• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Amie77
    CB1982 skrev 2016-10-04 22:07:58 följande:

Hej alla!

Är helt slut, har varit ännu en intensiv och jobbig dag. Idag har de gjort fler undersökningar och hittade ett hjärtfel som heter Fallots tetrad. Han kommer behöva opereras vid 3-4 månaders ålder. Ska få med information imorgon när läkaren kommer och går ytterligare undersökningar.

Nu ska jag försöka sova lite...

Usch och fy! Lyckligtvis lever vi i moderna tider, men att ens behöva tänka på att det käraste man har ska behöva genomgå en hjärtoperation måste vara fruktansvärt. Kramar, tänker på er!
  • Amie77

Jag har förresten börjat få förvärkar (vecka 35). Hade inte kännbara sådana min förra graviditet, men det är ju vanligare med andra barnet. Inte så kul att få sammandragningar och ha ont i ett par timmar på raken (alltså sammandragningar av och till, inte en enda under två timmar, haha). Smärtan är helt hanterbar, men något starkare än den "molande mensvärk" jag läst mig till. Hoppas det inte ska hålla på så här i en månad till! (Även om: så länge allt går bra så får det väl vara hur det vill med det! :) )

• lallallalla

Hej alla!

Är helt slut, har varit ännu en intensiv och jobbig dag. Idag har de gjort fler undersökningar och hittade ett hjärtfel som heter Fallots tetrad. Han kommer behöva opereras vid 3-4 månaders ålder. Ska få med information imorgon när läkaren kommer och går ytterligare undersökningar.

Men gumman, usch vad jobbigt! Som Amie skrev, skönt att vi lever i moderna tider, men en hjärtoperation på sin nyfödda lilla älskling är ju inte vad man går och drömmer om. Kramar till er!
  • Iskristall

Hej alla!

Men ojdå! Vad jobbigt för er. Men ni får försöka tänka att ni är i goda händer. Hoppas du fått sova inatt!
  • lallallalla
    Amie77 skrev 2016-10-05 07:23:07 följande:

Jag har förresten börjat få förvärkar (vecka 35). Hade inte kännbara sådana min förra graviditet, men det är ju vanligare med andra barnet. Inte så kul att få sammandragningar och ha ont i ett par timmar på raken (alltså sammandragningar av och till, inte en enda under två timmar, haha). Smärtan är helt hanterbar, men något starkare än den "molande mensvärk" jag läst mig till. Hoppas det inte ska hålla på så här i en månad till! (Även om: så länge allt går bra så får det väl vara hur det vill med det! :) )

Så kände jag också när de började komma. Men de kommer och går, ibland över en vecka, ibland över en timme. Hehe, "molande mensvärk" skulle jag inte beskriva det som. ;)
  • Libra1

Hej alla!

Hoppas allt kommer att gå bra. Förstår att det känns tungt just nu. Vi finns här om du behöver någon att skriva med.

Kramar <3
  • jewel

Hej alla!

Tänker på er! Kram <3
  • irrbloss_83

Vad tråkigt att höra CB1982, det är ju inte precis vad man önskar när man är nyförlöst. Håller tummarna för att allt i alla fall går så smidigt och enkelt som möjligt från och med nu.

• Pusheen

Hej alla!

Stackare! Vilken jobbig vecka ni haft.

Ska se att allt kommer bli bra <3
  • Pusheen

Varning för gnälligt inlägg!

Haft en skitdag. Jag har blivit (iallafall idag) så sjukt orolig för att snubbla på mållinjen. Är extremt orolig för att bebben bara ska sluta leva nu när man kommit så här långt.

Snubblade givetvis över ett delat inlägg på fb idag där en hade berättat om förlusten över sin bebis som dog i magen. Hon hade gått över tiden och jade läckt fostervattten och dr tog henne inte på allvar och det hade lett till att barnet hade dött av syrebrist i magen.

I inlägget hade en av mina vänner på fb kommenterat att hon också hade varit med om det men hennes problem hade varit att moderkakan hade blivit för gammal och slutat fungera vilket ledde till att hennes bebis också dog i magen efter att hon hade gått över tiden.

Ber verkligen om ursäkt om jag sätter galler i huvudet på någon mer nu men jag vet inte var jag ska ta vägen med min oro.

Ska till bm på fredag och ska ta upp detta med henne. Har sagt det en gång innan till henne att jag är orolig för detta. Hon sa att det är väldigt ovanligt att det händer.

Men en dag som denna fylld med oro så tröstar ju inte det. Allt i kombination att jag tycker att bebben varit lugn idag. Men det kan ju ha att göra med att jag har sovit i princip hela dagen, har inte haft ork till någonting idag(mer än att gräva ner mig i skit på nätet).

Hade någon kommit och erbjudit mig ett kejsarsnitt här och nu så hade jag inte tackat nej! Vill bara ha hen i min famn och vetat att jag iaf klarade graviditeten..

Allt känns säkert bättre imorgon.

Kram på er!

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016