Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Hur ligger alla till här i tråden?
Jag har 55 dagar kvar. 32+0 idag! Längtar!
Tack för alla fina grattis för vår lilltjej!
Hon vägde nästan 2700 gram fast hon var så tidig och igår var BVC här och det har tagit 2 veckor men nu har hon passerat sin födelsevikt.
De här 14 dagarna har varit minst sagt omtumlande men vi börjar hitta våra rutiner och nu vaknar hon av sig själv och vill ha mat - något som underlättar enormt! Att mata en prematur med mild gulsot som hellre sover än överlever är inte jättekul. ;)
Hon är vår första efter två tidiga missfall, tredje gången gillt alltså! Vi har faktiskt 3 syskonförsök kvar i frysen men lite lugnar vi oss! ;)
Hon var 34+4 när hon föddes, så på inget sett extrem prematur men de blir ju ändå känsligare för vikttapp osv. Vi bodde en vecka på neonatalen innan vi fick åka hem, och med deras hjälp så gick hon aldrig ner mer än ca 5% av kroppsvikten. Vi har sett det som en enorm fördel att ha deras hjälp men det var också underbart när vi äntligen fick åka hem, utan hemsjukvård dessutom.
Igår kom våra katter hem... de är inte så imponerade av sin nya "lillasyster" ännu. :D
Vad skönt att höra att allt gått bra för er, Gingerpool!
Jag är i v 36+3 idag. 19 dagar till planerat kejsarsnitt!
Vad roligt att höra att allt gick bra trots att hon var lite ivrig på att få komma ut, Gingerpool. Här är det v 33+0 idag, alltså 49 dagar kvar enligt alla apparna. Men jag är ju rätt övertygad om att han blir sen, dels pga ärftlighet (jag föddes i BF +14 efter igångsättning) och pga att jag fortfrande knappt känner sammandragningar. Kan räkna på en hand de gånger jag känt nån SD under graviditeten. Än så länge känns det ok om han blir sen, men jag skulle gärna slippa igångsättning...
Jag är på 32+4 idag och har alltså 51 dagar kvar till BF. Men då jag fått beviljat snitt så vet jag att det är högst 49 dagar kvar.
35 dar kvar här men vem räknar ;)