• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • CB1982
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-04-11 22:39:34 följande:

Haft en dag med rosa flytningar Idag. Vet att det inte är farligt men ändå är jag orolig. Man tror att det skulle kännas bättre efter vul. Och det gjorde det tills idag. Usch. Drar imagen idag med. Säkert inget som sagt men vara skönt att få skriva av sig

Ett tips är att vila, vara sängliggande tills 7-10 dagar. Det man oroar sig för mest är ju missfall och skulle det vara ett hotande missfall så kan tid där du är sängliggande stoppa det.

Ett av mina missfall fick jag rosa flyttningar, gick till gyn där allt såg bra ut men 2-3 dagar senare började jag störtblöda. Även om jag förstår att du gärna vill göra ett vul (jag är likadan) så kanske du ska vila några dagar och se om det upphör?

Samtidigt vet jag ju att det kan vara helt normalt med små blödningar men man vet ju aldrig.

Ville skriva ett pep till dig men märkte nu att det inte riktigt blev så. Dock ett råd som jag själv hade följt i din situation.

Jag hoppas verkligen att de rosa flytningarna slutar. Hade det själv för 2 veckor sedan och då berodde det på lågt sittande moderkaka och läkaren sa åt mig att vila i 10 dagar samt absolut inte bära tungt.

Har inte blött nu på 11-12 dagar
  • Queen5683

Är det nån annan som mensvärk liknade smärtor..? har själv haft det sen igår. jag som redan var orolig för att alla symtom har försvunnit, det lilla symtom som jag hade. Jag har som jag sagt tidigare inte haft nån graviditet symptom alls förutom lite ömma bröst. Sen har man ju läst om dem som har fått missfall och inte känt nåt fram till ultraljudet i v18-20 och fått resultat att barnet dog i magen typ v7 eller 8. Har världens rädsla att det ska hända mig och det är det enda jag tänker på varje dag.. usch det här är hemskt. Det som inte gör saken lättare är ju att jag jobbar inom vården och det kan ta på kraften även om det inte är tungt så är man ju nervös varje gång. Men om jag har samma smärta även idag så åker jag in på gynakuten och kollar.

• Kärlekövervinnerallt
    CB1982 skrev 2016-04-12 05:12:21 följande:

Ett tips är att vila, vara sängliggande tills 7-10 dagar. Det man oroar sig för mest är ju missfall och skulle det vara ett hotande missfall så kan tid där du är sängliggande stoppa det.

Ett av mina missfall fick jag rosa flyttningar, gick till gyn där allt såg bra ut men 2-3 dagar senare började jag störtblöda. Även om jag förstår att du gärna vill göra ett vul (jag är likadan) så kanske du ska vila några dagar och se om det upphör?

Samtidigt vet jag ju att det kan vara helt normalt med små blödningar men man vet ju aldrig.

Ville skriva ett pep till dig men märkte nu att det inte riktigt blev så. Dock ett råd som jag själv hade följt i din situation.

Jag hoppas verkligen att de rosa flytningarna slutar. Hade det själv för 2 veckor sedan och då berodde det på lågt sittande moderkaka och läkaren sa åt mig att vila i 10 dagar samt absolut inte bära tungt.

Har inte blött nu på 11-12 dagar

Tar det lugnt på min lediga tid. Tyvärr är jag uppe i praktik och kan inte vara borta. Har haft rosabrunt flera gånger under tiden. Har lite is i magen men blir det värre får jag försöka prata med min praktik
  • JOLI
    Queen5683 skrev 2016-04-12 09:24:49 följande:

Är det nån annan som mensvärk liknade smärtor..? har själv haft det sen igår. jag som redan var orolig för att alla symtom har försvunnit, det lilla symtom som jag hade. Jag har som jag sagt tidigare inte haft nån graviditet symptom alls förutom lite ömma bröst. Sen har man ju läst om dem som har fått missfall och inte känt nåt fram till ultraljudet i v18-20 och fått resultat att barnet dog i magen typ v7 eller 8. Har världens rädsla att det ska hända mig och det är det enda jag tänker på varje dag.. usch det här är hemskt. Det som inte gör saken lättare är ju att jag jobbar inom vården och det kan ta på kraften även om det inte är tungt så är man ju nervös varje gång. Men om jag har samma smärta även idag så åker jag in på gynakuten och kollar.

Skulle precis skriva om min "mensvärk" som har kommit idag och slagit på rejält! Fy fasen vad rädd jag är! Vilken vecka är du i?
  • Mariana79
    JOLI skrev 2016-04-12 12:13:57 följande:

Skulle precis skriva om min "mensvärk" som har kommit idag och slagit på rejält! Fy fasen vad rädd jag är! Vilken vecka är du i?

Jag har det också mer frekvent nu, men hoppas att det är växtvärk. Har mega ont i ena skinkan också från mitten av den och ner.. Jag är i v 11 och illamåendet är i stort sätt helt borta. Brösten ömmar inget längre.. Vill ha symptomen kvar och ha dem hela tiden så jag slipper bli skraj :/
  • JOLI
    Mariana79 skrev 2016-04-12 13:05:23 följande:

Jag har det också mer frekvent nu, men hoppas att det är växtvärk. Har mega ont i ena skinkan också från mitten av den och ner.. Jag är i v 11 och illamåendet är i stort sätt helt borta. Brösten ömmar inget längre.. Vill ha symptomen kvar och ha dem hela tiden så jag slipper bli skraj :/

Jag har också ont i skinkorna, fast överdelen av dom. Även vid svanken. Ja det är lite läskigt att symptomen börjar försvinna, den lilla smärtan jag hade i brösten är som bortblåst. Illamåendet var bara här och hälsade på i någon vecka. Så kvar har jag min trötthet. Har ju i och för sig inte haft supermycket symptom, men det har varit en trygghet att känna dom!

Jag är hur rädd som helst, samtidigt som jag är helt hundra på att detta går vägen för oss.
  • Queen5683
    JOLI skrev 2016-04-12 12:13:57 följande:

Är i v 12, du då?

Klart man blir rädd speciellt när alla symptom försvinner.. tror jag åker in och kolla upp läget.
  • JOLI
    Queen5683 skrev 2016-04-12 14:49:51 följande:

Är i v 12, du då?

Klart man blir rädd speciellt när alla symptom försvinner.. tror jag åker in och kolla upp läget.

Ja vad skönt att du ska kolla upp det. Hoppas allt ser bra ut. Min smärta i magen har försvunnit för tillfället! Vi går in i vecka 10 imorgon!

Skriv gärna sen, och berätta hur det gick! Håller tummarna och tänker på dig sålänge!
  • Amie77
    Queen5683 skrev 2016-04-12 14:49:51 följande:
    Är i v 12, du då?

Bra att du kollar upp det, men du har ingen privat gyn där du bor så att du kan boka in VUL då du vill? Jag kommer att kolla varannan vecka ungefär fram tills jag börjar känna sparkar om jag tar mig så långt. Bara v 10 än så länge så skrämmande och spännande veckor kvar med KUB i vecka 13 och NIPT i vecka 14...
  • Sally Cinnamon

Här är immunförsvaret i botten, förkyld igen för andra ggn på kort tid, så tråkigt! Dagisbarn och graviditet är ingen höjdare i det avseendet. Fick som tips av BM sist att ta alvedon om febern går över 38,5. Vet att vi diskuterade detta i tråden för ett tag sen.
    F.ö. KUB om en vecka. Känns nervöst! Har typ alla symtom kvar men är ändå rädd för ma.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016