• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • irrbloss_83

Tjejer, en kanske lite ytlig fråga, men ändå....

Jag har växt ur min höstjacka, den går för allt i världen inte längre att stänga över magen. Hur gör man nu? Var köper man en vettig gravidjacka?
    Det kommer ju inte direkt bli varmare innan bebis kommer ut, menar jag...

• Libra1
    irrbloss_83 skrev 2016-08-13 10:07:24 följande:

Tjejer, en kanske lite ytlig fråga, men ändå....

Jag har växt ur min höstjacka, den går för allt i världen inte längre att stänga över magen. Hur gör man nu? Var köper man en vettig gravidjacka?
    Det kommer ju inte direkt bli varmare innan bebis kommer ut, menar jag...

Har samma problem. Men avvaktar lite. Kolla på nätet. Ellos, Bonprix, Zalando, Asos... :) Man vill ju inte köpa en för dyr.
  • irrbloss_83

Ja, så gör jag också... Var runt på stan igår och tittade men det verkar vara höstmode att se ut som en skinhead från tidigt 90-tal (dvs bomberjackan är tillbaks, om än i rosa glansigt tyg...) Och det kändes ju inte så lockande får jag säga. 

Har kikat lite på nätet men det är svårt att hitta nåt bra där också. Hm. Får vänta och se om jag ramlar över nåt bra... Tack för tipsen om postorderställen, har inte kollat ellos osv. 

• Amie77

Jag köper nog ingen ny jacka. Får täcka upp magen med halsduk eller nåt eller en större tröja under. Försöker verkligen att köpa så lite som möjligt av gravidkläder/nya kläder anpassade efter graviditet. Dock är jag i Norrland så det lär bli kall mage i slutet på oktober/början på november. :)

Tänker köpa ett par byxor till (har bara ett par gravidjeans förutom kortbyxor och kjolar), men det är allt.

• irrbloss_83

Jag är inte heller så sugen på att köpa massa gravidkläder, det är så kort tid de används ändå, men just det där med jacka känns som ett potentiellt problem. Hoppas kunna hitta nån modell där man får in barnet i sele/sjal under sen också när det är dags för sånt.

Hittade en fin modell på Ellos faktiskt, men jag väntar lite med att köpa... Måste kolla runt om jag känner nån som har först...

• Iskristall

Vi är ju här för att stötta varandra, så jag tycker alla ska få skriva det som behövs ventileras både bra och jobbiga saker! För att tala för mig själv så blir iallafall inte jag mer rädd för att jag hör jobbiga saker. Jag vet att alla är olika och ingen vet i förväg hur ens graviditet eller förlossning kommer bli. Det är bara att försöka ta det lugnt och ta en dag i taget. Och såklart stötta varandra vidare i deras kamp!

Det där med höstjacka har jag också funderat över...gör nog som Amie77 och avvaktar ny jacka och får ta på extra lager med tröjor/halsduk och hoppas på en mild höst!

• Pusheen

CB1982, jag håller med alla övriga här. Finns här för stöttning oavsett vad det gäller.

Tänker också att det är olika för alla och man kan inte veta vad som händer en själv så jag tycker det är bra att du delar med dig. Gör det hur mycket du vill!

Tänker på dig och hoppas att bebis stannar i magen så länge som möjligt!

Ang det här med jacka, har också tänkt på det!

Inte så sugen på att lägga ut hur mycket som helst. Jag har hittat en bra sida med begagnade barnprylar på fb där det säljs allt möjligt. Tror att jag ska höra mig för där om ngn har en jacka.

Det enda jag kan ha nu är en tunn regnjacka

• JOLI
    CB1982 skrev 2016-08-13 03:55:59 följande:

Märkte att även om jag försöker hålla koll så ändrar mobilen orden när jag skriver (har ny mobil sedan 2-3 veckor) så att det blir lite eller mycket svårt att förstå det jag skriver.

Började blöda lite mer igår men inget stort så ännu ligger bebis kvar. Det som är skönt nu är att lungmognads sprutorna nu har full effekt så att skulle han föddas nu kommer han mest troligt kunna andas utan hjälp om det inte uppstår andra komplikationer. Det enda han skulle behöva är hjälp att hålla värmen och det känns skönt att veta.

Försöker tänka positivt men är ju givetvis rädd med. Är rädd för att något ska hända så att han dör, har redan förlorat ett barn tidigare. Förlåt, vet att ni inte vill läsa sådant nu. Men jag tror ändå att vi som går igenom Ivf förstår varandra och rädslan bättre än de som blir gravida på naturlig väg. Även om en sådan här händelse skulle vara hemsk för spontant gravida med.

Svårt att sova om nätterna när man är sängliggande dygnet runt. Men faktiskt lyckats sova 5 timmar i natt uppdelat i 2 omgångar så känner mig ganska pigg nu. Men för er kanske ni räknar det som natt fortfarande nu.

Tänker på Er alla <3

Det är just därför denna gruppen är så bra, vi alla finns som stöd till varandra! Så jag säger som de andra, för min del är det helt okej att du skriver!

Skönt att du får sova lite och vila upp dig. Vad tryggt att veta att lungorna troligtvis är så pass bra nu, det underlättar ju en hel del. Vi fortsätter hålla tummarna för att bebis stannar inne ett tag till! Kram på dig.
  • Libra1

Idag ska vi tvätta alla bebiskläder!!! Känns lite busigt på något sätt. Hi hi!

Hur tvättar ni? Speciellt tvättmedel? Med eller utan sköljmedel?

• Sally Cinnamon
    Libra1 skrev 2016-08-14 11:15:18 följande:

Idag ska vi tvätta alla bebiskläder!!! Känns lite busigt på något sätt. Hi hi!

Hur tvättar ni? Speciellt tvättmedel? Med eller utan sköljmedel?

Vanligt tvättmedel och sköljmedel men oparfymerat. Om man är nojig över sköljmedel kan man ta ättika i sköljmedelsfacket istället, också ngt mjukgörande men inte lika (tycker jag).
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016