Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Idag ska vi tvätta alla bebiskläder!!! Känns lite busigt på något sätt. Hi hi!
Hur tvättar ni? Speciellt tvättmedel? Med eller utan sköljmedel?
Jag sitter och skriver på inköpslista till bebis, och "fönstershoppar" (kan man göra det på internet också?) på babyproffsen och bamba osv. Vad otroligt mycket saker man skulle kunna köpa....
Nej, dagens projekt blir att skriva klart lilla inköpslistan och sen måla spjälsängen en gång till, så är den klar sen förutom madrass. :)
Jag sitter och skriver på inköpslista till bebis, och "fönstershoppar" (kan man göra det på internet också?) på babyproffsen och bamba osv. Vad otroligt mycket saker man skulle kunna köpa....
Nej, dagens projekt blir att skriva klart lilla inköpslistan och sen måla spjälsängen en gång till, så är den klar sen förutom madrass. :)
Jag har redan packat det mesta i BB-väskan, känns skönt att ha det klart om bebisen kommer tidigare än beräknat. Jag går in i v 32 i morgon, dottern föddes i v 36+6. Jag lärde mig förra gången att det inte behövs så mycket egentligen. Kläder tog vi inte på dottern förrän vi åkte hem i stort sett. Jag lägger in min lista här ifall nån är intresserad! :)
Packlista BB-väskan
Kamera
Godis
Gainomax
Till mig:
Kofta
Ansiktskräm
Gravidleggings
Amningsbehå
Tröja att åka hem i
Strumpor
Tofflor
Tandborste o tandkräm
Schampo, balsam o leave in
Deo
Handkräm
Hårborste
Amningsinlägg
Bröstvårtsskydd
Bröstvårtskräm (lanolin)
Till Pricken:
Filt
Snutte
2 bodys (omlott)
2 byxor
2 par strumpor
1 pyjamas
2 mössor
Vi har börjat funderar på BB-väska, tänkte göra en lista på vad jag vill packa ner. Men vi kan inte packa den då vi inte har nåt att packa ner. Vi har typ inte handlat kläder eller nåt till bebis än! Är väl dax att börja göra det snart tänker jag. Men det känns så avlägset, bf alltså. Är på 28+6 idag. Är vi de enda som är sent ute? Allt känns fortfarande såååå overkligt!
Tack för tips på saker att packa ner i BB-väskan jewel!
Vi har börjat funderar på BB-väska, tänkte göra en lista på vad jag vill packa ner. Men vi kan inte packa den då vi inte har nåt att packa ner. Vi har typ inte handlat kläder eller nåt till bebis än! Är väl dax att börja göra det snart tänker jag. Men det känns så avlägset, bf alltså. Är på 28+6 idag. Är vi de enda som är sent ute? Allt känns fortfarande såååå overkligt!
Tack för tips på saker att packa ner i BB-väskan jewel!
27+4 här så du ligger i lä
Har inte börjat förbereda BB-väskan än.
Monterade ihop spjälsängen igår och satte den på plats. Känns som att det nästan är väl tidigt för det med men jag vill att mina katter (som också är mina bebisar) ska få chans att vänja sig stegvis med allt nytt så inte allt kommer på en och samma gång.
Jag har börjat fundera på BB-väskan också, men måste prata lite med BM först om hur länge man brukar få stanna. Vi har ju två timmar till förlossningen och jag vill ju förstås inte vara kvar längre än nödvändigt, men jag vill heller inte åka tillbaks dagen efter för barnläkarkollen. Jag vet att andra lantisar har fått bo på patienthotellet (dvs typ Clarion) nån natt eller så, men jag vet inte om det var specialfall.
För min del påverkar det ju ganska mycket hur mycket kläder och prylar man behöver.... Svårt! Men ska till BM om en vecka så jag ska fråga henne då och sen ska jag börja skissa lite.
Annars tror jag vi också ligger efter, vi har egentligen inget klart än, men planerar att shoppa ganska mycket i september och oktober så ska det väl vara klart sen. Å andra sidan är jag "bara" i 27+3 än så länge, så jag bör ha tid på mig :)
Skönt att höra att man inte är ensam!
Hur mycket kläder till bebis måste man införskaffa så här innan hon är född funderar jag över. Och i vilka storlekar?
BB-väskan har jag inte ens börjat tänka på! Väntar nog till efter vecka 32 eller så i alla fall. Hämta ner och tvätta upp brorsans kläder blir nog däromkring också då.
Ett tips till BB-väskan som jag fick som var bra eftersom jag klipptes och syddes hur länge som helst efter förlossningen och alltså hade ont uti helvete i ett par veckor efteråt och inte var helt bra på någon månad... jo, det var i alla fall att ha med en gravidkjol. Utifall att man inte vill ha något förutom den sexiga sjukhusblöjan som stänger inne de nedre regionerna... Och det ville inte jag. Haha! Så jag var jätteglad att jag hade kjol med mig. Vi hade bilen i sjukhusgaraget så behövde inte gå utomhus.
Jag kom på ett sista inköp innan lillasyster dyker upp: Sonen köpte vi en babyfilt till. En sån jag kommer spara åt honom i en låda och som han eventuellt kan åternanvända om han får barn. Nu köpte jag en fin åt lillasyster också men den råkade kosta 400 kronor. Oops. Tror brorsans kostade 150. :D