Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Den där glukosbelastningen är ju inte alls så jobbig. Tyckte det smakade söt lemonad. Det värsta är hungern nu. 15 minuter kvar!!! Mannen köpte lite frukost till mig att äta efteråt. Åh!
Jag blir faktiskt lite avundsjuk på er som ser fram emot era vaginala förlossningar, det hade jag också velat. Men jag har varit förlossningsrädd så länge jag kan minnas. Så fort någon börjar prata om förlossningar blir jag yr o mår illa. Svimmade när jag en gång såg en förlossningsfilm. Men jag ser väldigt mycket fram emot mitt kejsarsnitt, är så glad över att det finns det alternativet. Längtar!!
Vi har både en säng och soffa att ligga i så jag låg där och slappade med en filt och läste tidningar. Mådde också väldigt illa i slutet. Fick halsbränna.
Precis vad jag hade med mig och åt efteråt. :)
Tyvärr såg det inte så bra ut. Deras referensvärde är 8,9 och jag låg på 9,8. Så måste utesluta socker och snabba kolhydrater under två veckor och sen göra om det. Trist!!! Jag som är värsta gottegrisen. :-/
Vet inte hur högt man ligger vid gravdiabetes annars. Bukspottkörteln fungerar ju, bara att kroppen inte kan bryta ner sockret lika bra. Men det var för högt iaf. Har inte testat tidigare. Min man har typ 1 så har lite koll. Men det känns inte alls kul. Älskar ju glass!!!
Ja, och inte kostar det att ha storasyskonet på dagis 15 h/vecka (eller 25 eller 30 eller vad man nu har i sin kommun)?
Så, om man har syskon, sparas ju 1300 kronor eller vad det nu kan vara in där. Tror knappast vår pojk käkar lunch för 1300 kronor/månaden på 4 dagar i veckan. :)
Jag får cirka 2500kr extra i månaden första halvåret (första 180 fp-dagarna) iom föräldraförsäkringen. Jag sparade 1250 i månaden av det förra gången jag var föräldraledig och spred ut det hela så att jag i stället fick 1250 kronor extra i månaden i 12 månader i stället. Ska man vara föräldraledig i ett år skulle jag rekommendera det, i stället för att man tappar 2500 kronor som man vant sig vid redan efter ett halvår. Återigen beror det ju på ens ekonomi och hur knapert det blir.
Vi har både en säng och soffa att ligga i så jag låg där och slappade med en filt och läste tidningar. Mådde också väldigt illa i slutet. Fick halsbränna.
Precis vad jag hade med mig och åt efteråt. :)
Tyvärr såg det inte så bra ut. Deras referensvärde är 8,9 och jag låg på 9,8. Så måste utesluta socker och snabba kolhydrater under två veckor och sen göra om det. Trist!!! Jag som är värsta gottegrisen. :-/
Jag blir faktiskt lite avundsjuk på er som ser fram emot era vaginala förlossningar, det hade jag också velat. Men jag har varit förlossningsrädd så länge jag kan minnas. Så fort någon börjar prata om förlossningar blir jag yr o mår illa. Svimmade när jag en gång såg en förlossningsfilm. Men jag ser väldigt mycket fram emot mitt kejsarsnitt, är så glad över att det finns det alternativet. Längtar!!