Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Hur vet man om bebisen är fixerad?
Jag gick i flera veckor och trodde det. Det kändes som att jag hade ett litet bowlingklot mellan benen. Men så bökade hon runt ordentligt några timmar och bowlingklotet var plötsligt borta. Hon ligger iaf med huvudet nedåt fortfarande. :)
Denna IVF-bebis föddes den 8/9 drygt fem veckor för tidigt. Min magkänsla sa att det var en liten tjej där inne och det var det också! Nu vilar vi på neo några dagar till innan vi förhoppningsvis får åka hem!
www.familjeliv.se/forum/thread/76715190-lista-till-hostbebisar-efter-ivf-2016
:)
Denna IVF-bebis föddes den 8/9 drygt fem veckor för tidigt. Min magkänsla sa att det var en liten tjej där inne och det var det också! Nu vilar vi på neo några dagar till innan vi förhoppningsvis får åka hem!
Har ni börjat gå föräldrakursen? Vi har fortfarande inte fått några tider. Känns lite stressande! Vecka 35 imorgon. Ska visserligen på en föreläsning på Kvinnokliniken om 2 veckor. Fler som ska på den i Malmö?
Tjoho, jag har "äntligen" (fast det är egentligen inte så äntligen) köpt en vagn. En begagnad men jättefin Emmaljunga Edge Duo. Enda problemet är att vi kommer få svårt att få in den i bagageutrymmet på vår lilla golf, men fäller vi sätet kommer det nog funka. Och sen ska vi nog mest använda den hemma ändå :) Imorgon ska jag hem till en kompis på studiebesök om tygblöjor :)
På tal om bebislägen så har nog min lilla kille legat i alla fall ett par veckor med huvudet neråt, han har sitt knä en liten bit under min lever och händerna nere vid ljumsken. Ibland känns huvudet jättetydligt nere vid bäckenet och ibland inte alls, så han är knappast fixerad, men åt rätt håll i alla fall :)
Har ni börjat gå föräldrakursen? Vi har fortfarande inte fått några tider. Känns lite stressande! Vecka 35 imorgon. Ska visserligen på en föreläsning på Kvinnokliniken om 2 veckor. Fler som ska på den i Malmö?
Grattis Gingerpool till flickan!
Min lilla skrutta ligger neråt med huvudet och har så gjort de sebaste gångerna när bm kollat. Men hennes huvud är rörligt fortfarande.
Ni som undrar fråga era bm när de gör kontroll. Först är barnets huvud rörligt, sen blir det ruckbart och till sist fixerat i bäckenet, om man går efter skolboken.
Idag har jag varit på MVC igen, vecka 35+1. Min barnmorska var tyvärr sjuk så jag fick träffa en barnmorskestudent. Det kändes lite tråkigt eftersom det kan ha varit sista besöket där, det var det med dottern som föddes i v 36+6. Men jag har en känsla av att jag kommer gå längre denna gången så jag hoppas att jag kommer dit en gång till om två veckor iaf.
Jag hade lite frågor som jag gärna hade velat prata om med min barnmorska, det blir liksom inte samma grej att prata med nån helt ny. Men hon kände iaf på bebisen o sa huvudet var ruckbart. Hon mätte magen som vanligt med ville att en annan barnmorska skulle komma o dubbelkolla måttet. De fick det nämligen till 38-39 cm! Hehe, ja jag vet ju att magen är stor... :)
Jag börjar oroa mig för att lilltjejen inte ska vända sig. Jag vet inte varför egentligen. Kan ni känna hur ers små ligger i magen?