• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • lallallalla
    Gingerpool skrev 2016-04-07 19:21:53 följande:

Åh, grattis! Vad härlig känsla. (Jag är i 12+4 idag) jag känner att jag nästan vågar andas ut efter ett helt normalt kub igår med bekräftad ålder på lagom stort foster. Såhär långt har vi aldrig kommit.

Idag berättade jag för vår VD på jobbet. Kände att jag bara inte kunde med att vänta tills jag var fast anställd (på måndag) och sedan krypa till korset. De jublande fast jag inte ens hunnit arbeta 3 månader. Så skönt.

Och ni två är i vecka 13!! Yay! Vad härligt! Det är fem dar kvar för mig, känns som en evighet. :P

Vad kul med nya jobbet. Härligt att få den responsen när du berättade. Jag hade varit sååå nervös i dina skor.
  • lallallalla

Ni som väntar syskon, när kände ni bebben röra sig första gången då?

Jag kände i v. 16 och det sägs ju att andra gången känner man ofta lite tidigare. Så jag ligger och känner efter en stund varje kväll innan jag ska sova.. hehe.. lite tidigt, men jag kan inte låta bli. Inget annat som rör sig utom min egen puls dock.

• Pusheen
    Kajo skrev 2016-04-07 14:19:05 följande:

Har haft ganska mkt mensvärk nu på fm så det strålade ut i låret. Somnade och vaknar av att det rinner vätska ur mig med blod i, gick på toa och då droppade det några droppar. Sitter på gynakuten nu. Är i vecka 8+0. Det har slutat blöda efter det jag varit på toa och ingen mer värk. Är livrädd.

Åh nej vännen! Vilken fruktansvärd upplevelse Jag håller tummarna för att allt är bra med kotten trots detta. Lider med dig. Stor kram!
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-04-07 20:10:35 följande:
    Åh nej vännen! Vilken fruktansvärd upplevelse Jag håller tummarna för att allt är bra med kotten trots detta. Lider med dig. Stor kram!
    Fostret lever och hjärtslagen såg fina ut. Jag har dock en blödning mellan hinnsäcken och livmoderhalstappen. Så ska sluta med mina fragminsprutor och vänta. Kontroll om en vecka igen. Värsta dagen i mitt liv! Och fy fan va dåligt det är på kk gynakuten i Malmö. Fick vänta i 7h innan vi fick läkarhjälp.
  • CB1982
    Kajo skrev 2016-04-07 20:22:45 följande:

Fostret lever och hjärtslagen såg fina ut. Jag har dock en blödning mellan hinnsäcken och livmoderhalstappen. Så ska sluta med mina fragminsprutor och vänta. Kontroll om en vecka igen. Värsta dagen i mitt liv! Och fy fan va dåligt det är på kk gynakuten i Malmö. Fick vänta i 7h innan vi fick läkarhjälp.

Så skönt att den lill* mådde bra.

Har tänkt så på dig.

Du kanske även ska vila och mest vara sängliggande tills det är dags för återbesök.

Vet hur jobbigt det är att sitta på akuten.

Vi mitt första och försök satt jag från kl 8:00 till kl 16:00 och då visade det sig att det var utomkvedshavandeskap. Sedan fick jag komma en gång i veckan och sitta flera timmar för prover och inväntar på prover samt ultraljud. Det var tufft, vården är riktigt kass idag men de som jobbar inom vården gör så gott dom kan men region Skåne har ju dragit in och sparat så otroligt mycket nu i flera år så det är inte konstigt att det bara blir värre och värre.
  • vårblomman

Jaha, det var det. Tredje missfallet i rad. Hade stannat av för ca två veckor sedan i v 7, är nu i v 9 och den var för liten och ingen hjärtaktivitet. Det var ju IVF så det är ingen tvekan om datumen. Nu ska jag dit nästa vecka för de kontrollerar alltid två gånger men remiss är redan skickad för skrapning. Jag tror jag går itu...

• Kärlekövervinnerallt
    Amie77 skrev 2016-04-06 21:43:42 följande:

Grattis, Kärlekövervinnerallt!

jewel: Usch, vilken hemsk upplevelse! Hoppas att det går bra imorgon!

Tack :)
    jewel skrev 2016-04-07 07:04:58 följande:

Så härligt! Förstår att du ville ha foto men de två jag har är inte mycket att hänga i granen direkt... ;)

Haha. Har kort sedan ett tidigare missfall. Inget speciellt. Men kändes bara så konstigt att vi glömde av foto. Får snart mer bilder :)
    Libra1 skrev 2016-04-07 08:02:28 följande:

Grattis! :)

Flyttar dem er efter IVF? Min läkare sa att de inte får göra det eftersom man vet exakt.

Våran stimulering bkev avbruten eftersom bara ett ägg mognade och ett till var på g. Fick otrivelle och vi fick köra naturligt. Räknade själv 14 dagar bakåt efter den sista möjliga dagen för ägglossning kunde vara. Så visste att det kunde diffa lite. Räknade jag efter när mensen faktiskt var skulle det vara 7+5 och nu blev det som sagt 7+3
  • Kärlekövervinnerallt
    irrbloss_83 skrev 2016-04-07 08:56:05 följande:

Vad kul att det såg bra ut! :) Grattis! Och jag säger som jewel, de korten jag har är inte mycket att hänga i julgranen egentligen, det hade varit bättre att få en film :PHåller tummarna för dig idag! Jag har funderat mycket på det faktiskt, frågade min gynekolog i måndags men jag fick inte direkt nåt svar. Men jag tycker att det verkar vansinnigt att flytta egentligen, för man vet ju i princip på minuten när hur gammalt fostret är. 

Helt sant. Var helt inne på att vi skulle ha filmat. Men vi blev så tagna att vi glömde. Sedan tänkte vi att vi får en bild och det fick vi inte heller. Inland får man leva i nuet med :)
  • Kärlekövervinnerallt
    jewel skrev 2016-04-07 11:08:33 följande:

Det gick bra på VUL idag! Bebisen var stilla denna gången men hjärtat slog. Den hade benen i kors, så gulligt. Synd att jag inte fick kort på det! Men vilken lättnad att allt såg bra ut.

Precis som för CB1982 ligger min moderkaka lågt, troligtvis därför jag blödde när jag lyfte tungt. Vet inte riktigt hur jag ska göra med mitt jobb nu, om jag ska skippa fältjobb helt.. Men det vill jag inte. Får ta det väldigt lugnt helt enkelt.

Skönt att höra <3 vilken oror de små redan utsätter oss för haha
  • Kärlekövervinnerallt
    vårblomman skrev 2016-04-07 20:45:54 följande:

Jaha, det var det. Tredje missfallet i rad. Hade stannat av för ca två veckor sedan i v 7, är nu i v 9 och den var för liten och ingen hjärtaktivitet. Det var ju IVF så det är ingen tvekan om datumen. Nu ska jag dit nästa vecka för de kontrollerar alltid två gånger men remiss är redan skickad för skrapning. Jag tror jag går itu...

<3 finns inga ord för sorgen man känner för förlusten av sitt barn
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016