• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • lallallalla
    Pusheen skrev 2016-10-26 15:04:02 följande:

Blev riktigt nervös idag när jag såg att mitt kiss var illgrönt!

Tills jag kom på att jag hade lagt i en sån där grej som gör vattnet blått haha, så dumt

:D
  • lallallalla

Jag är så trött just nu.. Igår var jag på kontroll, tappen är nästan helt utplånad och öppen 2cm. Slemmisen har gått, jag har haft teckenblödning och förutom alla random sammandragningar och förvärkar så har vi haft tre tillfällen där vi verkligen trott att det är på G, då värkarna både blivit regelbundna och intensivare. Bara för att plötsligt försvinna. Jag har sovit bra tre nätter på veckor, varav två ggr med sovdos. Jag börjar tro att allt bara är inbillning, jag är nog inte gravid egentligen.. skengravid kanske.. eller schitzofren?

• Pusheen
    lallallalla skrev 2016-10-26 17:17:09 följande:

Jag är så trött just nu.. Igår var jag på kontroll, tappen är nästan helt utplånad och öppen 2cm. Slemmisen har gått, jag har haft teckenblödning och förutom alla random sammandragningar och förvärkar så har vi haft tre tillfällen där vi verkligen trott att det är på G, då värkarna både blivit regelbundna och intensivare. Bara för att plötsligt försvinna. Jag har sovit bra tre nätter på veckor, varav två ggr med sovdos. Jag börjar tro att allt bara är inbillning, jag är nog inte gravid egentligen.. skengravid kanske.. eller schitzofren?

Usch, låter riktigt segt! Kunde inte bm erbjudit dig en hinnsvepning?

Så jobbigt att inte få sova ordentligt. Det tär ju verkligen på en.

Tycker jag är sliten trots att jag sover. Stackare!

Hoppas att det inte luras nästa gång utan att det verkligen kommer igång på riktigt!
  • irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-10-26 17:17:09 följande:
    Usch vad värdelöst det låter med så många falsklarm! Här går jag och deppar för att jag inte har några tecken alls, men det kanske ändå är bättre... För jag får ändå sova på nätterna och orkar pyssla på dagarna.

Hoppas det drar igång snart så att ni inte behöver vänta så mycket längre på er guldklimp!
  • lallallalla
    Pusheen skrev 2016-10-26 17:32:31 följande:

Usch, låter riktigt segt! Kunde inte bm erbjudit dig en hinnsvepning?

Så jobbigt att inte få sova ordentligt. Det tär ju verkligen på en.

Tycker jag är sliten trots att jag sover. Stackare!

Hoppas att det inte luras nästa gång utan att det verkligen kommer igång på riktigt!

Tack för sympatin.. idag känner jag mig verkligen ynklig.

Sista kontrollen var hos läkare. Han sa att jag får en hinnsvepning om jag vill, men att han inte tror på att de har effekt. Vi bokade en ny tid på måndag och pratar i så fall om igångsättning istället. Han trodde iofs inte att vi skulle behöva den tiden. (Men den har jag hört förut..)
  • lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-10-26 17:50:25 följande:

Usch vad värdelöst det låter med så många falsklarm! Här går jag och deppar för att jag inte har några tecken alls, men det kanske ändå är bättre... För jag får ändå sova på nätterna och orkar pyssla på dagarna.

Hoppas det drar igång snart så att ni inte behöver vänta så mycket längre på er guldklimp!

Tack! :) Jag tror inte man kan säga att nåt är bättre eller sämre. De flesta tycker nog att sista tiden är rätt jobbig. Och jag har nog en extra-jobbig dag idag. Vem vet, det kanske är ett tecken det också.. ;)
  • irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-10-26 18:04:35 följande:
    Tack! :) Jag tror inte man kan säga att nåt är bättre eller sämre. De flesta tycker nog att sista tiden är rätt jobbig. Och jag har nog en extra-jobbig dag idag. Vem vet, det kanske är ett tecken det också.. ;)
    Jo, jag ska egentligen inte alls gnälla heller, har två veckor kvar till BF, men det känns som att det är "dags" nu när alla andra i mina trådar börjar få sina barn. I den här tråden är jag en av de sista tror jag, om man går efter BF. 

Näe, man ska inte jämföra. Men jag borde vara tacksam för att jag är så pass pigg fortfarande ändå. Krafterna har liksom återvänt lite nu när jag inte längre jobbar. 
  • lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-10-26 18:22:12 följande:

Jo, jag ska egentligen inte alls gnälla heller, har två veckor kvar till BF, men det känns som att det är "dags" nu när alla andra i mina trådar börjar få sina barn. I den här tråden är jag en av de sista tror jag, om man går efter BF. 

Näe, man ska inte jämföra. Men jag borde vara tacksam för att jag är så pass pigg fortfarande ändå. Krafterna har liksom återvänt lite nu när jag inte längre jobbar. 

Vad skönt att du känner dig piggare. Du kommer säkert kunna njuta av tiden hemma. Det är ju rätt påfrestande att veckopendla med alla boa-instinkter på högvarv också. :)
  • irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-10-26 18:33:57 följande:
    Vad skönt att du känner dig piggare. Du kommer säkert kunna njuta av tiden hemma. Det är ju rätt påfrestande att veckopendla med alla boa-instinkter på högvarv också. :)
    Jo, jag har redan hunnit med massor av saker på min milslånga to-do-list. Fast det går i långsam takt och med pauser typ hela tiden. Så helt opåverkad av graviditeten är jag inte... Men jag passar på att göra sånt där som man ser och stör sig på, typ lägga upp gardiner och tvätta och stryka osv. Snart ska jag börja städa tänkte jag, ett rum om dagen från golv till tak. :P 
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016