• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • ivf februari
    miamarina84 skrev 2016-08-25 18:40:05 följande:

Detta är vårt första försök. Har fortfarande ömma bröst, lite svullen o ständigt hungrig. Dessa symtom är från både sprutorna osv tyvärr. Men fick mer ömma bröst igår så hoppas det betyder något :)

Ja de e klart att de betyder nått. Se de positivt:)
  • rebeqqa

Är det många här inne som står i kö för att göra IVF på Sahlgrenska? Vår remiss skickades in i Juni så vi har en lång väntan kvar. Hur ser det ut för er?

• Storstadsprincessan

Var på sista utredningen i veckan. Aj, va ont det gjorde att spola äggledarna. Fruktansvärt tyckte jag, men är ju värt det om det kan leda till bebis. Fick remiss, 7 månaders väntetid sa dom att det var.

• rebeqqa
    Storstadsprincessan skrev 2016-08-26 18:19:38 följande:

Var på sista utredningen i veckan. Aj, va ont det gjorde att spola äggledarna. Fruktansvärt tyckte jag, men är ju värt det om det kan leda till bebis. Fick remiss, 7 månaders väntetid sa dom att det var.

Jag förstår. Jag spolade äggledarna för några månader sedan men det gjorde inte så farligt ont. Det var obehagligt och gjorde lite ont, kändes som mensvärk. Men jag vet att det är väldigt olika. Vissa känner inget, andra känner lite och vissa känner massor. Ja 7månader fick vi också höra att det var. Är er anledning till barnlöshet ni vet om?

Vi har kvinnlig faktor här, jag har PCOS och ingen egen ägglossning.

• VeronikaMary

Hej Alla!Hur går det för er?Tog en kur med provera under tio dagar med jätte jobbiga biverkningar o i dag ringde jag till sjukhuset för att bestämma när jag ska börja med sprutorna o det blir på söndag o ska tillbaka på ultraljud nästa fredag för att kolla hur det ser ut,så nu börjar det o närma sig för oss här är både spänd o nervös inför ivf.

• rebeqqa
    VeronikaMary skrev 2016-08-26 19:05:17 följande:

Hej Alla!Hur går det för er?Tog en kur med provera under tio dagar med jätte jobbiga biverkningar o i dag ringde jag till sjukhuset för att bestämma när jag ska börja med sprutorna o det blir på söndag o ska tillbaka på ultraljud nästa fredag för att kolla hur det ser ut,så nu börjar det o närma sig för oss här är både spänd o nervös inför ivf.

Vilka tråkiga biverkningar, jag har inte känt av något när jag har ätit Provera. Håller ändå tummarna för att det ska gå bra under Ultraljudet och att a få börja med sprutorna.
  • VeronikaMary

Jag hade inte heller några biverkningar innan inte enda gång o jag har ändå ätit dom några gånger under den hår resan till ivf men den här gången fick jag rejälla nindre kul.Tack sprutorna ska jag börja med på söndag så nu längtar jag tills dess ????????Hur går det för dig??=76916272][quote-nick]rebeqqa skrev 2016-08-26 19:40:25 följande:[/quote-nick]Vilka tråkiga biverkningar, jag har inte känt av något när jag har ätit Provera. Håller ändå tummarna för att det ska gå bra under Ultraljudet och att a få börja med sprutorna.[/quote]

• rebeqqa
    VeronikaMary skrev 2016-08-26 20:00:11 följande:

Jag hade inte heller några biverkningar innan inte enda gång o jag har ändå ätit dom några gånger under den hår resan till ivf men den här gången fick jag rejälla nindre kul.Tack sprutorna ska jag börja med på söndag så nu längtar jag tills dess ????????Hur går det för dig??=76916272][quote-nick]rebeqqa skrev 2016-08-26 19:40:25 följande:[/quote-nick]Vilka tråkiga biverkningar, jag har inte känt av något när jag har ätit Provera. Håller ändå tummarna för att det ska gå bra under Ultraljudet och att a få börja med sprutorna.[/quote]

Vi bara väntar på IVF just nu.. Jag har pcos, och tyvärr ingen egen ägglossning. Letrozol har inte funkat för mig. Vi har inte lyckats få några ägg att växa något. Under tiden vi väntar försöker jag gå ner i vikt, det kan kanske göra att jag får tillbaka ägglossning eller iaf kanske göra mig mer känslig och lättstimmulerad.
    Vi ställdes i kö i Juni, så vi har många månader kvar.
  • VeronikaMary

Men usch vad jobbigt för er att behöva vänta på eran tur,det e så jobbigt att inte kunna göra något nr det enda man vill är att det ska bli ens egna tur för ivf,jag tyckte att det tog all evighet för oss att komma ditt vi är i dag men det tog 6 månader precis har jag för mig..
    Vet hur det e när Letrozolen inte funkar för en,så jobbigt o irriterande,men ni kommer få den hjälpen ni behöver för att få erat efter längtade barn..

• rebeqqa

Jag jag håller med. Vår väntan är så dryg men jag försöker lägga om fokuset och fösöker få en så hälsosam kropp jag bara kan. Försöker komma mer i hormonell balans och gå ner några kilon men det är svårt. Men jag tänker att varesig det tar sig på första försöket eller inte så är hela processen med IVF en påfrestande tid och det skadar inte att känna sig mer i balans och mer i form. Skulle jag bli gravid, ja då gynnar inte dessa månader med fokus på hormonell balans och mat inte bara mig utan även lilla knytet i magen som vi hoppas så på.

VeronikaMary skrev 2016-08-26 21:26:44 följande:

Men usch vad jobbigt för er att behöva vänta på eran tur,det e så jobbigt att inte kunna göra något nr det enda man vill är att det ska bli ens egna tur för ivf,jag tyckte att det tog all evighet för oss att komma ditt vi är i dag men det tog 6 månader precis har jag för mig..
    Vet hur det e när Letrozolen inte funkar för en,så jobbigt o irriterande,men ni kommer få den hjälpen ni behöver för att få erat efter längtade barn..

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016