• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • JOLI
    Gingerpool - BF 15/10 

jewel - BF 16/10

Soffan83 - BF 19/10

Frmid - BF 19/10

CB1982 - BF 20/10 

Lallallalla - BF 24/10

Libra1 - BF 24/10

Queen5683- BF 26/10 

Sally Cinnamon - BF 28/10 

Iskristall - BF 31/10

Pipam - BF 3/11

Mariana79 - BF 4/11 

Pusheen - BF 8/11 

Amie77 - BF 12/11 

Irrbloss_83 - BF 12/11 

Kajo - BF 16/11

JOLI - BF 16/11
  • Pipam

Jag ringde BM redan förra veckan. Det är mitt jobb som gör det helt ohållbart. Hög arbetsbelastning och jag löser det inte... Känner inte alls igen mig själv.

Hon beordrade mig vila och sen träffade jag läkare nu på förmiddagen. Hon sjukskrev mig 2 veckor heltid och sen ska jag jobba deltid till att börja med.

På läkarintyget står det "depressiva symptom" och sen sa hon att nu när jag väl är gravid så går proppen liksom ur och min kropp reagerar på det tillsammans med alla hormoner. Typ.

Ska träffa vårdcentralens psykolog också som jag stått på kö till skitlänge. Sökte i början på året då allt var nattsvart.

Nu är jag helt slut.

• Mariana79
    Pipam skrev 2016-04-11 12:40:27 följande:

Jag ringde BM redan förra veckan. Det är mitt jobb som gör det helt ohållbart. Hög arbetsbelastning och jag löser det inte... Känner inte alls igen mig själv.

Hon beordrade mig vila och sen träffade jag läkare nu på förmiddagen. Hon sjukskrev mig 2 veckor heltid och sen ska jag jobba deltid till att börja med.

På läkarintyget står det "depressiva symptom" och sen sa hon att nu när jag väl är gravid så går proppen liksom ur och min kropp reagerar på det tillsammans med alla hormoner. Typ.

Ska träffa vårdcentralens psykolog också som jag stått på kö till skitlänge. Sökte i början på året då allt var nattsvart.

Nu är jag helt slut.

Så bra gjort av dig att söka hjälp och ta emot den. Hoppas du kan finna lugn och ro. Du ska se att du kommer tillbaka till balansen i livet igen. Det första steget har du ju redan tagit - hjälpen. Nu ska du försöka acceptera dina känslor och sedan bearbeta dem <3 Låt det ta den tid det tar, styrkan har du inom dig. Tänker på dig och ta hand om dig nu.

Kram!
  • Kärlekövervinnerallt
    JOLI skrev 2016-04-11 11:35:35 följande:

Gingerpool - BF 15/10 jewel - BF 16/10Soffan83 - BF 19/10Frmid - BF 19/10CB1982 - BF 20/10 Lallallalla - BF 24/10Libra1 - BF 24/10Queen5683- BF 26/10 Sally Cinnamon - BF 28/10 Iskristall - BF 31/10Pipam - BF 3/11Mariana79 - BF 4/11 Pusheen - BF 8/11 Amie77 - BF 12/11 Irrbloss_83 - BF 12/11 Kajo - BF 16/11

JOLI - BF 16/11

Kan inte kopiera så om någon vänlig själ vill hjälpa till :). Kärlekövervinnerallt bf 19/11
  • irrbloss_83

Idag har vi varit på inskrivning på MVC. Jag gillade barnmorskan, hon hade bra svar på alla mina frågor, inklusive mina kontrollfrågor som jag hade minerat samtalet med för att kolla om hon tänkte som jag :D
    Perfekt! 
    Blir lite provtagning på fredag, järn och thyreoidea och proverna inför KUB och sådär, och sen blir det inte så mycket på ett tag. Tror dock hon kommer bli bra att ha och göra med :)
    Känns lite mer på riktigt nu...

• Soffan83
    Pipam skrev 2016-04-11 09:54:20 följande:

Jag tror jag fått någon form av graviditetsdepression...

Jag bara gråter, får panikångestattacker, sover jättedåligt, vaknar med hjärtklappning, konstant ångest.

Jag borde vara lycklig och glad och jag känner det bara såhär. Jag är lycklig över barnet men jag kan liksom inte riktigt ta in det och jag oroar ihjäl mig.

Fy vad jobbigt! Starkt o söka hjälp. Det är ju inte helt ovanligt att bli deprimerad under graviditeten. Jag är jättekänslig just nu, börjar gråta lätt och är väldigt känslosam. Först var jag osocial, det har börjat släppa nu men då kom det här istället. Men det är ju skönt med hormoner i det avseendet att då e vi ju iaf gravida ;) kram på dig!
  • Mariana79

Gingerpool - BF 15/10 

jewel - BF 16/10

Soffan83 - BF 19/10

Frmid - BF 19/10

CB1982 - BF 20/10 

Lallallalla - BF 24/10

Libra1 - BF 24/10

Queen5683- BF 26/10 

Sally Cinnamon - BF 28/10 

Iskristall - BF 31/10

Pipam - BF 3/11

Mariana79 - BF 4/11 

Pusheen - BF 8/11 

Amie77 - BF 12/11 

Irrbloss_83 - BF 12/11 

Kajo - BF 16/11

JOLI - BF 16/11

Kärlekövervinnerallt - BF 19/11

• Amie77

Alltså, det är jobbigt att vara som jag (okej, inte så att jag klagar). Idag: "Hm, jag vill inte konstant sova!" Reaktion på det är inte lättnad och vad härligt att orka leka med 2-åringen utan att halvsova, utan: "Hoppas jag fortfarande är gravid!!" :D Men lite :( också. Men VUL på onsdag lyckligtvis.

• Kärlekövervinnerallt

Haft en dag med rosa flytningar Idag. Vet att det inte är farligt men ändå är jag orolig. Man tror att det skulle kännas bättre efter vul. Och det gjorde det tills idag. Usch. Drar imagen idag med. Säkert inget som sagt men vara skönt att få skriva av sig

• CB1982

Såja då är jag inne på sista dagen som vilande. Känns underbart! Har inte haft någon blödning men oron finns ju där ändå... Kuben på fredag och hoppas på att allt ser bra ut. Hoppas på att kunna släppa mun oro efter kuben om allt ser fint ut men är väl medveten om att det inte behöver vara så. De gånger jag har gjort vul har jag ju varit lättad 1-2 dagar sedan har oron kommit tillbaka.

Men nu kommer man trots allt se bebis må bra förhoppningsvis och efter v 12.

Undrar dock om någon av er andra får ont (ursäkta nu) i underlivet och typ vid bäckenet när ni går?

Jag har ju inte varit uppe mycket men får ont där när jag varit uppe.

Imorgon hoppas jag på fint väder och åtminstone en liten promenad, vill inte överanstränga mig första dagen utan ta det successivt.

Våren är härlig och det har varit några fina dagar nu när jag varit hemma.

Igår dock åt jag middagen i uterummet och fick njuta en liten stund iallafall

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016