• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Amie77

Ska du ha ett planerat snitt så sent? Wow! Modigt. Läkarna har försökt förbereda mig på att iom att det är planerat snitt så plockar de ju inte ut barnet i vilket läge som helst (som vid urakuta snitt tex antar jag) och att jag därför, som snabbföderska, kan missa ett planerat snitt om förlossningen sätter igång i förväg. Gah! Så därför kommer jag förhoppningsvis att få snitt beviljat så tidigt som det går utan ökad risk för bebisen. Men vem vet, det är ju ett sjukhus så är det fullt så är det fullt.

• Pusheen

Tack för tipsen ang lågt blodtryck! <3

Har känt mig lite bättre nu idag och inte fått några såna anfall direkt.

Ska tänka på det där med att dricka vatten. Är alldeles för dålig på det!

CB1982 skrev 2016-10-01 16:34:16 följande:

Låter som lågt blodtryck. Så var det iallafall för mig när jag hade extremt lågt blodtryck så hade jag varit dig hade jag kollat upp det på måndag.

Var det imorgon du skulle få snittet? I vilket fall; stort lycka till!!! <3
  • lallallalla
    Amie77 skrev 2016-10-02 19:56:32 följande:

Ska du ha ett planerat snitt så sent? Wow! Modigt. Läkarna har försökt förbereda mig på att iom att det är planerat snitt så plockar de ju inte ut barnet i vilket läge som helst (som vid urakuta snitt tex antar jag) och att jag därför, som snabbföderska, kan missa ett planerat snitt om förlossningen sätter igång i förväg. Gah! Så därför kommer jag förhoppningsvis att få snitt beviljat så tidigt som det går utan ökad risk för bebisen. Men vem vet, det är ju ett sjukhus så är det fullt så är det fullt.

Aha, ja då borde du få tid tidigt tycker man.

Haha, jag berättade visst inte hela min historia. Jag är förlossningsrädd och fick dottern med planerat snitt. Men eftersom det tog tid att må helt bra efter det och att jag nu har en väldigt livlig 4-åring hemma så började jag fundera annorlunda. Jag har gått och pratat om vad jag är rädd för och varför och i förra veckan pratade jag med en läkare och vi bestämde en förlossningsplan. Jag känner verkligen att de bemött mina rädslor med respekt den här gången och har fått påverka själv vad jag inte vill utsättas för. Så jag vill faktiskt ha en vaginal förlossning nu. (Det kändes konstigt att skriva!!) Men, om det inte hoppar igång av sigsjälvt så vill jag hellre få snitt än igångsättning, därav ett sistadatum.
  • lallallalla
    Pusheen skrev 2016-10-02 21:31:45 följande:

Tack för tipsen ang lågt blodtryck! <3

Har känt mig lite bättre nu idag och inte fått några såna anfall direkt.

Ska tänka på det där med att dricka vatten. Är alldeles för dålig på det!

Var det imorgon du skulle få snittet? I vilket fall; stort lycka till!!! <3

Vad skönt att det lugnat sig. Hoppas det förblir så. :)
  • CB1982

Tack alla.

Det har varit en tuff dag hittills.

Sonen mådde bra först men slutade helt plötsligt att andas. De sprang iväg med honom och först 2 timmar senare fick jag veta att läget är stabilt.

Just nu ligger han på neo och jag på BB. De körde dock in mig i sängen så att jag fick träffa honom. Så fin han är, längtar tills jag får hålla honom i min famn.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016