• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Libra1
    CB1982 skrev 2016-09-10 10:55:40 följande:
    Jag är ganska trött på att vara gravid och längtar tills sonen kommer ut.

Liksom ni kommer inte vi heller göra fler försök. Tyvärr kostar det så mycket att man inte har råd.

Vi lyckades aldrig få några till frysen och det hade isåfall varit den enda chansen för eventuellt fler försök. Samtidigt har denna graviditeten skrämt mig en hel del så vet inte om jag skulle klara en ny graviditet. Samtidigt den psykiska påfrestningen som hela IVF karusellen består utav.

Men visst gick vi på samma klinik, Nordic IVF Center i Malmö?
    Både att det är dyrt samt att jag nog inte vågar vara gravid igen. Rädslan är enorm och tanken på att min kropp kan förstöra lyckan gör det hela väldigt skrämmande. Men försöker njuta lite nu när vi har kommit så här långt.

Ja Nordic IVF Center Malmö här också!!! :)
  • Pusheen
    Libra1 skrev 2016-09-10 15:14:01 följande:

Vår som gjorde RUL sa att de plockat bort det. Men det är nog lätt att få ändå. Konstigt att de säger olika.

Väldigt konstigt att de säger olika.

Jag har inte bett om att få det men får det ändå. Men jag klagar inte, bara att tacka och ta emot

Jag är "rädd" att vi kommer se könet. Vill ju vänta tills hen kommer ut!
  • lallallalla
    CB1982 skrev 2016-09-10 11:03:41 följande:

Var ju själv på ultraljud kontroll i veckan, det hörs ett nytt varje vecka nu.

De räknade bebis vikt till 2500 g, ligger på övre kurvan. Räknar med vikt runt 3300 g när han födds har de sagt, han kommer dock föddas 3 veckor före bf.

Gick in i v 35 igår (idag 34+1) och det känns helt otroligt att även om tiden gått långsamt sista veckorna så är det snart hela graviditeten förbi...

Längtar så efter att få se honom <3

Vad skönt att veta att han är så stor. :)
  • Gingerpool

Denna IVF-bebis föddes den 8/9 drygt fem veckor för tidigt. Min magkänsla sa att det var en liten tjej där inne och det var det också! Nu vilar vi på neo några dagar till innan vi förhoppningsvis får åka hem!

• irrbloss_83
    Gingerpool skrev 2016-09-12 09:49:01 följande:
    Denna IVF-bebis föddes den 8/9 drygt fem veckor för tidigt. Min magkänsla sa att det var en liten tjej där inne och det var det också! Nu vilar vi på neo några dagar till innan vi förhoppningsvis får åka hem!

Åh grattis! Vad skönt att allt gick bra även om hon hade lite bråttom :)
  • CB1982

Åhhh Grattis!
  • jewel

Stort grattis!!! Vad skönt att allt gick bra! Hur stor var hon?
  • Pusheen

Ååh! Första bebisen <3

Stort grattis!!
  • lallallalla

Awwh, GRATTIS!! <3
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016