• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • CB1982
    jewel skrev 2016-04-06 08:39:48 följande:

Jag började blöda lite igår o det kom mer i natt, ungefär som början av mensen. Ska åka till gynakuten idag, hoppas att jag kan få göra ett ultraljud. Jag är rädd att det kan ha att göra med att jag gjorde några tunga lyft i går på jobbet. Så klantigt av mig att inte be om hjälp men jag tänkte inte att det kunde vara nån fara. Är i vecka 12+2 idag.

För mig ökade blödningarna när jag dumt nog lyfte en låda med en lite hylla från Ikea. Så det kan mycket väl vara att du lyft som är orsaken.

Håller tummen (att hålla två betyder otur har jag hört) och tänker på dig <3
  • CB1982
    Pusheen skrev 2016-04-06 10:47:53 följande:

Jag är så sjukt orolig för MA och MF.

Känner bara av brösten och att jag måste nattkissa. Känner inget mer nu. Har i två veckor innan nu varit sjukt trött och mått illa då och då. Nu mår jag som vanligt i princip. Det ökar ju bara oron.

Vet någon om en privat mottagning där man kan göra ultraljud i Skåne?

Är i vecka 9+0 och vet inte om jag klarar av att vänta till KUB-ultraljudet.

Ring till den kliniken du gjorde IVF behandlingen hos. Förklara din oro. Jag hade stor oro när mitt illamående bara försvann och fick då komma på ett vul.
  • jewel
    CB1982 skrev 2016-04-06 11:41:13 följande:

För mig ökade blödningarna när jag dumt nog lyfte en låda med en lite hylla från Ikea. Så det kan mycket väl vara att du lyft som är orsaken.

Jag var på gynakuten men de tyckte inte att det var tillräckligt akut så jag fick en bokad tid imorgon istället. Känns lite jobbigt att inte få veta idag men skönt att inte behöva sitta på akuten o vänta. O blödningen har minskat. Försöker att tänka positivt nu o ta det så lugnt jag kan.
  • jewel
    CB1982 skrev 2016-04-06 11:41:13 följande:

Tack för att du håller tummen förresten! <3
  • Gingerpool

KUB idag i 12+3 och det var en vild liten krabat där inne! Liten sannolikhet för kromosomavvikelser, och en glad förhoppningsvis blivande far som äntligen fick titta in i magen. <3

• Gingerpool
    ivfbullen skrev 2016-04-06 12:05:47 följande:

Grattis att ni plussat!
    Hoppas också jag kommer att kunna göra det snart.
    Idag får vi tillbaka ett litet blastocyst.

Håller tummarna att allt ska gå bra och ruvningen inte känns så lång innan ett plus!
  • Libra1
    JOLI skrev 2016-04-05 21:27:55 följande:

Någon här som upplevt smärta i svanken och överdelen av skinkorna? Jag kan knappt stå pga denna smärtan. Vet dock inte om den är kopplad till graviditeten, eller pga något annat.

Jag har det. Tror det är början till foglossning. Har haft det vid tidigare graviditet också.
  • vårblomman

Har tid för VUL imorgon. Så nervös då jag inte mått illa den här gången, rädd för ytterligare ett MA. Vaknade 04:30 idag och kunde inte somna om för jag är så spänd inför imorgon. Bläää.

• Libra1
    vårblomman skrev 2016-04-06 18:35:23 följande:

Har tid för VUL imorgon. Så nervös då jag inte mått illa den här gången, rädd för ytterligare ett MA. Vaknade 04:30 idag och kunde inte somna om för jag är så spänd inför imorgon. Bläää.

Lycka till imorgon och hoppas allt ser bra ut!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016