Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Ja hon får både sempers magdroppar och minifom nu eftersom hon kör både magknip och förstoppning. Men det verkar (peppar peppar) som att förstoppningen börjar ge sig och vi bytte även nappflaska och den tror jag gjorde stor skillnad för henne. Hon äter lugnare och det hörs att hon inte sväljer luft på samma sätt. Så om flaskan eller minifom var det som funkade är svårt att avgöra men bättre går det :)
Sömnen för mig är verkligen A och O, det var det innan jag ens funderade på att skaffa barn och det märks rejält nu. De dagar jag får sova lite mer så är vi verkligen i bebisbubblan :)
Vad kul att det fungerar! Det är väl skönt :) glad jag är för er skull!
Ja, sömnbrist är tufft. Jag är också jättekänslig för det. Jag kommer ihåg hur vi fick information i föräldragruppen för fem år sen, att mammor minsann får hormoner som gör att de inte störs av sömnbristen. Sen satt jag där på natten och ammade och grät och tänkte Bulls--t, hur kan de säga så?!
Riktigt skönt att det går bättre för er! Hoppas det fortsätter så! :)
Ja, sömnbrist är tufft. Jag är också jättekänslig för det. Jag kommer ihåg hur vi fick information i föräldragruppen för fem år sen, att mammor minsann får hormoner som gör att de inte störs av sömnbristen. Sen satt jag där på natten och ammade och grät och tänkte Bulls--t, hur kan de säga så?!
Riktigt skönt att det går bättre för er! Hoppas det fortsätter så! :)
Pusheen: Stort grattis!! Så härligt (ja, inte förlossningen kanske, haha, men att du har bebisen nu)!
Angående storlek på bebisar så har mina varit ganska små. Första precis 3 kg och andra strax över. Första färsk, andra frys (så rent embryologiskt sett så är ju lillasyster storasyster med över ett år, haha). Jag var en sån där standard 3,9 kg-bebis då jag föddes.
Hoppas irrbloss uppdaterar snart! :)
Hej tjejer! Ligger här med en snart ett dygn gammal Hugo på bröstet. 04:27 kom han efter en ganska besvärlig sista halva av förlossningen. Han är grinig och vill inte alls sova i den där plastlådan de har på BB, så maken och jag sover i skift inatt så får den som är vaken ha lillkillen på bröstet. Han hade en tuff start i livet, förlöstes med sugklocka och hade lite svårt med andningen första timmen så han och maken var på neonatalavdelningen medan jag blev ihopsydd och tillfixad. Men han är alldeles perfekt, 3814 g och 52,6 cm. Kan skriva mer om förlossningen sen när jag orkar dra fram datorn :) Hoppas ni andra har det bra :)
Grattis irrbloss!!!
Hej tjejer! Ligger här med en snart ett dygn gammal Hugo på bröstet. 04:27 kom han efter en ganska besvärlig sista halva av förlossningen. Han är grinig och vill inte alls sova i den där plastlådan de har på BB, så maken och jag sover i skift inatt så får den som är vaken ha lillkillen på bröstet. Han hade en tuff start i livet, förlöstes med sugklocka och hade lite svårt med andningen första timmen så han och maken var på neonatalavdelningen medan jag blev ihopsydd och tillfixad. Men han är alldeles perfekt, 3814 g och 52,6 cm. Kan skriva mer om förlossningen sen när jag orkar dra fram datorn :) Hoppas ni andra har det bra :)
Jag fixar en grupp så fort jag hinner (och orkar) :)