Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Vad kul det var att läsa om era tankar kring förlossningen. Jag oroar mig för att mina förvärkar ska "smyga" över i riktiga värkar så jag inser lite sent att det verkligen är på G. Inte oro för att komma sent till sjukhuset, men för att det ska bli stressigt att lämna över barn till barnvakt och komma ihåg väskor mm.
Bra att få frågan om förlossningen här så man tänker efter lite! Jag oroar mig nog mest för att jag ska få fysiska komplikationer så det blir svårt med vardagen med litet barn+ nyfödd efteråt. Typ spricka mycket.
Tänker nog överhuvudtaget mest på livet efter förlossningen, inte så mycket på just förlossningen i sig. Kanske för att vår pojke som är tre år verkar ha lite kris just nu och pratar mycket om bebisen och är jättetrotsig och arg (blandat med mkt förväntansfull).
Bra att få frågan om förlossningen här så man tänker efter lite! Jag oroar mig nog mest för att jag ska få fysiska komplikationer så det blir svårt med vardagen med litet barn+ nyfödd efteråt. Typ spricka mycket.
Tänker nog överhuvudtaget mest på livet efter förlossningen, inte så mycket på just förlossningen i sig. Kanske för att vår pojke som är tre år verkar ha lite kris just nu och pratar mycket om bebisen och är jättetrotsig och arg (blandat med mkt förväntansfull).
Jag tänker också mycket på tiden med en nyfödd o våran tjej som snart är 3,5 år. Hon längtar mycket efter lillebror men hon är väldigt känslig o har varit ovanligt gnällig sen innan sommaren. Vet inte om detta har med bebisen att göra, det känns egentligen inte så men det kanske är det ändå..
Jag hoppas att min man kommer vara hemma 4 veckor, han har lovat 3 veckor men det beror på hur mycket han har på jobbet.
Hej alla!
Fick ligga kvar på observation då värkarna slutade. De har diskuterats vilt om de ska planera om och ta ut honom tidigare eller inte.
Nu har de kommit fram till att avvakta och jag har nyss kommit hem.
Börjar jag få värkar igen så kommer de att göra ett akut planerat snitt då. De vill verkligen att han ligger kvar så länge som möjligt, varje dag är en bonus säger dom.
Givetvis förstår jag som men jag börjar bli ganska trött på dessa turerna fram och tillbaka samt att vara ständigt vila. Vet jag låta gnällig men jag önskade att allt var över och att jag hade honom i min famn.
De vill gärna att jag får tills 36+0 som målsättning för då brukar barnen inte behov någon extra hjälp alls. Detta är först på fredag och jag ville se skulle planera in ett snitt då istället men de vill avvakta och se om det håller dessa drygt 2 veckorna jag har kvar nu till det planerade snittet.
Ok, jag försöker tänka positivt, 2 veckor är inte aå lång tid åtminstone.
Jag är också som ni andra lite små orolig inför förlossningen även om jag ska snittas.
Har ju läst på och vet att snitt är det som har minst risk vid föreliggande moderkaka (moderkakan ligger lite över livmodermunnen) men att det finns risk för att man börjar blöda rejält även vid ett snitt.
Det har dock reserverat 2 påsar blod till mig om jag skulle komma upp igen och det kommer även finnas vid det planerade snittet om det håller så länge...
Bebis mår åtminstone bra och det är ju givetvis det viktigaste!
CB1982: Usch vad jobbigt att åka jojo sådär. Håller med om att det viktiga är ju att bebisen mår bra. Men det är ju skönt om mamma kan få må någorlunda också. Sköt om dig! Och skäm bort dig själv med nåt också. Själv ska jag ta en rejäl hårinpackning nån dag nästa vecka när dottern är på dagis. Få lent hår, lukta gott och känna mig liiite fräsch några timmar.. mmmm.. :)