla det så hemligt som det bara går.. bara nån enstaka närmsta, och typ en klasskompis som har hjälpt mig massor med frågor om att skaffa barn :) skönt att ha nån förutom sin karl att bolla tankar och frågor med..

Jag har nog BIM den 10/11 där.. har inte lyckats hitta ÄL denna månaden, släppte testandet lite och tänkte att sålänge vi kör på bra denna veckan så är de lugnt (det var förra veckan + måndag) men nu börjar jag bli osäker att min cykel är så oregelbunden att min ÄL kan vara/ha vart när som helst :( blir så trött på allt funderande haha..

Hur tänker ni med att gå vidare? ska ni avvakta ett par månader tills din kropp återhämtat sig helt eller? :)

KRAM! <3 

Så lustigt, jag borde också ha BIM kring den 10-11! Men det är bara som jag tror om jag beräknat rätt, det kan likagärna bli senare med tanke på att jag inte vet om min kropp faktiskt har återhämtat sig än. Men det känns så och jag börjar känna mig mer som mig själv rent fysiskt igen iaf. Misstänker att jag haft ÄL (eller har?) till och med så hoppas verkligen att min kropp börjar fungera som vanligt redan! Dock så envisas min sambo med att han tycker att vi ska vänta in en mens innan vi börjar försöka igen. Först blev jag lite sur men nu håller jag nog med honom och tycker det är ganska skönt att inte stressa. Var nog mest att jag kände så precis när allt det här hände. Just när man får missfall vill man ju bara bli gravid igen på en gång. Man känner sig så maktlös när allt bara försvinner i ett ögonblick. Allt man planerat och drömt om..

Men nu 'borde' det inte vara långt tills BIM så sen blir det till att sexa loss som bara den! ;)

Det jag är rädd för nu är väl att vi ska försöka och att det inte händer nåt..

Hur känner du och din sambo? Jag vet att min sambo vill försöka igen men ibland kan jag tycka att det är svårt att få honom att förstå hur mkt jag vill det här och hur hårt ett missfall tar på en. När jag pratar med honom om att pricka in ÄL osv så himlar han mest med ögonen och bara 'ja men det händer när det händer..' Blir tokig på sånt prat! Visst händer det när det är 'menat', MEN varför inte öka oddsen lite själv? Barn blir till när man har sex vid ägglossning, punkt slut! Tror han kanske är rädd att känna press också och försöker avdramatisera det hela så jag får nog se till att hålla tyst om sånt praktiskt babbel och helt enkelt vara extra förförisk när jag vet att jag har ÄL hehe ;)

Kraaaam! <3
  • 0lsson89

Litenblomma: Hinner inte svara egentligen, kom bara på att jag glömt svara hehe.. Men ville bara titta in snabbt och berätta att vi plussade imorse :) :)

Har du BIM nu i dagarn också eller hur blev det?

Massa hoppfulla kramar!!!

MA 151223 - v.6+2
  • 0lsson89
    LitenBlommma skrev 2016-03-03 22:04:40 följande:
    Så lustigt, jag borde också ha BIM kring den 10-11! Men det är bara som jag tror om jag beräknat rätt, det kan likagärna bli senare med tanke på att jag inte vet om min kropp faktiskt har återhämtat sig än. Men det känns så och jag börjar känna mig mer som mig själv rent fysiskt igen iaf. Misstänker att jag haft ÄL (eller har?) till och med så hoppas verkligen att min kropp börjar fungera som vanligt redan! Dock så envisas min sambo med att han tycker att vi ska vänta in en mens innan vi börjar försöka igen. Först blev jag lite sur men nu håller jag nog med honom och tycker det är ganska skönt att inte stressa. Var nog mest att jag kände så precis när allt det här hände. Just när man får missfall vill man ju bara bli gravid igen på en gång. Man känner sig så maktlös när allt bara försvinner i ett ögonblick. Allt man planerat och drömt om..

Men nu 'borde' det inte vara långt tills BIM så sen blir det till att sexa loss som bara den! ;)

Hur känner du och din sambo? Jag vet att min sambo vill försöka igen men ibland kan jag tycka att det är svårt att få honom att förstå hur mkt jag vill det här och hur hårt ett missfall tar på en. När jag pratar med honom om att pricka in ÄL osv så himlar han mest med ögonen och bara 'ja men det händer när det händer..' Blir tokig på sånt prat! Visst händer det när det är 'menat', MEN varför inte öka oddsen lite själv? Barn blir till när man har sex vid ägglossning, punkt slut! Tror han kanske är rädd att känna press också och försöker avdramatisera det hela så jag får nog se till att hålla tyst om sånt praktiskt babbel och helt enkelt vara extra förförisk när jag vet att jag har ÄL hehe ;)

Kraaaam! <3

Åhh vad jag känner precis igen mig kring det där med pojkvännen haha.

"Men VET DU va de är för låga odds att träffa rätt dag utav 30 dagar på en månad?? det är typ OMÖJLIGT" . Det är ju faktiskt väldigt svårt att bli gravid, mycket som ska stämma. Iallafall när man vill!

Jag tror mer att du får hålla uträknandet av ÄL för dig själv och styra upp en romantisk stund ja! :D 

Får jag fråga var i landet in bor? :) KRAM <3

MA 151223 - v.6+2
  • 0lsson89
    LitenBlommma skrev 2016-03-03 22:04:40 följande:

Kraaaam! <3

"Men VET DU va de är för låga odds att träffa rätt dag utav 30 dagar på en månad?? det är typ OMÖJLIGT" . Det är ju faktiskt väldigt svårt att bli gravid, mycket som ska stämma. Iallafall när man vill!

