• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Kajo

Gud det blir snart babyboom här:)

Jag börjar få svårt att sova på natten. Magen börjar bli stor på riktigt nu och andnöd och sura uppstötningar hälsar på varje natt nu:(
    Börjar känna att jobbet är en belastning och jag känner mig stressad. Ska träffa en läkare nästa vecka. Hur har ni gjort med jobb?

• Amie77
    irrbloss_83 skrev 2016-09-22 11:42:20 följande:

Vad roligt att höra att allt gick bra trots att hon var lite ivrig på att få komma ut, Gingerpool. Här är det v 33+0 idag, alltså 49 dagar kvar enligt alla apparna. Men jag är ju rätt övertygad om att han blir sen, dels pga ärftlighet (jag föddes i BF +14 efter igångsättning) och pga att jag fortfrande knappt känner sammandragningar. Kan räkna på en hand de gånger jag känt nån SD under graviditeten. Än så länge känns det ok om han blir sen, men jag skulle gärna slippa igångsättning...

Jag hade extremt sällan sammandragningar med mitt första barn, precis som denna gång, men han kom på 38+4 eller möjligen 38+5. Så det behöver nog inte betyda någonting. :)
  • Frmid

Jag har 27 dagar kvar, 36+0 idag, så nu får hon gärna komma när hon vill :) känner dock inte mycket sammandragningar..

Jobbar min sista dag imorgon faktiskt, har hela tiden varit lite rädd att jag går hem för tididgt men jag är så trött nu om kvällarna så beslutet känns helt rätt!

• lallallalla
    Gingerpool skrev 2016-09-22 09:05:49 följande:

Hon är vår första efter två tidiga missfall, tredje gången gillt alltså! Vi har faktiskt 3 syskonförsök kvar i frysen men lite lugnar vi oss! ;)

Hon var 34+4 när hon föddes, så på inget sett extrem prematur men de blir ju ändå känsligare för vikttapp osv. Vi bodde en vecka på neonatalen innan vi fick åka hem, och med deras hjälp så gick hon aldrig ner mer än ca 5% av kroppsvikten. Vi har sett det som en enorm fördel att ha deras hjälp men det var också underbart när vi äntligen fick åka hem, utan hemsjukvård dessutom.

Igår kom våra katter hem... de är inte så imponerade av sin nya "lillasyster" ännu. :D

Åhh, vad skönt att få komma hem. Svensk sjukvård i all ära, men hur duktiga de än är så är det skönt att slippa dem. ;)
  • irrbloss_83
    Kajo skrev 2016-09-22 13:19:44 följande:
    Gud det blir snart babyboom här:) Jag börjar få svårt att sova på natten. Magen börjar bli stor på riktigt nu och andnöd och sura uppstötningar hälsar på varje natt nu:( Börjar känna att jobbet är en belastning och jag känner mig stressad. Ska träffa en läkare nästa vecka. Hur har ni gjort med jobb?
    Jag jobbar fortfarande, ska jobba till 21/10 och har BF 10/11. Det går ju egentligen bra, men jag börjar bli stor och tung. Men de är snälla mot mig på jobbet och plockar upp om jag råkar tappa nåt på golvet osv. Har också hyfsat lugnt på det ställe jag är nu, så jag tror det kommer gå vägen. 

Än så länge sover jag gott på natten, nästan lite för gott ibland tror jag, och jag tror det hjälper mig orka med jobbet. Samtidigt orkar jag inte direkt göra nåt på kvällarna efter jobbet, så det tar nog ut sin rätt ändå. 
  • Iskristall

39 dagar kvar, 34+3 idag. Jag börjar tycka tiden går alldeles för fort, vill vara gravid längre haha Men får väl ta tillbaka mina ord om ett par veckor

Nästa vecka jobbar jag min sista vecka, jag ser fram emot att få vara hemma och äntligen njuta av min graviditet. Känner inte att jag fått göra det när jag jobbat, alldeles för mycket stress och stök.

• lallallalla
    Sally Cinnamon skrev 2016-09-22 13:05:10 följande:

35 dar kvar här men vem räknar ;)

Haha! Eller hur.. ;)

0
  • jewel
    Kajo skrev 2016-09-22 13:19:44 följande:

Gud det blir snart babyboom här:)

Jag börjar få svårt att sova på natten. Magen börjar bli stor på riktigt nu och andnöd och sura uppstötningar hälsar på varje natt nu:(
    Börjar känna att jobbet är en belastning och jag känner mig stressad. Ska träffa en läkare nästa vecka. Hur har ni gjort med jobb?

Visst var det du som också jobbade med förorenad mark? Är du fortfarande ute i fält? Jag slutade jobba för nästan tre veckor sen, jag var då i v 33+4. Hade inte tänkt gå hem riktigt så tidigt, men jag orkade inte mer trots att jag inte var ute i fält alls efter semestern. Hjärnan var inte med heller o jag var riktigt less. 

Jag var inne på förlossningen i v 34 pga sammandragningar o molvärk, men jag fick ingen sjukskrivning eftersom tappen inte var påverkad. Jag tog ut lite semester i början men har nu börjat ta ut föräldradagar. Känns helt okej.
  • Kajo
    jewel skrev 2016-09-22 19:33:18 följande:
    Visst var det du som också jobbade med förorenad mark? Är du fortfarande ute i fält? Jag slutade jobba för nästan tre veckor sen, jag var då i v 33+4. Hade inte tänkt gå hem riktigt så tidigt, men jag orkade inte mer trots att jag inte var ute i fält alls efter semestern. Hjärnan var inte med heller o jag var riktigt less. 

Jag var inne på förlossningen i v 34 pga sammandragningar o molvärk, men jag fick ingen sjukskrivning eftersom tappen inte var påverkad. Jag tog ut lite semester i början men har nu börjat ta ut föräldradagar. Känns helt okej.
    Ja, jag jobbar också med förorenad mark. Jag va ute lite i fält efter semestern men nu har jag inte varit ute på några veckor. Jag tror det bara blir 2 v jobb till. Jag känner att jag inte orkar eller har hjärnan i styr.
  • Sally Cinnamon

Ni som har barn sen innan, hur tacklar de att de ska bli storasyskon? Vår nästan treåring är ena stunden jättestolt över bebisen och att vara storebror, nästa stund megamammig, arg och trotsig och hoppar bak i utvecklingen och kan inte gå på pottan längre utan kissar hellre på sig. Pust! Han har kris verkar det som. Inte konstigt, men svårt att veta vad som är vanligt treårsbeteende och vad som hänger ihop med förestående förändring.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016