• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • irrbloss_83
    Kajo skrev 2016-04-07 14:19:05 följande:

Har haft ganska mkt mensvärk nu på fm så det strålade ut i låret. Somnade och vaknar av att det rinner vätska ur mig med blod i, gick på toa och då droppade det några droppar. Sitter på gynakuten nu. Är i vecka 8+0. Det har slutat blöda efter det jag varit på toa och ingen mer värk. Är livrädd.

Usch! Hemskt med alla dessa blödningar. Det verkar ju dock vara väldigt vanligt, vi har väl alla i princip haft det och för de allra flesta av oss har det sett toppen ut på insidan. Håller tummarna att det är likadant för dig. 

Har du lågt liggande moderkaka kanske?
  • Kajo
    irrbloss_83 skrev 2016-04-07 14:35:50 följande:
    Usch! Hemskt med alla dessa blödningar. Det verkar ju dock vara väldigt vanligt, vi har väl alla i princip haft det och för de allra flesta av oss har det sett toppen ut på insidan. Håller tummarna att det är likadant för dig. 

Har du lågt liggande moderkaka kanske?
    Ja det är förfärligt med all dessa blödningar. Vet inte om jag har en lågt placerad moderkaka.

Det tar ju sån lång tid här på kk också.
  • ivfbullen
    Kajo skrev 2016-04-07 14:31:51 följande:
    Vad är det? Är inte det något man får när ägget fäster?
    Förlåt jag skrev fel ord. Jag menade att jag läst att det faktiskt finns små blödningar som kan komma under hela graviditeten då och då utan att det är någon fara. Har en vän som blödde under vecka 9 och det var ingen fara.
    Håller tummarna!!

• Soffan83
    jewel skrev 2016-04-07 11:08:33 följande:

Det gick bra på VUL idag! Bebisen var stilla denna gången men hjärtat slog. Den hade benen i kors, så gulligt. Synd att jag inte fick kort på det! Men vilken lättnad att allt såg bra ut.

Precis som för CB1982 ligger min moderkaka lågt, troligtvis därför jag blödde när jag lyfte tungt. Vet inte riktigt hur jag ska göra med mitt jobb nu, om jag ska skippa fältjobb helt.. Men det vill jag inte. Får ta det väldigt lugnt helt enkelt.

Yes! Vad skönt :)) vilken lättnad <3
  • Soffan83

Har haft ganska mkt mensvärk nu på fm så det strålade ut i låret. Somnade och vaknar av att det rinner vätska ur mig med blod i, gick på toa och då droppade det några droppar. Sitter på gynakuten nu. Är i vecka 8+0. Det har slutat blöda efter det jag varit på toa och ingen mer värk. Är livrädd.

Håller tummarna!
  • Soffan83

Välkomna nya och grattis till hjärtan förresten! Vi gick in i vecka 13 idag :) och jag känner livmodern nu, speciellt på morgonen eller om jag är väldigt kissnödig. Känns helmysigt <3

• jewel
    CB1982 skrev 2016-04-07 11:51:39 följande:

Så skönt! :D

Det är ganska vanligt att ha lågt sittande moderkaka i början av graviditeten och för de flesta flyttar den upp ju längre man är i graviditeten.

Angående lyft:

Prata med din chef, annars får du begära ett läkarintyg. Jag har turen i oturen att jag precis blivit arbetslös så jag låter nu någon annan bära det som är tungt.

Jag får bestämma själv vilka fältjobb jag gör nu så det är inga problem. Men tråkigt att bara sitta inne på kontoret tycker jag.. ;)
  • Libra1

Hoppas det inte är någon fara. :-/
  • Gingerpool
    Soffan83 skrev 2016-04-07 15:40:43 följande:

Välkomna nya och grattis till hjärtan förresten! Vi gick in i vecka 13 idag :) och jag känner livmodern nu, speciellt på morgonen eller om jag är väldigt kissnödig. Känns helmysigt <3

Åh, grattis! Vad härlig känsla. (Jag är i 12+4 idag) jag känner att jag nästan vågar andas ut efter ett helt normalt kub igår med bekräftad ålder på lagom stort foster. Såhär långt har vi aldrig kommit.

Idag berättade jag för vår VD på jobbet. Kände att jag bara inte kunde med att vänta tills jag var fast anställd (på måndag) och sedan krypa till korset. De jublande fast jag inte ens hunnit arbeta 3 månader. Så skönt.
  • lallallalla

Som vanligt när man är borta från tråden ett tag så händer det saker.

Filli89: Usch och fy.. vilken hemsk upplevelse. Måste varit gräsligt jobbigt att kastas mellan hopp och förtvivlan på det sättet. :,( ..tänker på dig...

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016