Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Jag får sammandragningar av att bara gå lite. Jobbigt! Detta är också min andra graviditet så kanske därför.
Ett tips är att inte ligga på rygg. Jag kom på att det påverkade mycket.
Jag tror inte det är så ovanligt att inte ha så mycket sammandragningar om det är första barnet. Jag har haft en enda, för ett par dagar sen när jag höll på och städade och vek tvätt och sprang i trappor. Det kändes mest häftigt, och magen blev verkligen stenhård. Gjorde inte ont och var inte obehagligt heller tyckte jag.
En väninnna till mig som nyss har fått sitt första barn kände inte en enda sammandragning på hela graviditeten, och det var tydligen också normalt :)
Är första barnet, har känt några sammandragningar oftast när jag promenerar eller motionssimmar. Det släpper rätt snabbt om jag stannar och vilar.
Haha jag har däremot mycket större problem med förvirrig och glömska, borde knappt svara på frågor på jobbet längre :D eller hemma heller för den delen. Man måste kunna lyssna på vad jag menar, inte vad jag säger!
Hittade en intressant artikel idag, www.sciencedaily.com/releases/2016/07/160725090139.htm
Den är ju gjord via ett online-formulär så det finns förstås en del frågetecken kring urvalsgrupp och sånt, men ändå att så pass många som 30% får barn även efter misslyckade IVF är ju förvånande.
Kan man begära järninjektioner? Min mage gillar inte alls Niferex eller Duroferon och mina järndepåer är låga. Ligger på 20 så väl inte brist ännu.
Vetekudden ska jag absolut börja använda. Har en värmedyna också. TENS är skönt men bebis verkar inte gilla det. Hi hi!
Kan man begära järninjektioner? Min mage gillar inte alls Niferex eller Duroferon och mina järndepåer är låga. Ligger på 20 så väl inte brist ännu.
Vetekudden ska jag absolut börja använda. Har en värmedyna också. TENS är skönt men bebis verkar inte gilla det. Hi hi!
Jag blev väldigt nyfiken när du skrev att du ska få järninjektioner. Fick du det förra graviditeten? Kanske har missat när du skrivit om detta tidigare. Jag antar att det är Venofer du ska få då, eller? Har det inte varit tal om att få Ferinject istället? Jag undrar lite eftersom jag fått både Venofer o Ferinject tidigare (inte under graviditet) i lika stor dos men det var bara Ferinject som hjälpte. Fast det kanske är skillnad på preparaten när man är gravid, Venofer har ju funnits längre.
Jag får sammandragningar av att bara gå lite. Jobbigt! Detta är också min andra graviditet så kanske därför.
Ett tips är att inte ligga på rygg. Jag kom på att det påverkade mycket.