• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Libra1

Jag trodde nästan att bebisen skulle komma inatt. Hade mycket sammandragningar som gjorde ont. Men nej! Efter två alvedon somnade jag som en stock. Hi hi!

Jag funderar mycket på när och hur det hela kommer att starta. :D

• Pusheen

Spännande Libra! När som helat kan det vara dags. Man är extra vaksam på minsta signal

Jag har varit hos bm idag och min lilla kotte ligger fortfarande i säte. Ska in till förlossningen på tisdag och göra ett försök med vändning.

Lite halvläskigt!

• Pusheen

BM sa även att jag inte kommer gå över tiden för då sätts jag igång efter v 40. Det kändes skönt!

Jag har världens bästa och gulligaste BM!

• Frmid
    Pusheen skrev 2016-10-07 15:01:42 följande:

BM sa även att jag inte kommer gå över tiden för då sätts jag igång efter v 40. Det kändes skönt!

Jag har världens bästa och gulligaste BM!

Gud vad skönt att veta.. Vi har fått datum för ev igångsättning som blir 2 v över BF, känns inte jättebra men vår BM hävdar att det är så i vårt landsting och inte förhandlingsbart.

Har idag börjat få ont ifrån ovanför höfterna och enda ned till knäna. Känns inte alls som foglossningarna jag haft innan :/ men gör inte direkt ont i magen eller ryggen.. Är det nån annan som känt nåt liknande?
  • Pusheen
    Frmid skrev 2016-10-07 18:03:09 följande:

Gud vad skönt att veta.. Vi har fått datum för ev igångsättning som blir 2 v över BF, känns inte jättebra men vår BM hävdar att det är så i vårt landsting och inte förhandlingsbart.

Har idag börjat få ont ifrån ovanför höfterna och enda ned till knäna. Känns inte alls som foglossningarna jag haft innan :/ men gör inte direkt ont i magen eller ryggen.. Är det nån annan som känt nåt liknande?

Men oj att det kan vara så olika! Men du, vi hoppas att vi slipper igångsättning utan att vi föder lagom till BF eller lite innan (helst)

Aj, det låter inte skönt! Jag känner bara att magen är enormt tung och trycker nedåt och det stramar långt ner när jag går. Sen har jag väldigt ont i själva härligheten. Kan inte dra av mig skorna eller lyfta benen direkt. Kan bara gå men det känns rejält då med.
  • lallallalla

Jag går också på helspänn och letar tecken på att det ska starta. Både jag och min man är orolig att vi ska missa det, eftersom jag haft så mycket sammandragningar och förvärkar. Att man bara tror det är ännu ett falsklarm.. :P

Jag har också börjat få ont i ljumskarna och neråt benen. Har antagit att det är bebisen som sjunkit djupare, men vet inte. Det har också börjat skjuta ilningar i musklerna runt höfter/bäcken som jag antar är samma sak.

• CB1982
    Frmid skrev 2016-10-07 18:03:09 följande:

Låter som ischias, det strålar ju nedåt.
  • Frmid
    Pusheen skrev 2016-10-07 19:29:00 följande:

Men oj att det kan vara så olika! Men du, vi hoppas att vi slipper igångsättning utan att vi föder lagom till BF eller lite innan (helst)

Aj, det låter inte skönt! Jag känner bara att magen är enormt tung och trycker nedåt och det stramar långt ner när jag går. Sen har jag väldigt ont i själva härligheten. Kan inte dra av mig skorna eller lyfta benen direkt. Kan bara gå men det känns rejält då med.

Det får vi verkligen hoppas :) helst snart!

Nej det är inte jätteskönt.. Mina foglossningar har yttrat sig precis som dina, ont i själva härligheten. Svårt att ta på/av skor, lyfta på benen mm. Därför det här kändes så annorlunda.

Ischias har jag haft mkt förr redan innan graviditet, så det känns inte likt det här heller. Men det finns säkert fler nerver som kan påverkas antar jag.

Går bara och väntar på att känna nåt, små sammandragningar vid promenader men inget jag kan klassa som förvärkar tror jag. Sen antar jag att det är svårt att missa när det väl sätter igång :)
  • Gingerpool

Följer er här varje dag även om jag är "klar"! (Läste att man måste vänta tills barn nr 1 är ett år gammalt innan man får köa för syskonförsök! Och sen är det ett års väntetid minst tydligen. Kul.)

• Amie77

Gingerpool: Kul att du är kvar! Min erfarenhet från då vi fick storebror är att tråden levde på ganska bra i någon månad efter att alla kommit - det är ju kul att dela med sig av sina erfarenheter efteråt också. :)

Hur går det för er?

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016