Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Hur går det för dig? Det börjar dra ihop sig till igångsättning gissar jag? Nervöst? :)
Här är det stiltje! Inga tecken alls på att det skulle bara något på gång. Till och med förvärkarna har minskat. Känns som att jag har acepterat att det blir ingen bebis. Jag ska leva så här nu resten av livet, mitt nya tillstånd liksom. Bara att gilla läget
Sen kommer tankarna på igångsättningen och då blir allt overkligt igen!
Börjar bli nervöst ja! Givetvis har jag bara tagit till mig allt dåligt med igångsättningar och tror på att det kommer bli ett helvete. Det måste ju inte bli det men av någon anledning så fastnar ju allt negativt lättare i hjärnan.
...
Haha så tänkte jag med när jag gick över; okej det är en bebis i magen för alltid nu! Och jag kommer vara så här tjock..
Tack för pepp alla! <3
Var ju inne på TUL.. kan säga att jag INTE vill ha ungen i magen längre än till igångsättningen imorgon nu ändå
Hon uppskattade vikten på bebben till 4050-4400g! Hehe
Vill inte att den ska få vara där inne mer nu och växa sig ännu större samtidigt som jag fick lite ångest över att den är åt det större hållet att föda ut. I tidigare kontroller så har det blivit sagt varken liten eller stor bebis. Typ 3500g..
Nu har den ju fått en extra vecka i magen att lägga på sig lite extra.
Känns ok att bli igångsatt nu fast ändå nervöst så klart.
Allt såg jättebra ut med bebben i övrigt.
Sköterskan frågade om vi ville veta könet. Haha, nej tack! Har vi väntat så här länge så kan vi nog vänta en dag till
Såå.. imorgon kör vi!
Vad bra att det såg bra ut, och tänk på att det är stor felmarginal på viktuppskattningar, den kan fortfarande vara mindre den lilla plutten :)
En nackdel bara: de söta kläderna i stl 50 som man packat i bb-väskan var för små! :D Min BM trodde inte att vår bebis skulle vara så speciellt stor sa hon...