Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Idag har vår fina vagn kommit, tänkt att vi ska ha en liten bebis att köra runt på i den! Genast känns allt så nära <3
CB1982: Vilken hemsk upplevelse, bra att bebis verkar må bra i alla fall och att de håller noga uppsikt över er båda två!
Idag har vår fina vagn kommit, tänkt att vi ska ha en liten bebis att köra runt på i den! Genast känns allt så nära <3
Jag går in i vecka 31 imorgon.
Det känns skönt att veta att de flesta barn överlever i vid denna tiden.
Men räddslan för att det ska förvärras finns ju.
Men måste tänka positivt.
Ja, då man börjar få in de stora prylarna så känns det verkligen på riktigt. Vagn, spjälsäng och babyskydd var såna där "wow"-moments för mig förra gången. Det kändes så galet att just vi skulle ha denna tur att lyckas med IVF och allt blev på riktigt liksom då man till skillnad från många andra hunnit drömma och fantisera om ett planerat barn i åratal och inte "bara" månader.
Jag har köpt två saker till lillasyster: ett fint byxa/onesie-set från affärens pojkavdelning (så trots att det inte är arvegods från storebror så köper jag tydligen "killkläder" - för små bebisar tycker jag oftast att pojkkläderna är finare och roligare) och en liten snutte. Storebror har en snutte som han har ett fint förhållande till så nu har jag köpt en liknande i annan färg. :)
Men med det så tror jag att jag är färdigshoppad till lillasyster nu. Allt annat finns, vilket är jätteskönt, men också lite tråkigt.
Vad bra att ni är några veckor förbi magiska v 27/28-gränsen! Men självklart vill man ha bebisen i magen så länge som möjligt fram till vecka 37 eller så!
Jag håller alla tummar för att bebisen stannar kvar så länge som möjligt!
Blir du kvar på sjukhuset tills han/hon kommit nu oavsett om det går flera veckor?
Förresten, jag har funderat mycket på hur man ska klä bebis nu i höst och vinter. Nu tänker jag på när vi ska ha gossen i vagnen. Vad behövs? Räcker det med en mysig overall, mössa och fodrad åkpåse över hans vanliga kläder? Eller blir det för kallt?
Känns klumpigt att ha en rejäl vinteroverall, men det kanske behövs? Behöver man ha någon varmare dyna/pläd under åkpåsen så han inte blir kall underifrån?
Låter säkert jättedum nu, men vi är ju så nya på detta. Och jag vill ju så gärna ha allt klart när han tittar ut till oss!
Jag går in i vecka 31 imorgon.
Det känns skönt att veta att de flesta barn överlever i vid denna tiden.
Men räddslan för att det ska förvärras finns ju.
Men måste tänka positivt.
Har du åkpåse behövs inga tjocka overaller är min upplevelse i alla fall. Vi hade en ganska tunn och en lite tjockare, men den tjockare var ändå inte alls som de overaller våra små kommer att ha nästa vinter då de är ute och tultar runt i snön. :)
Om ni inte är veganer kan ju en fårskinnspäls vara bra att ha i botten av vagnen. Den blir ju varken för varm eller för kall. Jag kände i alla fall att jag ville ha något mellan åkpåsen och botten annat än den tunna madrass som jag vill minnas medföljer. Men fårskinnspälsar kan ju vara dyra så en pläd som är vikt ett varv eller två går säkert lika bra.
Vad bra att ni är några veckor förbi magiska v 27/28-gränsen! Men självklart vill man ha bebisen i magen så länge som möjligt fram till vecka 37 eller så!
Jag håller alla tummar för att bebisen stannar kvar så länge som möjligt!
Blir du kvar på sjukhuset tills han/hon kommit nu oavsett om det går flera veckor?