• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • lallallalla
    Frmid skrev 2016-11-17 22:06:09 följande:

Oj vad det händer grejer!

Stort grattis Pusheen till er lilla tjej! Och grymt bra jobbat utan bedövning, starkt :)

Vad spännande Irrbloss, hoppas er bebis är här snart! Kul att vattnet gick så snart eget ditt inlägg :)

Tack för era inlägg Amie och Iallaallaalla, det är så skönt att ha den här ventilen och få råd. Igår fick jag en välbehövd vilodag med hjälp av min bästa mamma, hon hade ledig dag och vi spenderade dagen i soffan och hon såg efter Juni. Efter lunch fick jag 3 timmar sömn :D nu känns det lite lättare! Och magen verkar sakta bli bättre.

Vad skönt med lite avlastning. Mormödrar kan vara riktigt bra att ha ibland.

Har ni testat sempers magdroppar? Vi tyckte de hjälpte lite när 4-åringen var bebis. Och lite bättre är mer än ingenting.

Vi har precis börjat med dem här igår. Vår tjej har också perioder med magknip just nu. Fast det kan vara ersättningen som hon reagerar mot också.

Igår var förresten sista gången som hon fick ersättning. Vi bestämde oss för en dryg vecka sen att satsa på amningen och det har gått jättebra.

Jag tror det känns extra bra eftersom att min förlossning inte var så bra. Det är skönt att nånting bara funkar liksom. :)
  • lallallalla
    Sally Cinnamon skrev 2016-11-18 10:45:10 följande:

Grattis Pusheen! Intensiv förlossning! Låter inte helt olikt min egen senaste. Samma viktklass på bebisarna med :) Underbart att det är klart. <3

Har vi tre bebisar i tråden med den storleken? Oj, jag trodde det var lite ovanligt. Blir ivf-bebisar större?
  • Sally Cinnamon
    lallallalla skrev 2016-11-18 12:38:37 följande:
    Har vi tre bebisar i tråden med den storleken? Oj, jag trodde det var lite ovanligt. Blir ivf-bebisar större?
    Jag vet inte om ivf-bebisar blir större. Har ju två, den ena inte riktigt så stor. Men jag var själv en tungviktare när jag föddes, innan ivf fanns, hehe.
  • Sally Cinnamon

Det var visst fel visade mina googlingar, ivf fanns...men jag är rätt så säker på att jag inte är ivf-barn.
    Hittade även detta "Vid jämförelser av färska och frysta embryon har man fått resultat som visar att barn från frysta embryon oftare är stora för sin ålder."
    Fast båda våra är färska.

• lallallalla

Oj, Sally, vilken informationskälla du är. :)

Min första dotter låg strax under +1-kurvan har jag för mig. Jag blev verkligen överraskad när den här lilltjejen kom och låg utanför alla kurvor.

Till BB hade jag bara packat strl 50. Men inte ens 56 räckte. Så mannen fick åka hem och riva i flyttlådorna med gamla kläder. Strl 62 var inte ens uppackat i garderoben än. :P

• Iskristall
    lallallalla skrev 2016-11-18 12:34:54 följande:

Vad skönt med lite avlastning. Mormödrar kan vara riktigt bra att ha ibland.

Har ni testat sempers magdroppar? Vi tyckte de hjälpte lite när 4-åringen var bebis. Och lite bättre är mer än ingenting.

Vi har precis börjat med dem här igår. Vår tjej har också perioder med magknip just nu. Fast det kan vara ersättningen som hon reagerar mot också.

Igår var förresten sista gången som hon fick ersättning. Vi bestämde oss för en dryg vecka sen att satsa på amningen och det har gått jättebra.

Jag tror det känns extra bra eftersom att min förlossning inte var så bra. Det är skönt att nånting bara funkar liksom. :)

Får jag fråga?! Vi ger tillmatar med ersättning, då min mjölk haft svårt att komma igång och hon var lite medtagen/låg energinivå efter förlossningen. Men vi skulle helst slippa ersättningen, men enligt bvc ska vi fortsätta då hon nu senast gått ner yttepytte i vikt.

Hur gjorde ni när ni kom fram till att ni skulle satsa på amningen, hur gick ni till väga?
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016