• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • ivfbullen
    vårblomman skrev 2016-04-07 20:45:54 följande:

Jaha, det var det. Tredje missfallet i rad. Hade stannat av för ca två veckor sedan i v 7, är nu i v 9 och den var för liten och ingen hjärtaktivitet. Det var ju IVF så det är ingen tvekan om datumen. Nu ska jag dit nästa vecka för de kontrollerar alltid två gånger men remiss är redan skickad för skrapning. Jag tror jag går itu...

Nej nej :( Jag lider så med dig! Har också fått genomgå liknande sorg och det finns inga ord som tröstar. Tänker på dig och din partner <3
  • Amie77

Jaha, det var det. Tredje missfallet i rad. Hade stannat av för ca två veckor sedan i v 7, är nu i v 9 och den var för liten och ingen hjärtaktivitet. Det var ju IVF så det är ingen tvekan om datumen. Nu ska jag dit nästa vecka för de kontrollerar alltid två gånger men remiss är redan skickad för skrapning. Jag tror jag går itu...

Nej, men fy vad hemskt! Kan inte tänka mig hur det känns. Har bara varit med om MA en gång och bara det har gjort en bränd vad gäller förhoppningar och vad man törs tro på etc. Kan som sagt inte ens tänka mig den situation ni är i nu! Kram!
  • Pusheen

Neeej Beklagar verkligen. Ta hand om er.. <3
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-04-07 20:22:45 följande:

Fostret lever och hjärtslagen såg fina ut. Jag har dock en blödning mellan hinnsäcken och livmoderhalstappen. Så ska sluta med mina fragminsprutor och vänta. Kontroll om en vecka igen. Värsta dagen i mitt liv! Och fy fan va dåligt det är på kk gynakuten i Malmö. Fick vänta i 7h innan vi fick läkarhjälp.

Jag förstår verkligen att det måste varit fruktansvärt jobbigt! Ändå bra att de kunde se blödningen så de vet var det kommer ifrån. Ska man bara vila och vänta och hoppas på att det går över?

Sju timmar?!?!? Heeelt galet! Sjukt dåligt!
  • Libra1
    Kajo skrev 2016-04-07 20:22:45 följande:
    Fostret lever och hjärtslagen såg fina ut. Jag har dock en blödning mellan hinnsäcken och livmoderhalstappen. Så ska sluta med mina fragminsprutor och vänta. Kontroll om en vecka igen. Värsta dagen i mitt liv! Och fy fan va dåligt det är på kk gynakuten i Malmö. Fick vänta i 7h innan vi fick läkarhjälp.
    Gynakuten är fruktansvärd här. Väntade 10 timmar en gång och fick inte ens träffa en läkare. Hade så ont efter en OP. Riktigt dåligt!!!

Skönt att det såg bra ut. Fragmin kan allt ställa till det. Jag har också fått blödningar. Läskigt!
  • Libra1

Nej vad tråkigt! :(
    En stor kram
  • jewel

Jag blev väckt för en stund sen av dottern o när jag gick upp ur sängen kände jag att blodet vällde fram, som när mensen är riklig liksom. Det fyllde bindan jag hade på mig. Det känns inte bra det här! :(

• CB1982
    jewel skrev 2016-04-08 02:14:13 följande:

Jag blev väckt för en stund sen av dottern o när jag gick upp ur sängen kände jag att blodet vällde fram, som när mensen är riklig liksom. Det fyllde bindan jag hade på mig. Det känns inte bra det här! :(

Jag hoppas att du åkt in! Det är viktigt om du blöder så mycket. Berättade dom något om att det kunde blöda mer efter du var hos läkaren?

Fy, jag tänker på dig! <3
  • Amie77

jewel: Nej, men usch! Förstår att du är fruktansvärt orolig. Håller alla tummar!

• jewel
    CB1982 skrev 2016-04-08 05:45:01 följande:

Jag hoppas att du åkt in! Det är viktigt om du blöder så mycket. Berättade dom något om att det kunde blöda mer efter du var hos läkaren?

Fy, jag tänker på dig! <3

Nej jag åkte inte in, vill se om det avtar igen. Det har inte kommit mer. De gör väl inte så mycket åt det ändå om man åker in, eller? Finns det nån medicin man kan ta? Läste om Cyklo-F men det känns läskigt att ta det, gör bara det om en läkare säger att det är okej.

Läkaren igår sa att jag ska leva som vanligt o gå till jobbet, men idag kommer jag ligga i sängen o vila hela dagen. Vad sa de till dig? Verkar vara väldigt olika när man läser om andra med låg moderkaka...
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016