Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Nej jag åkte inte in, vill se om det avtar igen. Det har inte kommit mer. De gör väl inte så mycket åt det ändå om man åker in, eller? Finns det nån medicin man kan ta? Läste om Cyklo-F men det känns läskigt att ta det, gör bara det om en läkare säger att det är okej.
Läkaren igår sa att jag ska leva som vanligt o gå till jobbet, men idag kommer jag ligga i sängen o vila hela dagen. Vad sa de till dig? Verkar vara väldigt olika när man läser om andra med låg moderkaka...
Jewel: Hoppas verkligen det inte kommer mer blod! <3
Jaha, det var det. Tredje missfallet i rad. Hade stannat av för ca två veckor sedan i v 7, är nu i v 9 och den var för liten och ingen hjärtaktivitet. Det var ju IVF så det är ingen tvekan om datumen. Nu ska jag dit nästa vecka för de kontrollerar alltid två gånger men remiss är redan skickad för skrapning. Jag tror jag går itu...
Jewel: Usch, jag förstår oron. Jag tycker du gör helt rätt som vilar. Ta hand om dig och hoppas blödningen är över nu.
Jag blev väckt för en stund sen av dottern o när jag gick upp ur sängen kände jag att blodet vällde fram, som när mensen är riklig liksom. Det fyllde bindan jag hade på mig. Det känns inte bra det här! :(
minst 3 dagar. Min väninna hade nån forskarrapport som hon visade mig bär jag blödde. Det kan ha stor betydelse OM det skulle vara begynnande missfall. Menar inte att det är det du har, men kan vara bra att skriva här nu när det är några blödningar här inne. 10 dagar som CB1982 fått råd om låter oxå väldigt bra! Men sträng sängvila tror jag på efter vad jag läst. (Min RMC sa inget om det heller)
minst 3 dagar. Min väninna hade nån forskarrapport som hon visade mig bär jag blödde. Det kan ha stor betydelse OM det skulle vara begynnande missfall. Menar inte att det är det du har, men kan vara bra att skriva här nu när det är några blödningar här inne. 10 dagar som CB1982 fått råd om låter oxå väldigt bra! Men sträng sängvila tror jag på efter vad jag läst. (Min RMC sa inget om det heller)
Hemma från ultraljudet, SÅ härligt att se det friska lill-pyret :D
V 13 nu, borde kunna börja slappna av. Symtomen börjat sakta ge sig med.
Hoppas det är ofarligt för er som har blödningar! Tänker på er väldigt ofta.