Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Bebis ligger fortfarande i tvärläge eller säte, det går inte att känna mer än att han inte ligger med huvudet där han ska.
Är i vecka 35. På måndag är vi skickade på lägeskontoll, Ultraljud. Skönt att få se hur han ligger även om jag oroar mig ganska mycket nu.
Jag jobbar 1 vecka till och börjar få lite separationsångest... Men snart lär man ju ha fullt upp ändå.. Haha!
Igår var jag på BM-besök vecka 34. Mitt blodtryck fortsätter ligga på gränsen till för högt, men ingen åtgärd vid undertryck 85. Det är väl över 90 som anses för högt.
I övrigt bra hjärtljud och ett SF-mått på 33. Har sett en del säga att det är på normalkurvan för vecka 34, men också kanske en centimeter över normalkurva. Tycker att jag är mindre än med sonen i alla fall. Ska se om jag hittar de måtten nån dag, kan vara kul att jämföra.
Var på en extra kontroll idag för att kolla blodvärdet då jag kännt mig så trött och yr.
Det låg så pass lågt att jag ska få en påse blod på sjukhuset imorgon.
Annars hade magen vuxit ytterligare, 40,5 cm var Sf måttet idag.
Nu har jag bara 5 dagar kvar... skönt
Ojoj, hur lågt måste det vara för att man ska få blod? Stackars dig, hoppas du snart mår bättre.
Ojoj, hur lågt måste det vara för att man ska få blod? Stackars dig, hoppas du snart mår bättre.
Mina sammandragningar har fortsatt på nätterna. Ringde förlossningen igår för att fråga om lite råd de rekommenderade kontakt med MVC och urinprov i första hand, så nu har jag lämnat in det, så får vi se. Men BM trodde att jag kanske stressar lite för mycket med heltidsjobb och lång veckopendling. Det är nog inte helt omöjligt.... Tyvärr. Så jag ska försöka ta det lite lugnare framöver och se om det blir bättre.
Ska hem till min vanliga BM på måndag, så jag får väl prata med henne också, men jag är lite orolig att de ska säga att jag måste sluta jobba, vill inte det än!
Var på en extra kontroll idag för att kolla blodvärdet då jag kännt mig så trött och yr.
Det låg så pass lågt att jag ska få en påse blod på sjukhuset imorgon.
Annars hade magen vuxit ytterligare, 40,5 cm var Sf måttet idag.
Nu har jag bara 5 dagar kvar... skönt ![]()
Kan förresten konstatera att bebben haft huvudet neråt i minst ett par-tre veckor för mig (v 34 nu). Har känt rörelser på samma ställe i flera veckor (fötter under vänstra revbenen, händer långt ner) och på de senaste två ultraljuden har bebben haft huvudet nedåt. På senaste MVC-besöket så kände BM också efter bebisens position och hon sa att hon låg långt ner med huvudet och djupt inne (hon fick trycka jättehårt för att känna).
Vet att de kan vända sig rätt tidigt så jag hoppas inte att detta är en indikation på ett bebis som föds i 37+nånting eller så. Vill ju klara mig till snitt i vecka 39+?. :D
Kommer ni att använda andningslarm till bebisen? Jag känner att jag nog måste ha det annars kommer jag inte att kunna sova. Det räcker tydligen inte att oroa sig under graviditeten.
3 1/2 vecka kvar!!! Kan inte fatta det!!! :)