Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En nackdel bara: de söta kläderna i stl 50 som man packat i bb-väskan var för små! :D Min BM trodde inte att vår bebis skulle vara så speciellt stor sa hon...
Jo, hade rätt ordentligt högt BT idag, 160/100, men inget protein i urinen, så hon tyckte inte heller att jag behövde behandla om jag inte mådde dåligt på nåt vis. Hon tyckte jag skulle försöka ordna ett schema för dagarna, så att tiden går liksom.
Fick också veta att det blir igångsättning i 42+0 vilket bara är en dag senare än tänkt, men var ändå som en kalldusch. Har en rätt dålig erfarenhet med ett patientfall som jag inte ska skrämma er med, men som jag tänker ganska mycket på nu. Plus att jag oroar mig för att han blir gigantisk osv, men jag glömde fråga om de kollar det på nåt vis innan igångsättning om det blir en sån. Vore ju intressant att veta om det är en femkilosklump liksom...
Ja, så imorgon ska jag tejpa några fönster och åka och hämta fönsterrutor för att fixa till ladugården. Och så ska jag baka lite bröd. Det blir lagom på en dag.
Jag tänkte inte på att fråga det, ska göra det på onsdag när jag pratar med BM så får vi se :)
Japp, det gör vi. Ni också? Det är lite frustrerande tycker jag, att man inte kan göra lika mycket som vanligt. Det är väl en sak i ett vanligt hushåll men att bära ut mat och vatten till djuren och sådär vill jag ju kunna göra....
Lycka till idag Pusheen!
Lycka till idag Pusheen!
Kommer gå så bra och snart får du bebismysa :)
Lycka till, Pusheen! :)
Ah, jag kommer ihåg då jag tyckte det var mycket att göra med en liten spädis och nu med storebror och spädis så kommer jag knappt ihåg att jag har en dator de flesta dagar. :D Och då har jag extremt lätthanterliga barn, båda två. Lillan är en helnöjd individ som bara gråter på skötbordet och storebror är visserligen lite obalanserad nu, av omställningen, men har alltid varit väldigt harmonisk. Trots det: Vart tog den här dagen vägen? Och förra? Och den innan dess? Och när blev vårt nya "komma till ställen i tid" att vara enbart en kvart försenade och inte en halvtimme? :D :D
Hoppas det går bra för alla som fått era små också! Uppdatera gärna om era bebisar också! Vissa små har väl blivit 5-6 veckor nu och kommit till sitt första utvecklingssteg? (Jag har appen The Wonder Weeks för att följa utvecklingsstegen och veta när hon kan bli lite förbannad, haha.)