• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Libra1
    CB1982 skrev 2016-08-16 15:32:14 följande:

Hej alla!

Jag varit väldigt trött och inte orkat gå in här förrän idag. Det går varit mycket information och jag har fått träffa personalen på Neonatal avdelningen om information vad som händer om bebis tittar ut innan v 35 samt ställt frågor om jag vill att han ska ha ersättning eller donerar bröstmjölk tills min kommer igång. Känns skönt att veta att allt är klart om något dramatiskt skulle hända.

Annars mår han fortfarande bra och jag har slutat blöda. Men fortfarande sängliggande och även om man vet varför man måste vara sängliggande så är det tufft. Vet ju inte hur länge jag kommer vara sängliggande men de säger att det är ovanligt att gå till tid och att de flesta med moderkakan som när jag lossna föder innan v 35.

Angående förlossnings vätska.

Jag har en väska hemma klar för bebis saker, jag har packat ner blöjor för det fick vi inte mer än några få i den där påsen man får i samband med födslen sist. Så här delas inte blöjor ut.

Annars gör de kontroller för att se att det är lugnt, att bebis växer och mår bra. Skulle något avvika så blir det snitt, antingen slut eller planerat.

Behöver köpa amningsbehå men skjutit det framför mig länge nu. Får väl titta på nätet.

Tack för alla värmande ord från er alla <3

Vad skönt att blödningarna slutat och att ni båda verkar må ok. Måste kännas tryggt att de har koll på er. Hoppas bebisen kan stanna kvar ett bra tag till. Tänker på dig! <3
  • Pipam

Hej alla!

Jag varit väldigt trött och inte orkat gå in här förrän idag. Det går varit mycket information och jag har fått träffa personalen på Neonatal avdelningen om information vad som händer om bebis tittar ut innan v 35 samt ställt frågor om jag vill att han ska ha ersättning eller donerar bröstmjölk tills min kommer igång. Känns skönt att veta att allt är klart om något dramatiskt skulle hända.

Annars mår han fortfarande bra och jag har slutat blöda. Men fortfarande sängliggande och även om man vet varför man måste vara sängliggande så är det tufft. Vet ju inte hur länge jag kommer vara sängliggande men de säger att det är ovanligt att gå till tid och att de flesta med moderkakan som när jag lossna föder innan v 35.

Jag har en väska hemma klar för bebis saker, jag har packat ner blöjor för det fick vi inte mer än några få i den där påsen man får i samband med födslen sist. Så här delas inte blöjor ut.

Annars gör de kontroller för att se att det är lugnt, att bebis växer och mår bra. Skulle något avvika så blir det snitt, antingen slut eller planerat.

Behöver köpa amningsbehå men skjutit det framför mig länge nu. Får väl titta på nätet.

Har tänkt på dig CB! Förstår dig verkligen att det måste vara väldigt tungt med sängliggande!

Hoppas att bebis stannar så länge det går. Största kramen!!!
  • Amie77

Hej alla!

Så skönt att bebisen fortfarande är kvar! Men förstår att det är jobbigt med bedrest. Men du kanske får läsa och se på TV i alla fall? Vet att de som får bedrest pga av högt blodtryck etc kan få förbud att t.o.m. läsa och se på TV då jag antar att känsloreaktioner kan dra upp blodtrycket. (Det är väl min spekulation dock.)
  • CB1982
    Amie77 skrev 2016-08-16 20:49:51 följande:

Så skönt att bebisen fortfarande är kvar! Men förstår att det är jobbigt med bedrest. Men du kanske får läsa och se på TV i alla fall? Vet att de som får bedrest pga av högt blodtryck etc kan få förbud att t.o.m. läsa och se på TV då jag antar att känsloreaktioner kan dra upp blodtrycket. (Det är väl min spekulation dock.)

Jo de på tv och läsa får jag göra men tyvärr orkar man inte det längre stunder. Medicinen för att stoppa och hindra ny blödning har biverkningar och då jag har fått illamående och huvudvärk.

Detta gör att jag inte klarar av att läsa, sitta inne här på familjeliv eller är på tv så mycket som jag önskade. Men man får tänka att detta är under en kort och begränsad tid.
  • CB1982

En liten nyfiken fråga, har ni bestämt namn ännu?

Jag och mannen har märkligt nog kommit överens till slut, det trodde jag aldrig!

• Amie77
    CB1982 skrev 2016-08-16 21:53:38 följande:
    Jo de på tv och läsa får jag göra men tyvärr orkar man inte det längre stunder. Medicinen för att stoppa och hindra ny blödning har biverkningar och då jag har fått illamående och huvudvärk.

Detta gör att jag inte klarar av att läsa, sitta inne här på familjeliv eller är på tv så mycket som jag önskade. Men man får tänka att detta är under en kort och begränsad tid.
    Usch, så jobbigt! Men det är ju en begränsad tid som du säger även om veckorna blir lååånga i sådana fall. Jag drabbades av en sjukdom för över tio år sedan som gjorde att jag inte kunde läsa eller se på TV eller någonting alls i princip. Sovandet blev liksom det största fritidsintresset och veckorna blev otroligt långa. Men man klarar det ju! Och belöningen då det är en bebis med i bilden är ju den bästa som finns!

Angående namn så har vi redan bestämt, men är öppna för att det kanske kommer ut nån som namnet inte passar till. :)
  • irrbloss_83

Vi har haft pojknamn klart sen innan vi började försöka, flicknamn hade vi problem med så det var ändå en lättnad på RUL när det visade sig vara en pojke :) Skönt att läsa att det går bra för bebis CB, men tråkigt att du fått biverkningar och mår dåligt. Kram!

• jewel
    CB1982 skrev 2016-08-16 21:55:20 följande:

En liten nyfiken fråga, har ni bestämt namn ännu?

Jag och mannen har märkligt nog kommit överens till slut, det trodde jag aldrig!

Skönt att bebisen är kvar i magen! Vi har bestämt namn, det blir det namn som dottern skulle ha hetat om hon hade varit pojke ;) Jag hade några förslag som jag gillade (speciellt Viktor och Lukas) men min man ville bara detta. Ganska ovanligt, finns inte med på topp 100-listan, men ändå ett vanligt namn skulle jag säga. Precis som dottern. Bara jag o mannen som vet, roligt att ha en överraskning att hålla lite på :)
  • Amie77

Våra båda namn (storebror och lillasyster) ligger på nedre halvan av namnstatistiken för 2015 (topp 100). Så inte ovanliga per se, men inte så att det kommer att finnas tre i samma klass som heter det. Det tycker jag känns "lagom". :)

• Frmid
    Libra1 skrev 2016-08-16 14:33:38 följande:

Denna gillar jag!!! :)

Tack! Den ska jag testa :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016