Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Lycka till idag, Pusheen! Snart är en till bebis här i tråden född! :)
Förstår hur du känner, Amie, vart tar tiden vägen?! Jag skulle inte säga att mina barn är lätthanterliga direkt, men det kan nog vara mycket värre. Min dotter har mycket temperament o visar mycket känslor men hon är samtidigt världens roligaste tjej. Lillkillen skriker den mesta tiden han är vaken men han sover ju mycket som tur är ;) Jag har inte läst om utvecklingssprången denna gång, måste göra det. Kom ihåg att det stämde mycket med dottern när hon var liten.
Ja jag vill också höra om alla bebisar, hur går det för er?
Här går det bra. Det enda krånglet är att lillen inte vill sova på natten, bara på dan så vi är trötta. Igår somnade han först när det var dags för pappa att gå till jobbet, puh! Annars är jag mest nojig för RS-virus. Har blivit förkyld och är rädd att smitta lillen. I det stora hela tycker jag att det går jättebra. Känns som om vi har mer perspektiv den här gången, att alla jobbiga grejer kommer gå över och att tiden kommer gå snabbt. Mysigt är det med bebis!
Vi har inte bestämt namn än, så svårt! Tycker det finns flera som skulle passa. Har ni?
Här går det bra. Det enda krånglet är att lillen inte vill sova på natten, bara på dan så vi är trötta. Igår somnade han först när det var dags för pappa att gå till jobbet, puh! Annars är jag mest nojig för RS-virus. Har blivit förkyld och är rädd att smitta lillen. I det stora hela tycker jag att det går jättebra. Känns som om vi har mer perspektiv den här gången, att alla jobbiga grejer kommer gå över och att tiden kommer gå snabbt. Mysigt är det med bebis!
Vi har inte bestämt namn än, så svårt! Tycker det finns flera som skulle passa. Har ni?
Här hemma kämpar vi vidare i motvind efter min baby blues, nu har vi en liten tjej med både förstoppning emellanåt och magknip. Så mammas självförtroende och mentala hälsa är en aning skört nu :(
Så gråtandet fortsätter för min del.
Hoppas verkligen det går över snart! Och ursäkta negativt inlägg..
Usch, jag har också en skitdag idag. Överreagerar på skitlöjliga saker och har gråtit hysteriskt två gånger redan innan lunch. Sen lugnade jag ner mig en aning och började pyssla runt hemma, vilket underlättade humöret en aning.
Känner mig egentligen inte ledsen annars, bara otroligt, OTROLIGT känslig. Och för mig som annars är totalt okänslig och gråter typ en gång vartannat år är det jätteovant och lite obehagligt att inte riktigt känna igen sig själv. Så på nåt vis har jag förståelse Frmid, även om det inte är av samma anledningar och sådär.
Idag har jag i alla fall lyckats täta några fönster, baka bröd och chocolate chip cookies till stackars maken som måste stå ut med en labil fru, och så har jag städat ytterligare lite i köket. Nu ska jag kitta en fönsterruta och sen är det nog middag och slut på sysslorna för dagen :)
Här hemma kämpar vi vidare i motvind efter min baby blues, nu har vi en liten tjej med både förstoppning emellanåt och magknip. Så mammas självförtroende och mentala hälsa är en aning skört nu :(
Hej alla!
Det visade sig igår att min bm hade sagt fel dag till mig om igångsättningen. Det var idag den skulle ske. Det var jättejobbigt igår och idag skulle de ringa när jag kunde få komma in sjuk oändlig väntan. Fick en tid 11.30. Då skulle doktorn avgöra om jag skulle sättas igång eller inte så jag visste inte ens då om det skulle bli av eller inte. Tog nästan hela dagen, kl 15 bestämdes det att jag skulle sättas igång.
Bebisens hjärta slog en aning fort, mängden fostervatten var åt det lägre måttet, bebisens storlek avgjorde samt att livmoderhalsen inte var mogen så det tydde på att den inte var på väg inom de närmsta dagarna så därför blev det igångsättning.
Fick första dosen tablett vid 16 och nu har jag precis tagit andra dosen så nu får vi se vart det bär hän!
Tack för alla lyckönskningar! <3
Hej alla!
Det visade sig igår att min bm hade sagt fel dag till mig om igångsättningen. Det var idag den skulle ske. Det var jättejobbigt igår och idag skulle de ringa när jag kunde få komma in sjuk oändlig väntan. Fick en tid 11.30. Då skulle doktorn avgöra om jag skulle sättas igång eller inte så jag visste inte ens då om det skulle bli av eller inte. Tog nästan hela dagen, kl 15 bestämdes det att jag skulle sättas igång.
Bebisens hjärta slog en aning fort, mängden fostervatten var åt det lägre måttet, bebisens storlek avgjorde samt att livmoderhalsen inte var mogen så det tydde på att den inte var på väg inom de närmsta dagarna så därför blev det igångsättning.
Fick första dosen tablett vid 16 och nu har jag precis tagit andra dosen så nu får vi se vart det bär hän!
Tack för alla lyckönskningar! <3