• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-09-13 13:22:40 följande:

Jag börjar oroa mig för att lilltjejen inte ska vända sig. Jag vet inte varför egentligen. Kan ni känna hur ers små ligger i magen?

Jag kan inte känna själv men efter bm förklarade hur bebben låg så blev det mer logiskt hur och var jag kände rörelserna.

Tror inte du behöver vara orolig. Min mamma berättade att jag vände mig rätt först precis innan jag skulle födas och jag kom ut på "rätt" sätt

Min bm sa att min bebis fortfarande ganska gott om plats och kan röra sig. Besöket innan förra veckan låg bebisen på tvären och hon sa då att om fem minuter så kan den ha vänt sig igen.
  • Frmid
    Kajo skrev 2016-09-13 13:22:40 följande:

Jag börjar oroa mig för att lilltjejen inte ska vända sig. Jag vet inte varför egentligen. Kan ni känna hur ers små ligger i magen?

Jag har kunnat känna rätt länge hur vår tjej ligger, det är alltid fullt med bebis på högersidan i magen, har gissat hennes rygg och sen fötter vid revbenen. Barnmorskan bekräftade det idag. Lite coolt att kunna känna när det är första bebisen så :)
  • Pusheen

Jaha då har vi varit på tillväxtultraljud idag!

Lilla rackarn hade vänt sig från att ha huvudet nedåt till att ha det uppe mellan mina revben haha.. Låg i en nästintill omöjlig position till att se något vettigt alls. En arm över huvudet och ett ben rakt fram och nedåt medan en fot och en hand var framför ansiktet

Allt såg dock bra ut och det är en perfekt medelbebis som vägde ca 2029g idag. Kommer väga runt 3500g vid BF.

Man såg till och med lite hår sticka ut från nacken haha, svingulligt.

Lyckades skymta ansiktet lite och den såg ju givetvis urgullig ut.

Längtar så tills vi får se vem det är! Flicka eller pojke!

Sköterskan sa att den borde ha lagt sig rätt fram till vecka 35-36 nånting. Annars får den ha lite hjälp på traven och ev ett nytt ultraljud för att se hur den ligger då om inte min bm kan känna det tydligt.

• Kajo
    Pusheen skrev 2016-09-14 15:23:27 följande:

Lilla rackarn hade vänt sig från att ha huvudet nedåt till att ha det uppe mellan mina revben haha.. Låg i en nästintill omöjlig position till att se något vettigt alls. En arm över huvudet och ett ben rakt fram och nedåt medan en fot och en hand var framför ansiktet

Allt såg dock bra ut och det är en perfekt medelbebis som vägde ca 2029g idag. Kommer väga runt 3500g vid BF.

Sköterskan sa att den borde ha lagt sig rätt fram till vecka 35-36 nånting. Annars får den ha lite hjälp på traven och ev ett nytt ultraljud för att se hur den ligger då om inte min bm kan känna det tydligt.

Åh så mysigt att se liten igen! Det hade jag också gärna gjort. Men då har hen några veckor på sig att vända sig rätt!
  • Pusheen

Tack

Insåg att mitt inlägg kan tyckas aståkigt och menlöst för andra att höra om min lycka men jag tänkte på det med att hen inte låg rätt eftersom vi diskuterade det lite

Den har alltså några veckor till på sig att lägga sig rätt

• Libra1
    Pusheen skrev 2016-09-14 15:23:27 följande:

Hoppas bebisen vänder sig igen. :)
  • Amie77
    Pusheen skrev 2016-09-14 18:50:25 följande:

Tack

Insåg att mitt inlägg kan tyckas aståkigt och menlöst för andra att höra om min lycka men jag tänkte på det med att hen inte låg rätt eftersom vi diskuterade det lite

Den har alltså några veckor till på sig att lägga sig rätt

Tyckte inte alls att det var tråkigt! Det är väl precis sånt vi delar med oss av här. :) I så fall har jag skrivit mången tråkigt inlägg (vilket jag kanske har, haha).
  • Libra1

Är det fler som har svårt för att sova pga sammandragningar? Det spelar ingen roll hur jag ligger. :-/

• Pusheen
    Libra1 skrev 2016-09-15 03:47:45 följande:

Är det fler som har svårt för att sova pga sammandragningar? Det spelar ingen roll hur jag ligger. :-/

Inte pga sd men pga värme och hunger och kissnödighet

Svårt att somna om sen då det är svårt att hitta en bra ställning!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016