Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Jag har också bakning på min lista och laga mat som ska frysas in. Har funderat på lussekatter, det börjar ju närma sig advent när vår lilltjej ska titta ut :)
När tänker ni bädda i säng/vagga?
Är också avis på avis på alla som bara har 1 vecka kvar. Jag har visserligen börjat få sammandragningar med mensvärk! Bm sa att det är förvärkar. Hoppas hon kommer lite tidigare!!
Usch vad segt! Hur känns dina förvärkar? Du kanske ska åka in och göra en koll?
Ja, spännande i tråden! Hoppas ni som är på G snart får ert barn i famnen och inte behöver vänta och analysera så länge!
Jag hann aldrig tänka så mycket på själva processen förra gången iom att förlossningen satte igång så plötsligt och nästan två veckor innan BF. Skönt att inte behöva analysera "symptom" och fundera över förvärkar etc.
Och jag har bara cirka två veckor kvar nu till "senast leverans"-datum, :), så det känns på riktigt för mig nu också trots att jag är en av de som har sista BF-datum i tråden. 26/11 (14 dagar efter BF) blir det i alla fall INTE. Så skönt att veta det och inte behöva tänka på att det kanske är fem veckor kvar i detta läge!
Har det kommit tre barn hittills i tråden?
Nä det är svårt. Det står att sammandragningarna inte ska göra ont, men jag tycker ju inte de går obehindrat förbi. Och när man är så nära som alla vi nu är så kan det ju inte vara farligt att det känns en del.
Du kan ju iaf ringa till förlossningen och beskriva vad du upplever och få en bedömning av proffs.
Gud så spännande det är nu! Jag är bara i 36+1:(. Nu får tiden gärna springa förbi!
Håller med, jättespännande i tråden nu!
Jag var precis hos min gulliga bm. Hon blev överlycklig när hon kände tydligt att huvudet nu ligger nedåt och är ruckbart. Vid vändningen var det fortfarande rörligt så nu känns det jättebra!
Vid nästa besök så ska vi diskutera datum för ev igångsättning. Kommer inte gå längre än till vecka 41 men i slutändan så bestämmer jag själv om jag vill bli igångsatt eller inte.
Vill ha fler bebisar inträden nu! Känn ingen press ni som ligger närmst i tiden
Usch, vilken natt jag haft. Förvärkar var 20:e minut hela natten. De avtog vid småtimmarna och bebben började istället försöka gräva sig ut. Jag gav upp vid halv fem och gick och kokade kaffe och sen dess har jag suttit i soffan med helt kolugn mage. :/
"försöka gräva sig ut" hahaha! Känner igen det där krafsandet!
Jag är 39+0 idag. Känner typ ingenting. Ingen slempropp. Inte mer sammandragningar än vanligt. Det här kommer nog ta lite tid. Men spjälisen är iaf bäddad och kakorna bakade! Måste bara ta tag i fp-planeringen på riktigt. Svårt att veta precis hur man vill ha det så långt fram i tiden.
Jag ringde förlossningen och ska in och få ett sov-kit ikväll. Skööönt...
Jag ringde förlossningen och ska in och få ett sov-kit ikväll. Skööönt...