• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Libra1

Jag har VUL på tisdag. Ett andra då de tyckte den var för liten sist. Nervöst!

8+4 idag. :D

• Amie77

Jag önskade jag hade VUL till veckan. Känner mig inte ett dugg gravid längre och det är andra eller tredje dagen nu. Visst att jag haft få symptom och jag vill INTE må illa, men de få symptom jag hade (lite ömma bröst + trötthet + konstig mättnadskänsla) hade ju gärna fått vara kvar. Eller vara borta en dag och komma tillbaka. Känns några veckor för tidigt för att det ska vara naturligt att vara utan symptom i flera dagar... :(

(Jag har dock VUL om 1½ vecka, men hade gärna snapsat påskbord, :D, med tjocka släkten om det är så att graviditeten avstannat. Nu så kommer jag att ha VUL dagen efter att vi åkt hem. Suck.)

• Frmid

Stort grattis Iskristall och Jewel :) underbart!

Håller tummarna för er alla med vul framför er :)

Amie77, kan du inte ringa kliniken och berätta om din oro och kanske få en tid i nästa vecka?

• Sally Cinnamon

Ja, eller boka ett privat vul nånstans, måste ju inte vara på en mvc. Jag går hos en privat gyn och kollar.

• Amie77

Fast jag tror snarare det kan bli mer oro. Före 7+0 rekommenderas väl inte att göra VUL för man kanske inte ser hjärtslag? Har fått för mig att det är så...

• jewel
    Amie77 skrev 2016-03-19 09:07:48 följande:

Jag önskade jag hade VUL till veckan. Känner mig inte ett dugg gravid längre och det är andra eller tredje dagen nu. Visst att jag haft få symptom och jag vill INTE må illa, men de få symptom jag hade (lite ömma bröst + trötthet + konstig mättnadskänsla) hade ju gärna fått vara kvar. Eller vara borta en dag och komma tillbaka. Känns några veckor för tidigt för att det ska vara naturligt att vara utan symptom i flera dagar... :(

(Jag har dock VUL om 1½ vecka, men hade gärna snapsat påskbord, :D, med tjocka släkten om det är så att graviditeten avstannat. Nu så kommer jag att ha VUL dagen efter att vi åkt hem. Suck.)

Jag förstår att du känner dig orolig, men för mig har symptomen kommit o gått flera gånger. Hoppas att tiden går fort till ditt VUL iaf. Vilken vecka är du i nu?
  • Amie77
    jewel skrev 2016-03-19 15:18:21 följande:
    Jag förstår att du känner dig orolig, men för mig har symptomen kommit o gått flera gånger. Hoppas att tiden går fort till ditt VUL iaf. Vilken vecka är du i nu?
    Går in i vecka 7 (6+0) imorgon. Kunde de försvinna mer än en eller två dagar för dig?
  • Queen5683
    Filli89 skrev 2016-03-19 07:33:02 följande:

Ja verkligen detsamma. jag är då i v 8 du då?

V 9, 8+55+
    Amie77 skrev 2016-03-19 09:07:48 följande:

Förstår precis vad du menar, jag känner mig inte heller ett dugg gravid förutom lite ömma bröst då och då. Har inte mått illa en enda dag eller haft nån annan symtom sen jag plussat men jag hoppas på det bästa och försöker och inte tänka så mycke tills min vul på tisdag. Kan inte förstå att jag har varit så lugn alla dessa veckor.
  • Sally Cinnamon
    Amie77 skrev 2016-03-19 12:03:17 följande:

Fast jag tror snarare det kan bli mer oro. Före 7+0 rekommenderas väl inte att göra VUL för man kanske inte ser hjärtslag? Har fått för mig att det är så...

Typiskt, det är kanske där nånstans gränsen går ja. Jobbigt läge, hoppas det dyker upp ett ömt bröst eller lite kräks snart <3
  • jewel
    Amie77 skrev 2016-03-19 16:32:49 följande:
    Går in i vecka 7 (6+0) imorgon. Kunde de försvinna mer än en eller två dagar för dig?
    Ja, illamåendet var borta i över en vecka. Försök att inte tänka negativt, jag vet att det är lättare sagt än gjort men ändå... Nu får tiden gå fort tycker jag så att vi alla kommer förbi de där första 12 veckorna.

Kollade lite foton jag tog när jag var gravid med dottern. Min mage är ungefär lika stor nu i 9+6 som den var i 13+0 då ;)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016