• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • miamarina84

Wiho nu är Jag oxå med i svängen här :) i onsdags var vi på första information mötet på sahlsgrenska. Dock fanns det inte tid förens oktober för äggplock, vilket var ett slag i magen :( så vad gör vi, jo vi väntar till oktober. Vi barnlösa är ju bra på att vänta ;)

Hur går det för er?

Glad midsommar :)

• ankii

Tack! Då ska jag göra det :)

Kul att du är igång!! Ja vänta är vi ju experter på så det går snabbt till oktober ;) njut ordentligt av sommaren och glad midsommar :)

miamarina84 skrev 2016-06-24 11:27:53 följande:

Jspp du ringer det nr som står där. Berätta oxå att du vill stå i kortvarsellistan, då ksn du komma in liiiite före den vanliga kön. Jag stod fem månader i den kön istället för sju som det egentligen tar ;)

• VeronikaMary

Vi var på Sahlgrenska den 8 Juni för att prata med läkare och därefter barnmorska och nu har vi fått en tid för att vi ska komma tillbaka igen för att prata om mediciner och hur vi gå vidare med ivf och troligtvis så kommer vi göra vårat första ivf försök i augusti ????

• Sarah32

Åh nej, vad tråkigt!

Njut av sommaren nu, så tar vi nya tag tillsammans i höst. Kram

ivf februari skrev 2016-06-22 16:46:52 följande:

Nej va tråkigt. Jag kom till v 7. Fick missfall i helgen. Så det blir nytt för mig efter sommaren också

• ivf februari
    Sarah32 skrev 2016-07-04 19:47:11 följande:

Åh nej, vad tråkigt!

Njut av sommaren nu, så tar vi nya tag tillsammans i höst. Kram

Ja de får vi göra. Ha en trevlig sommar. Kram
  • Sarah32

Pratade med Sahlgenska igår och har nu fått nytt startbesked för spray med suprecur: 29 juli, så nu är det tredje gången gillt på första försöket för mig:)

Stajlish: hur går det för dig? Håller tummarna:)

Veronikamary: fick ni något besked av SU när du får starta?

Ivf februari: vet du när får påbörja ivf 2?

Kram till er alla!

• stajlish
    Sarah32 skrev 2016-07-13 12:01:32 följande:

Pratade med Sahlgenska igår och har nu fått nytt startbesked för spray med suprecur: 29 juli, så nu är det tredje gången gillt på första försöket för mig:)

Kram till er alla!

Härligt! Måtte de gå hela vägen denna gången, tredje gången gillt o allt! 
    Det blev negativt här, fick svagt positivt men sen blev de snabbt negativt. Så de satte sig nog bara några dagar o sen försvann det. Mensen kom med besked senare...

Så nu får vi ladda om inför sista landstingsförsöket.. IVF3 i höst. Fick ju inga till frysen den här gången så vi måste börja om helt :(

Har telefontid med min läkare om några veckor, så får vi se vilket protokoll de blir denna gång osv.. o hoppas på att få lite svar av henne ang. tidigare försök osv.
    Men jag tror de blir långa igen... med tanke på hur bra jag svarat på den behandlingen de två tidigare gångerna.. men vi får se. Isåfall blir det nog spraystart i början av september kanske..

Kram
  • ivf februari
    stajlish skrev 2016-07-13 18:40:28 följande:

Härligt! Måtte de gå hela vägen denna gången, tredje gången gillt o allt! 

Det blev negativt här, fick svagt positivt men sen blev de snabbt negativt. Så de satte sig nog bara några dagar o sen försvann det. Mensen kom med besked senare...

Så nu får vi ladda om inför sista landstingsförsöket.. IVF3 i höst. Fick ju inga till frysen den här gången så vi måste börja om helt :(

Har telefontid med min läkare om några veckor, så får vi se vilket protokoll de blir denna gång osv.. o hoppas på att få lite svar av henne ang. tidigare försök osv.

Men jag tror de blir långa igen... med tanke på hur bra jag svarat på den behandlingen de två tidigare gångerna.. men vi får se. Isåfall blir det nog spraystart i början av september kanske..

Kram

Hej. Under v 34 kommer jag få sätta in nytt ägg. Så man får hoppas att det biter sig fast hela vägen
  • miamarina84
    Sarah32 skrev 2016-07-13 12:01:32 följande:

Kram till er alla!

Har de sagt nej innan på grund av att det inte finns tid? Men jag tror oxå på tredje gången gillt :) kör du långa protokollet? Jag ska påbörja korta protokollet i början av oktober. Men som sagt vi barnlösa är bra på att vänta :/ lycka till.
Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016