Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Ingen glukosbelastning här heller. Bara om ens blodsocker visar avvikande. Skönt att slippa om det inte behövs!
Angående sängkläder så tror jag inte täcke behövs. Känns oerhört varmt och hemskt om det skulle hamna ovanpå ansiktet (jag är dock en worrier by nature). Vi körde hemmagjorda "lapptäcken" som svärmor gjort i ganska tunt material och filtar. Bebisen har ju pyjamas också och vår sov i början med mössa så att det inte försvann värme där. :)
Kan säga att filtarna och kuddarna dock irriterat sparkats av från dag 1 och vår son som är på väg mot tre år vägrar fortfarande ha ens minsta filt på sig. Han sover i pyjamas rätt upp och ner och har alltid haft enbart det.
Jag ska inte ha täcke förrän senare när hen blivit äldre. Har köpt kudde och några olika små filtar.
Hur tänker ni med täcke och kudde till spjälsängen? Köpa nu eller avvakta? Många använder inte täcke utan bara filt.
Jag har skaffat mig ett busskort så jag kan komma ut lite mer. Helt klart värt det!!! Har inte hämtat ut kryckor ännu. Men måste göra det innan vi ska till Ikea. Huu! Fasar för det.
Ska göra glukosbelastningen på tisdag. Vi har en säng att ligga i då man bör vara vilandes. Inget ni har på er MVC?
Jag har gjort Glukosbelastningen och det är ungefär som att dricka avslagen Sprite, med extra socker i! Väldigt sött... När jag gjorde det så hade jag möjlighet att lägga mig i ett av deras besöksrum på en brits om jag ville, det kanske du med kan få göra. Kolla med dom!
Ingen rutinmässig glukosbelastning i Västra Götaland heller. Antagligen är det nåt man får göra om man uppvisat ngt annat symtom bara. Det verkar ju inget vidare så det gör mig inte så mycket :)
Inatt vaknade jag med vadkramp för första ggn. Tog ett bra tag att häva. Googlade lite för jag minns inte vad ni sa om det, magnesium och stödstrumpor verkar vara grejen. Har slarvat med stödisarna den här sommaren men nu är de på igen!
Lider med er som behöver kryckor och rullstol!! Är det fogarna som är så jävliga? Kram!
Ingen rutinmässig glukosbelastning i Västra Götaland heller. Antagligen är det nåt man får göra om man uppvisat ngt annat symtom bara. Det verkar ju inget vidare så det gör mig inte så mycket :)
Inatt vaknade jag med vadkramp för första ggn. Tog ett bra tag att häva. Googlade lite för jag minns inte vad ni sa om det, magnesium och stödstrumpor verkar vara grejen. Har slarvat med stödisarna den här sommaren men nu är de på igen!
Lider med er som behöver kryckor och rullstol!! Är det fogarna som är så jävliga? Kram!
Åh, även jag som inte är särskilt handikappad (än?) har märkt av det där med kollektivtrafik och när man väntar på bussen osv. Även fast jag inte är särskilt stor så lämnar folk plats åt mig. I början blev jag lite trotsig "de ska minsann inte tro att jag inte kan stå" osv, men ju längre tiden går desto skönare märker jag att det är att få sitta ner... Så nu blir jag lite rörd istället, människor är bra fina ibland :)
Åh, även jag som inte är särskilt handikappad (än?) har märkt av det där med kollektivtrafik och när man väntar på bussen osv. Även fast jag inte är särskilt stor så lämnar folk plats åt mig. I början blev jag lite trotsig "de ska minsann inte tro att jag inte kan stå" osv, men ju längre tiden går desto skönare märker jag att det är att få sitta ner... Så nu blir jag lite rörd istället, människor är bra fina ibland :)