LitenBlommma skrev 2016-02-07 11:43:37 följande:
Hej och välkommen till tråden! :)
Fy vilken hemsk nyårsafton. Men det är verkligen sant att det är dom där dagarna av väntan när man inte vet något som är värst. Men gud vilket märkligt uttalande att säga att maskinen kanske är gammal?? Då får dom väl fixa fram en ny som dom vet funkar?? Hade blivit tokig.
Är också glad att jag verkar ha blött ut det värsta av 'sig självt' och sluppit några större ingrepp, även om jag hade sjuuuukt ont för ett par dagar sedan. Nu är det enda jag kan tänka på att jag vill bli gravid igen. Har det ganska tungt och stressigt på jobbet nu också så hade sett fram emot att ha en lång ledig sommar och skifta fokus ett tag i mitt liv. Nu känns närmsta halvåret extremt tungt om jag inte lyckas bli gravid igen snar då vill säga.. Vill samtidigt inte bli besatt och bara jaga plusset. Var så glad sist när vi tänkte lite att 'händer det så händer det', och vips så blev jag gravid, med andra ord var det inte så jätteplanerat. Nu känner jag mig helt plötsligt lite stressad att jag måste bli gravid igen NU. Hade ju börjat bygga upp framtidsdrömmar och planer.. :(
Håller tummarna för dig också och hoppas vi kan följas åt mot nästa plus! Det kommer för oss också :)
Styrkekramar

Tack! Ja, det blev en deppig kväll men redan dagen efter hade vi på nått sätt kommit vidare.. vi sörjde en dag och fokuserade på att vi hade varandra. Enda som är jobbigt nu är att se alla andra graviditeter som poppar upp överallt (iallafall nu när man är uppmärksam kring det hehe)
Och att våra vänner som plussade en vecka efter oss gick ut med sin graviditet häromveckan och hon samtidigt avslöjar för mig och min pojkvän att hon fortfarande inte slutat röka i v.12. Då kändes allt så fruktansvärt orättvist när man själv inte ens ätit en bit brieost :P
Ja det var märkligt, men där och då så tänkte jag inte så mycket på att "kräva" saker.. de fanns ju fortfarande en chans att fostret bara va för litet.
Håller med dig om att graviditet är det enda som kretsar i tankarna nu! Folsyra, räkna dagar och inte glömma att ta tempen på morgonen.. Men jag tycker också de är lite kul att hålla koll med appar och sådär..kanske är en del av bearbetandet kring missfallet?
Vil blev också gravida jättesnabbt, andra cykeln redan, så jag tror inte riktigt vi hade förstått att det var på riktigt.. märkligt de där..
De säger ju att risken för missfall efter ett missfall minskar, samt att man får lättare att bli gravid snabbt efter.. Hoppas det stämmer! :)
KRAMAR