Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Jag är så trött just nu.. Igår var jag på kontroll, tappen är nästan helt utplånad och öppen 2cm. Slemmisen har gått, jag har haft teckenblödning och förutom alla random sammandragningar och förvärkar så har vi haft tre tillfällen där vi verkligen trott att det är på G, då värkarna både blivit regelbundna och intensivare. Bara för att plötsligt försvinna. Jag har sovit bra tre nätter på veckor, varav två ggr med sovdos. Jag börjar tro att allt bara är inbillning, jag är nog inte gravid egentligen.. skengravid kanske.. eller schitzofren?
Nu har jag uppdaterat listtråden. Jag ändrade så att de födda bebisarna står längst ner :)
www.familjeliv.se/forum/thread/76715190-lista-till-hostbebisar-efter-ivf-2016
Åh underbart! Stort grattis till flickan! Hur gjorde du med smärtlindringen under fl?
Tack allihop :) vi är hemma sen igår och håller för fullt på och lära känna henne! Jag håller tummarna för er som snart har era bebisar och håller utkik hela tiden efter nyheter!
Hoppas vi kan följas åt när det här fortsätter i livet med bebisar också :)
38+0 här idag. Mår ganska bra fortsatt, men är avis på er som har era små skatter på utsidan! Både jag och maken längtar!
Har mycket boande och städande och fixande kvar, så egentligen är det väl bra om han stannar lite till men...
Har nån annan haft en bebis som vägrat vända sig rätt? Han ligger med huvudet neråt men roterar fortfarande så han har ryggen åt mitt höger eller mot min rygg.... Jag funderar lite på vad det innebär för förlossningen om han inte liksom vänder sig rätt och fixerar sig. Kommer det inte igång då, eller blir det bara mer långdraget? Nån med erfarenhet?
Jag sov med hjälp av sovdos inatt igen. Precis när jag vaknade var jag lite groggy och fick en kraftig sammandragning. Jag ställer mig upp och tittar i spegeln och ser hur magen dras ihop uppåt! Medans jag sätter händerna på magen och desperat trycker nedåt tänker jag "aha, det är därför det aldrig startar, det går ju åt fel håll"...
Undrar om jag läst för mycket i "Roliga förlossningshistorier". :)
:D
Jag sov med hjälp av sovdos inatt igen. Precis när jag vaknade var jag lite groggy och fick en kraftig sammandragning. Jag ställer mig upp och tittar i spegeln och ser hur magen dras ihop uppåt! Medans jag sätter händerna på magen och desperat trycker nedåt tänker jag "aha, det är därför det aldrig startar, det går ju åt fel håll"...
Tack så mycket :)
Jag tog bara lustgas, har aldrig velat ha eda och klarade mig bra utan trots att det kändes som att jag inte skulle klara det ibland. Det gick lite långsamt i öppningsfasen så jag fick dropp som hjälpte men det gjorde också att värkarna kom lite för tätt ibland. Då var det svårt att parera värken med lustgasen. Utöver det fick jag bada och värmekuddar.
Har du funderat nåt?