• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • CB1982
    jewel skrev 2016-04-08 16:28:37 följande:

Det kommer rosa på pappret när jag torkar mig, men ingen mer större blödning än. Det sticker ganska mycket i vänster sida, det är nog ligamenten. Har gjort det senaste veckan, på båda sidor. Jag hade det när jag var gravid med dottern men nu blir jag orolig ändå...

Vad skönt att ni har ett ultraljud om en vecka. Om/när blödningarna slutar vill vi nog också kolla igen. Förstår att det känns jobbigt för er att gå igenom ivf-grejen igen om detta inte skulle gå vägen, men det kommer det göra! Vi hade sån tur att vi lyckades på första ivf-försöket, men skulle det bli missfall nu så tar det nog ett tag innan vi försöker igen. Sen tänker jag på att jag har en kollega som är gravid, två veckor längre än jag. Om vi förlorar detta barn kommer det vara otroligt smärtsamt att se hennes mage växa varje dag.

Jag kommer vara hemma i början av veckan iaf tror jag, kommer inte gå till jobbet så länge jag blöder. Så viktigt är inte jobbet som tur är.

Är i en liknande situation. Min kusin och hans sambo väntar barn 4 dagar innan oss. Det kommer bli smärtsamt att se dom samt deras bebis om det inte går vägen.

Vi får bara hoppas att det går vägen och att tiden går fort. När man väl känner barnet sparka så har man ju mer kontroll än nu.

Så därför börjar jag längta 2-3 veckor framåt då sparkarna börja kännas.

Låter bra att du stannar hemma. Det har man ju rätt till så vad gör man inte för att det ska gå så bra som möjligt med ens små mirakel? ;)
  • Queen5683

Stor styrke kram till er som har det tufft med alla blödningar, har er alla i mina tankar. Ta väl hand om er. Kram <3

• Pusheen

Vill också skänka en styrkekram till er med blödningar! Tänker på er många gånger om dagen och hoppas så att det går bra för er <3

Mina gravidsymptom är inte så många längre men jag började gråta när jag läste om er situation med andra anhöriga som är gravida och hur det skulle smärta för er att träffa barnen ifall det värsta skulle hända er.

Låt oss hoppas att ni får glädjas tillsammans med dem istället! Så SKA det bli!

• Kajo

Min blödning har lagt sig. Kom inte mer färskt blod som när vi satt på akuten. Idag har det bara kommit lite mer mörkrött/brunt. Men så fort jag får mensvärk blir jag livrädd. Den värken kommer vara så förknippad med blod numera. Jag har bara legat hela dagen och kommer fortsätta så resten av helgen. Kram till alla ni andra som haft blödning och panikångest! Det flög förbi i mitt huvud med att jag hade inte orkat med fler ivf-försök.

• Soffan83
    CB1982 skrev 2016-04-08 09:41:04 följande:

Jag är i princip liggande hela tiden. Gör lättare middagar och går upp för toa besök samt för att ta något att äta. Tv:n är just nu typ mitt sällskap när jag är ensam hemma.

Trist men jag vågar inget annat.

Jag förstår dig, skulle oxå ta det väldigt lugnt. Det är ju inte för alltid så det blir ju roligare sen ;)
  • Soffan83
    Frmid skrev 2016-04-08 10:33:45 följande:

Hemma från ultraljudet, SÅ härligt att se det friska lill-pyret :D

V 13 nu, borde kunna börja slappna av. Symtomen börjat sakta ge sig med.

Hoppas det är ofarligt för er som har blödningar! Tänker på er väldigt ofta.

Vad roligt :) skönt att se den va :)
  • Soffan83
    jewel skrev 2016-04-08 12:24:20 följande:

Tack för allt stöd! Jag ska verkligen se till att ligga i sängen hela helgen även fast det är jättetråkigt. Får hitta nån bra serie att titta på. O hoppas att 3-åringen är nöjd med att vara med sin pappa, men det är nog inga problem :)

Verkligen! Vila på nu och ta det lugnt :) serier funkar alltid!
  • Soffan83
    Kajo skrev 2016-04-08 22:08:19 följande:

Min blödning har lagt sig. Kom inte mer färskt blod som när vi satt på akuten. Idag har det bara kommit lite mer mörkrött/brunt. Men så fort jag får mensvärk blir jag livrädd. Den värken kommer vara så förknippad med blod numera. Jag har bara legat hela dagen och kommer fortsätta så resten av helgen. Kram till alla ni andra som haft blödning och panikångest! Det flög förbi i mitt huvud med att jag hade inte orkat med fler ivf-försök.

Skönt! Vila på nu.
  • Amie77

Ja, hoppas det gått bra för alla med blödningar!

Själv går jag in i vecka 10 idag. Härligt att nå tvåsiffrigt! :) På onsdag VUL igen så håller tummarna för att allt ser bra ut då.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016