• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • Sarah32

Så tråkigt att det inte blev något, men skönt att du har försök kvar:)

Hoppas att du kan hitta saker att göra i sommar som för tankarna på annat och att du får bra förberedelse och hjälp inför nästa försök:)

Håll kontakten här och berätta hur det går:)

kram

stajlish skrev 2016-07-13 18:40:28 följande:

Härligt! Måtte de gå hela vägen denna gången, tredje gången gillt o allt! 

Det blev negativt här, fick svagt positivt men sen blev de snabbt negativt. Så de satte sig nog bara några dagar o sen försvann det. Mensen kom med besked senare...

Så nu får vi ladda om inför sista landstingsförsöket.. IVF3 i höst. Fick ju inga till frysen den här gången så vi måste börja om helt :(

Har telefontid med min läkare om några veckor, så får vi se vilket protokoll de blir denna gång osv.. o hoppas på att få lite svar av henne ang. tidigare försök osv.

Men jag tror de blir långa igen... med tanke på hur bra jag svarat på den behandlingen de två tidigare gångerna.. men vi får se. Isåfall blir det nog spraystart i början av september kanske..

Kram

• Sarah32

Håller tummarna för det!

Jag kommer ha planerat äggplock vecka 35, så då ligger vi nära i tid:)

ivf februari skrev 2016-07-13 22:11:50 följande:

Hej. Under v 34 kommer jag få sätta in nytt ägg. Så man får hoppas att det biter sig fast hela vägen

• Sarah32

Första gången fick jag avbryta pga av en cysta, andra gången pga av cystbildning, här var tiden en faktor då jag var inbokad till vecka 25, vilket är deras sista vecka så hann inte ta hål på den cystan och fortsätta då, så fick avstyra det hela igen. Men nu ska de kunna fixa det ifall det händer igen.

miamarina84 skrev 2016-07-14 09:41:07 följande:

Har de sagt nej innan på grund av att det inte finns tid? Men jag tror oxå på tredje gången gillt :) kör du långa protokollet? Jag ska påbörja korta protokollet i början av oktober. Men som sagt vi barnlösa är bra på att vänta :/ lycka till.

• Pdl

Hej!
    Vet någon hur lång kö det är till IVF på SU om man redan har påbörjat utredning där och försökt med andra ägglossningsstiulerande behandlingar utan att plussa?

• Sarah32

Hej alla! Äntligen är sprutorna påbörjade och jag håller tummar och tår för att vårt första försök ska fungera denna gång:) Är inplanerad under vecka 35:) Hur går det förverkliga andra?? kram

• VeronikaMary

Hej!Åh vad spännande för er ????Håller alla tummar o tår att det ska gå vägen för er ????Jag tar provera nu men det går så där,har fått biverkningar som e lite jobbig men det är inte så långt kvar till att vi ska ta sprutor så får stå ut .

Sarah32 skrev 2016-08-20 20:28:54 följande:

Hej alla! Äntligen är sprutorna påbörjade och jag håller tummar och tår för att vårt första försök ska fungera denna gång:) Är inplanerad under vecka 35:) Hur går det förverkliga andra?? kram

• Storstadsprincessan

Hej! Ska till Sahlgrenska på torsdag för andra besöket, denna gång spolning av äggledare m.m.

Vid förra besöket så visade min killes spermieprov att det var för få spermier. Han ska göra ett nytt prov på Tors men vi misstänker att det är lika dåligt.

Någon som vet hur lång tid efter detta besök man får starta ivf?

• ammela

[quote=76902625][quote-nick]Storstadsprincessan skrev 2016-08-21 22:27:19 följande:[/quote-nick]Hej! Ska till Sahlgrenska på torsdag för andra besöket, denna gång spolning av äggledare m.m.

Vid förra besöket så visade min killes spermieprov att det var för få spermier. Han ska göra ett nytt prov på Tors men vi misstänker att det är lika dåligt.

Någon som vet hur lång tid efter detta besök man får starta ivf?[/

Är det utredning fortfarande då? Kötid efter utredning beräknas vara 7 månader, kanske 5 om man kan komma på avbokningstider.

• VeronikaMary

Japp vi ska börja vecka 37 om allt går som det dka,skulle ha börjat en vecka tidigare igentligen men barnmorskan gjorde fel så det blev uppskjutet men som tur var bara en vecka.Snart klar med provera så nu e det jätte spännande

Sarah32 skrev 2016-07-13 12:01:32 följande:

Pratade med Sahlgenska igår och har nu fått nytt startbesked för spray med suprecur: 29 juli, så nu är det tredje gången gillt på första försöket för mig:)

Stajlish: hur går det för dig? Håller tummarna:)

Veronikamary: fick ni något besked av SU när du får starta?

Ivf februari: vet du när får påbörja ivf 2?

Kram till er alla!

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016