• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • irrbloss_83
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-04-06 09:45:09 följande:

Idag skall jag på vul. Känns så pirrigt. Som att domedagen är här. Antingen går man därifrån på moln med en bebis med tickande hjärta eller så är denna resan slut.

Hur har det gått idag? Har tänkt på er av och till... Hoppas allt såg bra ut!
  • Kärlekövervinnerallt
    irrbloss_83 skrev 2016-04-06 21:22:56 följande:

Hur har det gått idag? Har tänkt på er av och till... Hoppas allt såg bra ut!

Fick se världens vackraste krabat idag med ett tickande hjärta. Blev flyttad från 7+1 till 7+3. Tyvärr fick vi inget foto vilket kändes lite snopet.
  • Soffan83
    jewel skrev 2016-04-06 08:39:48 följande:

Jag började blöda lite igår o det kom mer i natt, ungefär som början av mensen. Ska åka till gynakuten idag, hoppas att jag kan få göra ett ultraljud. Jag är rädd att det kan ha att göra med att jag gjorde några tunga lyft i går på jobbet. Så klantigt av mig att inte be om hjälp men jag tänkte inte att det kunde vara nån fara. Är i vecka 12+2 idag.

Hoppas verkligen att allt går bra imorn!! Kram! Hur e d med blödningarna nu?
  • Amie77

Grattis, Kärlekövervinnerallt!

jewel: Usch, vilken hemsk upplevelse! Hoppas att det går bra imorgon!

• ivfbullen
    Gingerpool skrev 2016-04-06 13:07:03 följande:
    Håller tummarna att allt ska gå bra och ruvningen inte känns så lång innan ett plus!
    Tack så jättemycket!! Varenda tumme som hålls betyder något <3
  • jewel
    Soffan83 skrev 2016-04-06 21:36:24 följande:

Hoppas verkligen att allt går bra imorn!! Kram! Hur e d med blödningarna nu?

De har i stort sett slutat nu så det känns jättebra men det är klart att jag är orolig ändå. Kl 10.30 har jag tid. Min man kan tyvärr inte följa med så det blir väldigt jobbigt om jag får dåliga besked.. Kram!
  • jewel
    Amie77 skrev 2016-04-06 21:43:42 följande:

Grattis, Kärlekövervinnerallt!

jewel: Usch, vilken hemsk upplevelse! Hoppas att det går bra imorgon!

Tack! Så skönt att ha stöd från er här!
  • jewel
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-04-06 21:33:42 följande:

Fick se världens vackraste krabat idag med ett tickande hjärta. Blev flyttad från 7+1 till 7+3. Tyvärr fick vi inget foto vilket kändes lite snopet.

Så härligt! Förstår att du ville ha foto men de två jag har är inte mycket att hänga i granen direkt... ;)
  • Libra1
    Grattis! :)

Flyttar dem er efter IVF? Min läkare sa att de inte får göra det eftersom man vet exakt.
  • irrbloss_83
    Vad kul att det såg bra ut! :) Grattis! Och jag säger som jewel, de korten jag har är inte mycket att hänga i julgranen egentligen, det hade varit bättre att få en film :P
    jewel skrev 2016-04-07 07:01:58 följande:
    De har i stort sett slutat nu så det känns jättebra men det är klart att jag är orolig ändå. Kl 10.30 har jag tid. Min man kan tyvärr inte följa med så det blir väldigt jobbigt om jag får dåliga besked.. Kram!
    Håller tummarna för dig idag! 
    Libra1 skrev 2016-04-07 08:02:28 följande:
    Grattis! :)

Flyttar dem er efter IVF? Min läkare sa att de inte får göra det eftersom man vet exakt.

Jag har funderat mycket på det faktiskt, frågade min gynekolog i måndags men jag fick inte direkt nåt svar. Men jag tycker att det verkar vansinnigt att flytta egentligen, för man vet ju i princip på minuten när hur gammalt fostret är. 

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016