• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Pusheen
    Frmid skrev 2016-10-24 18:24:10 följande:

I eftermiddags var det sista besöket hos BM, hinnsvepning gjorde och det gick bra. Gjorde inte ont alls i jämförelse med äggplocket.. 1 cm öppen och livmodertappen var 2 cm, så lite förkortad.

Nu däremot har jag ont! Rejäl molvärk och enstaka värk, hoppas så att det sätter igång snart :D

Annars blir det igångsättning nästa vecka.

Hur går det? Var tvungen att googla hinnsvepning.. verkar ju som att det kan sätta igång relativt snabbt efteråt!

Spännande!
  • Frmid
    Pusheen skrev 2016-10-24 21:35:03 följande:

Hur går det? Var tvungen att googla hinnsvepning.. verkar ju som att det kan sätta igång relativt snabbt efteråt!

Spännande!

Nåt verkar ha hänt, det gör ont! Hoppas det håller i sig :) hittills har de tilltagit i styrka men är blandat mensvärk och värkar fortfarande ca 10 minuter emellan värkarna.
  • Frmid
    lallallalla skrev 2016-10-24 19:10:32 följande:

Jag började få förvärkar igen vid lunch idag och eftermiddan har varit ungefär som vanligt. De kommer lite tätare nu på kvällen, men de har tyvärr inte tilltagit i intensitet. Så det känns som ännu ett falsklarm. Får se vad som sägs på kontrollen imorgon.

Jaså, hoppas du får positiva besked imorgon på kontrollen :)

Jag hade läst både positivt och negativt om hur ont det gjorde så jag väntade mig såklart det värsta :D men jag hade en rätt kass första äggplockning där de satte bedövningen helt fel på ena sidan, så jämfört med det var det här ingenting! Inte jämfört med andra heller iofs.

Lycka till imorgon, berätta vad som händer!
  • Pusheen
    Frmid skrev 2016-10-24 22:21:44 följande:

Nåt verkar ha hänt, det gör ont! Hoppas det håller i sig :) hittills har de tilltagit i styrka men är blandat mensvärk och värkar fortfarande ca 10 minuter emellan värkarna.

Men oj vad spännande!!! Bra att det har tilltagit, hoppas det är på gång men att du kan få lite sömn. Håller tummarna!
  • Pusheen
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-24 23:29:04 följande:

Hittade en liten bit slempropp här innan läggdags, alltid något!

Så spännande! Då kanske det drar igång för dig med!
  • Frmid

Varit på förlossningen sen 03.30, tagit några kurvor ovh fått smärtstillande, är öppen 4 cm nu så vi skickas inte hem :) idag sa BM, kommer vår lilla tjej!

• lallallalla
    Frmid skrev 2016-10-25 06:59:45 följande:

Varit på förlossningen sen 03.30, tagit några kurvor ovh fått smärtstillande, är öppen 4 cm nu så vi skickas inte hem :) idag sa BM, kommer vår lilla tjej!

Yay! Vad spännande! Hoppas ni får en bra dag nu! (Om än lite intensiv kanske ;). )
  • Kajo
    Frmid skrev 2016-10-25 06:59:45 följande:

Åh spännande!! Heja heja! Snart är er tjej här :)
  • jewel

Vad spännande det är här i tråden nu! Lycka till med alla kommande förlossningar!

Vi njuter på här hemma i bebisbubblan, det är verkligen helt fantastiskt! Lillkillen blir två veckor idag. <3

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016