Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Min tjej är fram och tillbaks. En dag uppmätte jag tio rörelser på mindre än en minut. Igår och idag har det tagit 30-90 minuter. Hoppas på en mer aktiv period igen strax, men har så mycket att göra att jag inte hinner reflektera över rörelser heller, tyvärr.
Jag brukar använda min kick counter på morgonen och kvällen. Helst samma tid. De sover mycket. 10 sparkar på max 10 minuter alltid. :D
På tal om sparkar så åt jag nån slags wok till lunch igår som var hyfsat välkryddad. Och lillan blev helt tooookig. Han sparkade och sparkade och sparkade. Hårt och länge. Jättehäftigt var det, men jag undrar om det var hans sätt att protestera mot smaken :D
Haha, ja det är så härligt med all rörelse! Igår kom lillan igång igen efter lugnt dygn och tog tio rörelser på 5 minuter så det kändes bra.
Jag hinner egentligen bara kickcounta en gång per dag och det är vid midnatt då jag lägger mig, annars har jag en storebror klättrandes och klängandes över mig så fokus existerar inte. Men i förrgår då det varit lugnt hela dagen (brukar alltid känna en eller två sparkar här eller där spritt över hela dagen) så la jag mig som sagt och kickcountade ändå på soffan vid 20-tiden och det var då det tog 90 minuter för tio rörelser. Usch, inte kul. Men det var i förrgår det! :)
Bebis här för sig väldigt mycket och jag kan få 10 rörelser på en minut lite då och då.
Det ut som gelé på magen när han håller på hehe...
Nu rör jag mig förvisso inte så mycket då jag får så ont. Kan vara därför som jag känner rörelserna så mycket.
På måndag öppnar äntligen hjälpmedelscentralen efter semester uppehåll. Ska försöka få någon form av hjälp för så att man åtminstone kan komma ut lite. Som det är nu så kan jag gå i 5-10 minuter sen har jag så ont att jag knappt kan lyfta benen.
På måndag ska jag även göra glukosbelastningstestet. Inget jag ser framemot. Då är det inte drycken i sig utan att behöva sitta ner på samma ställe utan att kunna lägga sig ner ibland som skrämmer mig.
Har ni gjort ert glukosbelastningstest ännu?
Här rör sig lillkillen rätt mycket, supermysigt! Med dottern var det inte lika mycket då moderkakan låg i framvägg. Vissa dagar är lugnare än andra, men inte så att jag har blivit orolig nån gång.
Jag ska inte göra glukosbelastning, gjorde inte det senast heller. Här görs det bara om blodsockret inte är normalt eller om man är väldigt överviktig tror jag. Är väldigt glad att jag slipper! :)
Bebis här för sig väldigt mycket och jag kan få 10 rörelser på en minut lite då och då.
Nu rör jag mig förvisso inte så mycket då jag får så ont. Kan vara därför som jag känner rörelserna så mycket.
På måndag öppnar äntligen hjälpmedelscentralen efter semester uppehåll. Ska försöka få någon form av hjälp för så att man åtminstone kan komma ut lite. Som det är nu så kan jag gå i 5-10 minuter sen har jag så ont att jag knappt kan lyfta benen.
På måndag ska jag även göra glukosbelastningstestet. Inget jag ser framemot. Då är det inte drycken i sig utan att behöva sitta ner på samma ställe utan att kunna lägga sig ner ibland som skrämmer mig.
Hur tänker ni med täcke och kudde till spjälsängen? Köpa nu eller avvakta? Många använder inte täcke utan bara filt.
Jag tror inte jag ska få göra nån glukosbelastning... Har för mig att BM sa att de bara gör en sån om de stickprov de tar är avvikande. Passar mig ypperligt, för jag hade inte sett fram emot det oavsett.
Vad gäller sparkar är det ganska häftigt att min lilla kille ofta har en riktigt lugn dag (tex idag) efter en riktigt aktiv dag (igår). Det är som att han vilar upp sig efter all aktivitet. Jag känner i och för sig en hel del rörelser idag också, men svagare och glesare. De är intressanta de små liven :)