• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • jewel
    CB1982 skrev 2016-10-03 14:40:35 följande:

Tack alla.

Det har varit en tuff dag hittills.

Sonen mådde bra först men slutade helt plötsligt att andas. De sprang iväg med honom och först 2 timmar senare fick jag veta att läget är stabilt.

Just nu ligger han på neo och jag på BB. De körde dock in mig i sängen så att jag fick träffa honom. Så fin han är, längtar tills jag får hålla honom i min famn.

Vilken tur att allt gick bra, men vad hemskt när han slutade andas! O att behöva vänta så länge på att få veta nåt... Hoppas att du får hålla honom snart!
  • Amie77
    lallallalla skrev 2016-10-03 10:17:58 följande:
    Aha, ja då borde du få tid tidigt tycker man.

Haha, jag berättade visst inte hela min historia. Jag är förlossningsrädd och fick dottern med planerat snitt. Men eftersom det tog tid att må helt bra efter det och att jag nu har en väldigt livlig 4-åring hemma så började jag fundera annorlunda. Jag har gått och pratat om vad jag är rädd för och varför och i förra veckan pratade jag med en läkare och vi bestämde en förlossningsplan. Jag känner verkligen att de bemött mina rädslor med respekt den här gången och har fått påverka själv vad jag inte vill utsättas för. Så jag vill faktiskt ha en vaginal förlossning nu. (Det kändes konstigt att skriva!!) Men, om det inte hoppar igång av sigsjälvt så vill jag hellre få snitt än igångsättning, därav ett sistadatum.
    Haha, ja det förklarar ju saken! Skönt att du kan få snitt och inte igångsättning. Igångsättning har jag hört mycket blandat om faktiskt.
  • Amie77

Tack alla.

Sonen mådde bra först men slutade helt plötsligt att andas. De sprang iväg med honom och först 2 timmar senare fick jag veta att läget är stabilt.

Just nu ligger han på neo och jag på BB. De körde dock in mig i sängen så att jag fick träffa honom. Så fin han är, längtar tills jag får hålla honom i min famn.

För det första: ENORMT stort grattis till sonen! :)

Men usch, så fruktansvärt att han slutade andas och att det tog sån tid att få besked! Och vad jobbigt att inte ha honom hos dig! Vet de vad andningsstoppet berodde på?

Stort lycka till och uppdatera när du kan och orkar!
  • lallallalla

Tack alla.

Oj fy, vad läskigt! Vad skönt att det gick bra!

Stort grattis till sonen! Och hoppas han får mysa i din famn snart.
  • Iskristall

Tack alla.

Stort grattis till pojken! Läskigt med andningen, men snart får ni nog hålla honom.
  • Frmid

Stort grattis till er pojke CB1982! Vad hemskt med andningsstoppet, hoppas allt är okej nu och att ni får rå om varann :)

• Kajo

Ett stort stort grattis till er pojke!! Så fantastiskt! Rå om varandra nu efter all dramatik. Usch måste varit förfärligt! Tänker på er!

• Pusheen

Tack alla.

Stort grattis till sonen!

Så hemskt för er med det som hände, vilken mardröm!

Hoppas allt är bra nu och att ni kan njuta med nya lilla bebben! <3
  • CB1982

Hej alla!

Är helt slut, har varit ännu en intensiv och jobbig dag. Idag har de gjort fler undersökningar och hittade ett hjärtfel som heter Fallots tetrad. Han kommer behöva opereras vid 3-4 månaders ålder. Ska få med information imorgon när läkaren kommer och går ytterligare undersökningar.

Nu ska jag försöka sova lite...

• Sally Cinnamon
    CB1982 skrev 2016-10-04 22:07:58 följande:

Hej alla!

Är helt slut, har varit ännu en intensiv och jobbig dag. Idag har de gjort fler undersökningar och hittade ett hjärtfel som heter Fallots tetrad. Han kommer behöva opereras vid 3-4 månaders ålder. Ska få med information imorgon när läkaren kommer och går ytterligare undersökningar.

Nu ska jag försöka sova lite...

Stor kram till dig, så mycket drama! Inte roligt när man bara vill in i gosbubblan men skönt att ni är i goda händer.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016