• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • jewel
    Frmid skrev 2016-10-25 22:16:41 följande:

Idag kl 16.11 dök vår underbara lilla dotter upp! Hon är underbar :) det var både det värsta jag gjort och det häftigaste jag gjort! Nu hämtar vi oss på BB och hon sover gott på sin pappas bröst.

Stort grattis!!! Visst är det fantastiskt! <3 Njut nu av er lilla tjej!
  • irrbloss_83
    Idag kl 16.11 dök vår underbara lilla dotter upp! Hon är underbar :) det var både det värsta jag gjort och det häftigaste jag gjort! Nu hämtar vi oss på BB och hon sover gott på sin pappas bröst.
    Stort grattis till lilla tjejen! 
  • Pipam

Stort grattis!!!

Här går vi in i vecka 40 och har lite mensvärk emellanåt men inget mer direkt. Är erbjuden en hinnsvepning på måndag och Frmids resultat lät ju lovande! Haha!

• Amie77
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-26 10:07:48 följande:

Jag har helt plötsligt blivit supernervös inför typ allt! Har jag gått hemma för länge nu? :)

Det jag har börjat bli lite nervös inför är hur man ska hinna aktivera storebror på ett bra sätt nu då lillasyster kommer. 15 timmar i veckan är han ju på förskolan, och det tycker jag är jättebra! Men de där långa barnvagnspromenaderna som jag tog då storebror var upp till 1-1½ år gammal känns ganska körda nu... Han har inte tålamod för långa promenader längre. Då han var liten och bara sov i vagnen var jag ute en timme per dag minst och lyssnade på podcast under tiden.

Oh well, folk har ju haft två barn förut i världshistorien utan ens 15 h på förskola, :D, så det ska nog gå bra, men för mig är det storebror jag tänker mest på i detta läge faktiskt.
  • Sally Cinnamon

Ja Amie, samma här faktiskt! Också är jag rädd att storebror ska känna sig undanskuffad. Han har så himla stort närhetsbehov nu, som om han känner på sig att någon ska lägga beslag på mig snart. Men jag kanske läser in för mkt i det.

• Iskristall

Åh underbart! Stort grattis till flickan! Hur gjorde du med smärtlindringen under fl?
  • Amie77
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-26 12:52:35 följande:

Ja Amie, samma här faktiskt! Också är jag rädd att storebror ska känna sig undanskuffad. Han har så himla stort närhetsbehov nu, som om han känner på sig att någon ska lägga beslag på mig snart. Men jag kanske läser in för mkt i det.

Min har blivit EXTREMT mammig senaste månaden. Han har aldrig varit mammig eller pappig tidigare så tror helt klart de känner på sig. Hälften av gångerna är han jätteglad över lillasyster, hälften av gångerna (då det kommer på tal) så säger han att han inte vill ha henne... Lilla gubben, vilken förändring det blir för honom! Större än för oss föräldrar naturligtvis.
  • Pusheen

Blev riktigt nervös idag när jag såg att mitt kiss var illgrönt!

Tills jag kom på att jag hade lagt i en sån där grej som gör vattnet blått haha, så dumt

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016