• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Pusheen
    lallallalla skrev 2016-09-09 16:12:34 följande:

Jag antar att kontrollen gick bra, du låter så positiv. :)

Jag tycker också att kontrollerna känns lite som egentid med bebben. Det är så fullt upp med annat hela tiden. Vad är det för ultraljud nästa vecka?

Stiltje i tråden är ju egentligen rätt bra. Men lite tråkigt..

Du har rätt, stiltje är ju bra på ett sätt

Jadå, kontrollen gick bra och kotten följer sin kurva fint.

Hade hicka när vi lyssnade på hjärtljudet hehe

Region Skåne har kvar tillväxtultraljudet för ivf-bebisar så det är det vi ska på.

Har förstått att många landsting inte har kvar det ultraljudet pga att de inte har sett någon skillnad på tillväxt om det är ivf eller inte.
  • irrbloss_83

Jag känner också som du, att jag är rädd att jag ska sakna magen sen när den är borta! Jag trivs bra som gravid mina små krämpor till trots. Men förhoppningsvis ska lillkillen få sig ett eller ett par syskon också, så jag får väl tänka på det kanske - om vi lyckas skaffa några det vill säga.

Här är det fortfarande mest vagnsbekymmer, men i helgen ska vi ha tjejträff och gå på spa. Jag beställde nån slags "mother to be"-massage/aromaterapi, det blir nog fantastiskt tänker jag. Och så ska jag och bebis bara njuta av att vi blir bortskämda :)

• Pusheen

[quote=76955889][quote-nick]irrbloss_83 skrev 2016-09-09 16:30:50 följande:[/quote-nick]Jag känner också som du, att jag är rädd att jag ska sakna magen sen när den är borta! Jag trivs bra som gravid mina små krämpor till trots. Men förhoppningsvis ska lillkillen få sig ett eller ett par syskon också, så jag får väl tänka på det kanske - om vi lyckas skaffa några det vill säga.

Här är det fortfarande mest vagnsbekymmer, men i helgen ska vi ha tjejträff och gå på spa. Jag beställde nån slags "mother to be"-massage/aromaterapi, det blir nog fantastiskt tänker jag. Och så ska jag och bebis bara njuta av att vi blir bortskämda :)[/

Där sa du ngt! Förhoppningsvis så får man kanske uppleva magen igen. Får tänka på det

Vill också försöka med syskon men då vi fick gå privat nu och betala själva och har inget i frysen så får vi se hur det blir med det.

En sak i taget. Jag glädjer mig så länge åt detta lilla mirakel <3

Vagnsbekymmer var det ja Ni kommer säkert fram till något snart som känns bra

Så skönt med spa! Passa på och njut!

• lallallalla

Tillväxtultraljud alltså, vad kul med ett extra UL. Minns inte att vi hade det för fyra år sen heller.

irrbloss_83, du får berätta sen om du fick ligga på mage med gravidkudde och i så fall hur det var. Jag har hört talas om den och att den är gudomlig, men känner ingen som kan berätta från egen upplevelse.

Åhh, jag längtar efter att kunna ligga på mage igen!

• jewel

Jag förstår det där med att man kommer sakna att vara gravid när det är över. När jag väntade dottern älskade jag verkligen att vara gravid. Det var faktiskt väldigt jobbigt för mig när vattnet gick tre veckor tidigare än beräknat o det tog flera veckor för mig att "komma över" det. Jag kände mig inte alls klar med graviditeten. Denna gången känns det inte på samma sätt o det är jag glad för. Jag kommer nog sakna magen lite, men nu längtar jag jättemycket efter lillebror o att slippa vara så stor o trött ;) 

• Frmid
    irrbloss_83 skrev 2016-09-09 16:30:50 följande:

Jag känner också som du, att jag är rädd att jag ska sakna magen sen när den är borta! Jag trivs bra som gravid mina små krämpor till trots. Men förhoppningsvis ska lillkillen få sig ett eller ett par syskon också, så jag får väl tänka på det kanske - om vi lyckas skaffa några det vill säga.

Här är det fortfarande mest vagnsbekymmer, men i helgen ska vi ha tjejträff och gå på spa. Jag beställde nån slags "mother to be"-massage/aromaterapi, det blir nog fantastiskt tänker jag. Och så ska jag och bebis bara njuta av att vi blir bortskämda :)

Härligt det låter med spa och behandling :)
  • Libra1

Nu är det lite blandade känslor. Man vill träffa bebisen NU, men samtidigt är jag inte klar med att vara gravid. För oss kommer det inte bli fler försök. Så jag får försöka njuta så mycket det går nu sista tiden. :)

Har börjat få förvärkar men ingen FL på gång ännu. Puh!

• Amie77

Jag har i princip hittills inga problem alls med min graviditet (sen jag började med Omeprazol, haha), men jag önskar nog att jag var närmare vecka 40 ändå. Mest för att jag alltid analyserar rörelser etc och vet att så mycket av den oron släpper då bebisen kommit ut. :)

• irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-09-09 16:51:40 följande:
    Tillväxtultraljud alltså, vad kul med ett extra UL. Minns inte att vi hade det för fyra år sen heller.

irrbloss_83, du får berätta sen om du fick ligga på mage med gravidkudde och i så fall hur det var. Jag har hört talas om den och att den är gudomlig, men känner ingen som kan berätta från egen upplevelse.
    Åhh, jag längtar efter att kunna ligga på mage igen! smile2.gif
    Lovar att rapportera imorgon (eller kanske på söndag, beroende på hur mycket internettid jag får i helgen :))
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-09-09 16:23:09 följande:
    Du har rätt, stiltje är ju bra på ett sätt

Jadå, kontrollen gick bra och kotten följer sin kurva fint.

Hade hicka när vi lyssnade på hjärtljudet hehe

Region Skåne har kvar tillväxtultraljudet för ivf-bebisar så det är det vi ska på.

Har förstått att många landsting inte har kvar det ultraljudet pga att de inte har sett någon skillnad på tillväxt om det är ivf eller inte.
    Jag har inte hört något om tillväxtultraljud, vilken klinik går du på nu? Är det på sjukhuset du ska på ultraljud då? Och nät fick du reda på detta? Tusen frågor :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016