Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Jag körde också med sjukhusskjortan det mesta. Jag gjorde kejsarsnitt o svettades väldigt mycket efter snittet så det var skönt att bara ha skjortan o nättrosor + jättebinda. Jag brydde mig verkligen inte om hur jag såg ut då ;)
Jag har packat ner två amningslinnen, en amningsbehå, mjuka gravidleggings o en kofta för att ha när man piggnar till lite samt när det kommer besök. Funderar på att ta med en tunnare morgonrock också.
Jag har snart packat klart vår väska. Det blev mycket grejer. He he! Kan skriva en lista sen i bloggen. :)
Har fått tips om inneskor och mjukt toalettpapper. Snacks till dig och partner. Mat till partner.
Snart ska jag till spec MVC för en extra kontroll. Har så svåra smärtor nu. Men nog ingen FL på g. Jobbigt!!!
Vi har packat väskan, mycket saker blev det :) ska komplettera med lite av era tips känner jag, mjuk kofta och inneskor bla.
Idag var vi på mvc för rutinkontroll, vår lilla tjej växer som hon ska, är fixerad och mitt blodtryck mm är utmärkt. Så skönt att höra! V 38 på torsdag, så nu får hon gärna komma precis när hon vill :)
Har små känningar av sammandragningar och lite molvärk ibland men inget utöver det vanliga..
Jag är inte alls mentalt beredd på att jag kan gå över 2 v, det känns som en hel evighet..
Jag som födde i vecka 34 hann liksom aldrig shoppa det jag hade tänkt till min BB-väska så här kommer mina "har hemma"-tips:
Flip-flops, (mentalt var det tufft för mig att annars ställa mig i en dusch där man vet att alla innan en kissat och blött, även om de städat ordentligt)
Långa linnen med tunna axelband, (då blev amningslinnen mer eller mindre överflödiga, använder samma vanliga limmat fortfarande)
Gravidtrosor a'la "över hela magen" (så slapp jag deras nättrosor men hade något som höll bindorna bra på plats och inte klämde åt någonstans)
Mjukisbyxor (hade fyra par och blev kvar på neo en vecka... Så skönt att känna mig som mig. Jag övergav sjukhusets långskjorta första dagen vi vaknade på Karolinska)
Schampo och balsam och TVÅL (lactacyd hade jag, det använder jag alltid på hela kroppen hemma)
Snacks, även om de inte går åt under förlossningen är det hemskt gott dagen efter. ;)
Mjukt toapapper, det var smart!
Jag har packat två väskor, en liten till förlossningen och en lite större till BB. Till förlossningen har vi mest snacks och mobilladdare. Hihi, och en sacco-säck. Tydligen får man låna sacco-säck där om man vill, men man kan ha otur och hamna i väntrummet flera timmar också.. men den tar vi bara in vid behov. :)
Jag har snart packat klart vår väska. Det blev mycket grejer. He he! Kan skriva en lista sen i bloggen. :)
Har fått tips om inneskor och mjukt toalettpapper. Snacks till dig och partner. Mat till partner.
Snart ska jag till spec MVC för en extra kontroll. Har så svåra smärtor nu. Men nog ingen FL på g. Jobbigt!!!
Ordet Prenatal försvann. :P
Tack för tipset! Får mäta och kolla. Vi har inte köpt vårt på Ikea. :)
Det var lite jobbigt på spec MVC igår. Hamnade på då bebisen verkade stressad. Fick ligga med CTG ett tag. Sen dippade hjärtljuden två gånger. Läkaren trodde det var för att jag låg på rygg just då. Kommer aldrig göra det igen. Läkaren var inte så orolig så fick åka hem igen. Var beredd på att få stanna kvar och göra kejsarsnitt. Blev livrädd! Men han är väldigt aktiv så det är säkert därför. Puh!
Idag sprang jag på det här av nån anledning:
www.svt.se/nyheter/inrikes/babyn-fods-sallan-pa-ratt-dag
Om det finns fler statistik-nerdar i tråden så kolla! Det är statistik från medicinska födelseregistret över vilken dag barn föds på kontra BF-datum. :)