Jag tror mer att du får hålla uträknandet av ÄL för dig själv och styra upp en romantisk stund ja! :D 

MA 151223 - v.6+2
  • LitenBlommma
    0lsson89 skrev 2016-03-13 14:09:48 följande:

Heej! Ledsen för sent svar, har varit bortrest och haft sjukt mkt på jobbet så inte varit inne här på ett tag. Grattis till plusset, så underbart!!! Hur mår du nu? Helt fantastiskt att det gick så snabbt för er. Vilken vecka är du i nu?

Själv så har min första 'vanliga' mens äntligen passerat så igår börja vi försöka igen ;) borde ha äl i slutet på veckan eller nästa så vi ska försöka få till det iaf varannan dag så borde chansen finnas :) men känner att resa och jobb har gjort mig gott, inte alls lika nere & knäckt som jag var för bara några veckor sen.

Hade däremot sjuuuukt mkt mens nu, kanske var lite rester som skulle ut nu också..? Hur var det för dig första mensen? Hoppas det bara blev lite kraftigare blödning pga missfallet och att jag inte alltid kommer blöda SÅ mkt i fortsättningen.. Var faktiskt lite obehagligt när jag blödde så mkt, blev liksom påmind om hur det var under missfallet.

Mår ganska bra nu hursomhelst och ska bli skönt att äntligen få börja försöka igen på riktigt! Känner att varannandag-metoden passar oss bra, då borde man rent teoretiskt inte missa några chanser och samtidigt vill jag inte känna nån press.

Vi bor i Sthlm! Vart bor ni?

Stor kram!
  • 0lsson89
    LitenBlommma skrev 2016-03-30 15:23:08 följande:
    Heej! Ledsen för sent svar, har varit bortrest och haft sjukt mkt på jobbet så inte varit inne här på ett tag. Grattis till plusset, så underbart!!! Hur mår du nu? Helt fantastiskt att det gick så snabbt för er. Vilken vecka är du i nu?

Själv så har min första 'vanliga' mens äntligen passerat så igår börja vi försöka igen ;) borde ha äl i slutet på veckan eller nästa så vi ska försöka få till det iaf varannan dag så borde chansen finnas :) men känner att resa och jobb har gjort mig gott, inte alls lika nere & knäckt som jag var för bara några veckor sen.

Hade däremot sjuuuukt mkt mens nu, kanske var lite rester som skulle ut nu också..? Hur var det för dig första mensen? Hoppas det bara blev lite kraftigare blödning pga missfallet och att jag inte alltid kommer blöda SÅ mkt i fortsättningen.. Var faktiskt lite obehagligt när jag blödde så mkt, blev liksom påmind om hur det var under missfallet.

Mår ganska bra nu hursomhelst och ska bli skönt att äntligen få börja försöka igen på riktigt! Känner att varannandag-metoden passar oss bra, då borde man rent teoretiskt inte missa några chanser och samtidigt vill jag inte känna nån press.

Vi bor i Sthlm! Vart bor ni?

Stor kram!
    TACK! :D jag mår bra! kommer lite småillamående från och till men inget att klaga på direkt :) och stora bröst då haha. Idag är jag i v.8 (7+3) och vi ska på tidigt ultraljud nästa måndag, längtar som skjutton! Fast denna gången känns det, peppar peppar, som att det är mer på riktigt. Känner liksom av det mer den här gången :) hade nästan inga symptom förra gången. 

Ja grymt om ni orkar köra varannan dag! Jag övervägde den metoden men insåg att vi är alldeles för trötta på kvällarna haha :D
    vad skönt då! Det är en grym känsla när man känner att jobbiga saker börjar släppa. Håller verkligen alla tummarna för er skull och tror det kommer vara er tur snart! {#emotions_dlg.flower}

Jag hade också det vad jag kommer ihåg, eller jag hade iallafall mens flera dagar än jag brukar! Så tror det är helt normalt, är ju säkert för att kroppen är extra känslig efter att det vuxit något och sen har den fått jobba ut allt. 

Vi bor i Partille, utanför Göteborg Glad
    KRAM!
    MA 151223 - v.6+2 --> nytt BF 161117
  • pewwelin

Vill börja med att beklaga ts. Var gravid förra året och fick reda på i 11+2 att jag fått ma i 8+0. Tog tabletter som inte hjälpte, fick en omgång till vilket jag trodde hjälpte. 4 v senare hade jag fortf gravidhormoner kvar så det konstaterades att det fanns rester kvar så det blev skrapning dagen efter.

Hann aldrig få mens efter skrapningen och är just nu gravid i 8+5 och var idag på vul och fick se det lilla pyret på skärmen. Så det kan gå fort :)

• 0lsson89
    pewwelin skrev 2016-04-04 11:51:49 följande:

Vill börja med att beklaga ts. Var gravid förra året och fick reda på i 11+2 att jag fått ma i 8+0. Tog tabletter som inte hjälpte, fick en omgång till vilket jag trodde hjälpte. 4 v senare hade jag fortf gravidhormoner kvar så det konstaterades att det fanns rester kvar så det blev skrapning dagen efter.

Hann aldrig få mens efter skrapningen och är just nu gravid i 8+5 och var idag på vul och fick se det lilla pyret på skärmen. Så det kan gå fort :)

Vilken härlig historia GladSolig
    MA 151223 - v.6+2 --> nytt BF 161117
  • pewwelin

Tack olsson89! Vet att det var solskenshistorier som hjälpte mig att hålla hoppet uppe :) nu är det väl ingenting som säger detta helt kommer gå vägen, men det känns annorlunda mot sist.

Såg att du själv haft ma (fick veta mitt 23/12)å att du också är gravid igen. Stort grattis till det :) jag tror och hoppas att vi har oddsen med oss denn gång åt det positiva hållet :)

Svar på tråden MA v 8+5 :(