Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Tack för allt stöd! Jag ska verkligen se till att ligga i sängen hela helgen även fast det är jättetråkigt. Får hitta nån bra serie att titta på. O hoppas att 3-åringen är nöjd med att vara med sin pappa, men det är nog inga problem :)
Hemma från ultraljudet, SÅ härligt att se det friska lill-pyret :D
V 13 nu, borde kunna börja slappna av. Symtomen börjat sakta ge sig med.
Hoppas det är ofarligt för er som har blödningar! Tänker på er väldigt ofta.
Hemma från ultraljudet, SÅ härligt att se det friska lill-pyret :D
V 13 nu, borde kunna börja slappna av. Symtomen börjat sakta ge sig med.
Hoppas det är ofarligt för er som har blödningar! Tänker på er väldigt ofta.
Jag är i princip liggande hela tiden. Gör lättare middagar och går upp för toa besök samt för att ta något att äta. Tv:n är just nu typ mitt sällskap när jag är ensam hemma.
Trist men jag vågar inget annat.
Har du slutat blöda eller kommer det fortfarande? Våra små bebisar måste klara detta! <3
Vill bara sända en stor kram till er som har det tufft just nu med blödningar. Tänker på er! Ta hand om er nu, kram!
Hoppas verkligen det går vägen ja!
Känner igen mig i det du skrev om att inte orka allt igen. Jag var likadan när jag fick MA. Kände till en början att det var så extremt jobbigt att vara rädd för att förlora igen vid försök nr 2, vilket jag gjorde då den inte fäste ens. Men sen har man ju den här lilla rösten i sig om att det är klart man ska bli mamma. Det är överlevnadsinstinkten som går in och tro mig, den är rätt stark men ibland kan den gömma sig.
Nu efter misslyckade försök nr 2 så kände jag bara att ok, nu måste det gå! Men klart man blev ledsen och deppig. Det måste man få bli, hör till.
Men måla inte fan på väggen ännu. Nu ska vi försöka tänka på att du inte behöver de där två försök då det ska gå vägen denna gången <3
Det kom plutten lite i morse men annars har det inte kommit något. Det tråkiga är ju att man inte kan slappna av. Har dock kub:en om en vecka så jag får stå ut tills dess. Skulle det se bra ut då så hoppas jag på att jagbkan slappna av lite.
Det är ju inte bara jobbigt psykiskt att få missfall, göra hela ivf behandlingen om och om igen samt är det en kostnadsfråga också.
Vi har köpt ett tre pack nu sist och har två försök kvar om det inte skulle fungera. Men ärligt talat så tror jag inte att jag klarar av att gå igenom allt ytterligare en gång, det tar på en psykiskt så jag hoppas verkligen att det går rätt väg denna gången.
Hur är det för dig?
Har du haft mer blödning sedan i morse? Har tänkt så på dig!
Jag kan bara rekommendera dig att sjukskriva dig några dagar nästa vecka och bara vila. Det hade jag själv gjort om jag inte hade varit arbetslös som jag tyvärr blev för 3 veckor sedan.
Hoppas verkligen att det går vägen för oss båda bebisar!
Vill bara sända en stor kram till er som har det tufft just nu med blödningar. Tänker på er! Ta hand om er nu, kram!